CD CAM for kabel i Sat boks?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD CAM for kabel i Sat boks?

Vil CD CAMèn for kabel +kabelkortet virke i en eldre CD mottaker (CDC-7000 som er pairet?)

Tenker da på om vi vil få en av følgende resultat:

1) Vil ikke funke i det hele tatt.

2) Vil godta et kort som er oppdatert, men ikke greie å oppdatere kortet etterhvert som oppdateringen går ut, og kortet så må tilbake til TV med ID-TV for å bli oppdatert for ny periode.

3) Vil oppdatere kortet automatisk.

Noen som har prøvd?

(PS! Nå viser det seg at min CDC-7000 som tidligere var pairet mot kort, nå ikke lenger krever pairing... Prøvde med kabelkort, rett inn i kortleseren, og det gikk smertefritt. Av nysgjerrighet lurer jeg likevel på de ovenstående spørsmål)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har nå nettopp oppdaget det jeg hadde tenkt å si. Kortene er ikke pairet selv om CD sier det. Har kjørt med Cd -satelittkort i et helt år, det har aldri vært brukt i medfølgende tuner og oppdaterer seg prefekt. Virker både på satellitt og kabel i ikke godkjente tunere og eller ikke godkjente CAMer. Aldri vært noe problem med oppdateringen.

Derimot har jeg erfart at en CD godkjent CAM ikke fungerer i Dreambox, ikke godkjente Conax CAMer fungerer derimot feilfritt i DB, med såkalt pairede kort isatt.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde i dag med et "fremmed" sat-kort i CDC-7000èn som krever pairing, men som godtar kabelkort. Der fungerer ikke sat-kortet... Merkelig, men positivt for oss at kabelkortet virker...

Forøvrig er det ikke kortene fra CD som er pairet (slik det er hos Riks-TV), men det er dekoder boksene levert av Satelitt-CD de siste årene som krever riktig sat kort, (men altså ikke riktig kabel-kort).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •