Hvilken switch/splitter for en kabel og to tunere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken switch/splitter for en kabel og to tunere?

Jeg har søkt gjennom en haug med tråder her, men finner ikke noe godt svar på det jeg lurer på.

Jeg har en kamerat som har tuner fra Viasat og Canal Digital. Den gamle CD-boksen kan loope signalet videre til Viasat, så alt har fungert prikkfritt. Med ny HD-boks kom det et problem. Denne har ikke muligheten for å loope signalet videre til Viasat-boksen, og sistnevnte har heller ikke loop-mulighet.

Altså; Parabol med to LNB -diseqc -en kabel inn - to tunere.

Hvordan løser man denne floken uten å legge opp til to kabler inn, og Twin-LNB ute?

Jeg presiserer at begge boksene står i samme rom, og det er derfor bare en boks i drift til enhver tid.

EDIT: Jeg fant det muligens ut. Jeg trenger en Smart Priority Switch..?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Jeg har søkt gjennom en haug med tråder her, men finner ikke noe godt svar på det jeg lurer på.

Jeg har en kamerat som har tuner fra Viasat og Canal Digital. Den gamle CD-boksen kan loope signalet videre til Viasat, så alt har fungert prikkfritt. Med ny HD-boks kom det et problem. Denne har ikke muligheten for å loope signalet videre til Viasat-boksen, og sistnevnte har heller ikke loop-mulighet.

Altså; Parabol med to LNB -diseqc -en kabel inn - to tunere.

Hvordan løser man denne floken uten å legge opp til to kabler inn, og Twin-LNB ute?

Jeg presiserer at begge boksene står i samme rom, og det er derfor bare en boks i drift til enhver tid.

EDIT: Jeg fant det muligens ut. Jeg trenger en Smart Priority Switch..?
    Smart priority vil sikkert fungere. En vanlig sat splitter med diodebeskytter vil sannsynligvis også fungere men kun dersom boksen slår av spenning i standby. Mener å ha hørt at Viasat boksene kjører med spenning på i standby så da er det sikkert lurt med smart priority switch.

Så lenge du kun bruker en boks om gangen så bør det fungere. Jeg har flere bokser tilkoblet en Global splitter. Det funker helt greit siden jeg bare har på en boks om gangen og har ingen bokser som gir LNB spenning i standby. http://195.159.33.64/produktinfo/304221.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thanx Bobben1!

Da vet jeg hva vi risikerer å møte av problemer. Jeg aner ikke hvorvidt noen av disse boksene står med spenning ut i standby, men det dreier seg om siste HD-boks fra CD (HD106) og en litt eldre Thomson fra Viasat.

Nå må man spore opp en switch eller to.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •