TV 2 hjelper deg - 20:30 CD's HDPRV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV 2 hjelper deg - 20:30 CD's HDPRV

- Jeg har lyst å kaste Canal Digital-boksen i veggen!*|* TV 2 Underholdning

TV 2 hjelper deg har fått inn over 30 klager fra kunder som har problemer med dekoderen.

Antar det er noe for folket her, i allefall for meg!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg står for det jeg har sagt. en vakker dag så pælmer jeg boksen i veggen og bestiller GET.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Ja jeg står for det jeg har sagt. en vakker dag så pælmer jeg boksen i veggen og bestiller GET.
    Vanskelig å få fremstilt hvor dårlig boksen er på et slikt program, men de stikker selvfølgelig hodet ned i sanden... Et godt tegn på at det traff mange var at FB-gruppen vokser og mørketallene er sikkert store.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    verken jeg eller min far har problemer med våres hdprv.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min fjerde PVR nå (ikke HD). Alle de andre har enten tatt kvelden eller sluttet å ta opp. I det store og hele et fantastisk dårlig produkt. Har naturligvis ikke byttet til HD-PVRen som antagelig er enda dårligere etter erfaringene jeg har lest fra andre.

Det som er problemet til Canal Digital er at de bruker KUN Sagem som leverandør. Hvorfor bruke èn leverandør? Alle vet at fransk møkka elektronikk ikke holder.

RiksTv har også brent seg på Sagem, men har naturligvis kuttet dette ut. Nå bruker de Samsung,Thomson og Grundig. En fordel å gi kundene et valg!!!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av teikela
    Jeg har min fjerde PVR nå (ikke HD). Alle de andre har enten tatt kvelden eller sluttet å ta opp. I det store og hele et fantastisk dårlig produkt. Har naturligvis ikke byttet til HD-PVRen som antagelig er enda dårligere etter erfaringene jeg har lest fra andre.

Det som er problemet til Canal Digital er at de bruker KUN Sagem som leverandør. Hvorfor bruke èn leverandør? Alle vet at fransk møkka elektronikk ikke holder.

RiksTv har også brent seg på Sagem, men har naturligvis kuttet dette ut. Nå bruker de Samsung,Thomson og Grundig. En fordel å gi kundene et valg!!!
    Helt klart...det bvar aldri snakk om det var satelitt eller kabel boks, men regner med at det var kabel...og gjett hvilket land Thomson kommer fra??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg begrenset erfaring fra Thomson bortsett fra routere, men er ikke heeelt imponert over de routerne for å si det slik...

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD nevnte jo også at de vil komme alternativer innen noen måneder så det var jo interresant. Nå er jo noen måneder i CD's verden kanskje år, men men

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    CD nevnte jo også at de vil komme alternativer innen noen måneder så det var jo interresant. Nå er jo noen måneder i CD's verden kanskje år, men men
    Ja, det har jo versert rykter om ny HD PVR i lengre tid. Nå har endelig CD også bekreftet dette ved flere anledninger. Forhåpentligvis kommer det ny HD PVR over sommeren. Vi må i hvertfall tro det kommer ny boks ila året.

Utskjelt HD-PVR får avløsning — Telecom Revy

http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ny-hd-pvr.html

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere av de som var med i programmet var på sin 5-6 boks med samme problemer. Det er skremmede rett og slett. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min HD-PVR for satelitt. Har forstått det slik at problemene er størst for de med kabel tv. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Flere av de som var med i programmet var på sin 5-6 boks med samme problemer. Det er skremmede rett og slett. Selv har jeg ikke hatt noen problemer med min HD-PVR for satelitt. Har forstått det slik at problemene er størst for de med kabel tv. Stemmer det?
    De som tror de ikke har problemer med sin tuner, kan jo bla litt opp og ned i opptakslisten sin... Da vil de fleste erfare at tuneren går i heng. Denne feilen var borte rett etter sist programvare oppdatering, men har kommet tilbake etterhvert som listen endres.

At CD tror at alle har en feilfri tuner skyldes jo at de fleste ungår å benytte funksjoner de vet ikke virker eller som vil gi problemer, er jo selvsagt ingen som kontakter kundeservice og sier i fra om slike feil/problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD vil komme med bokser fra Thomson i løpet av året. Men om det blir noe bedre enn Sagem gjenstår å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    De som tror de ikke har problemer med sin tuner, kan jo bla litt opp og ned i opptakslisten sin... Da vil de fleste erfare at tuneren går i heng. Denne feilen var borte rett etter sist programvare oppdatering, men har kommet tilbake etterhvert som listen endres.

At CD tror at alle har en feilfri tuner skyldes jo at de fleste ungår å benytte funksjoner de vet ikke virker eller som vil gi problemer, er jo selvsagt ingen som kontakter kundeservice og sier i fra om slike feil/problemer.
    +1 på den

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hdpvr'en til kabel.

Utenom litt heng noen ganger, og at jeg har måttet formatere harddisken 3-4 ganger på 1,5 år har jeg ikke hatt problemer.... :shock:

Kommer til å bytte hvis det kommer ny fortere enn svint!! Får håpe det er bedre utstyr som kommer.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Momagel

Dette er bare vrøvl og useriøs generalisering. Jeg har riktignok satellittboksen som kanskje er noe bedre enn kabelboksen. Men jeg bruker opptaksfunksjonen svært mye. Faktisk er det aller meste av det jeg ser på TV ting jeg har tatt opp. Jeg kan fint bla i opptakslista uten at boksen henger seg. Det betyr ikke at den aldri henger seg. Spesielt hvis man blar fort, har jeg opplevd at det kan skje. Men på de snart to årene jeg har hatt boksen, har jeg opplevd heng kanskje en håndfull ganger. Det kan jeg leve med. Det jeg er mektig lei av, er bug'en som kaster en ut av time shift/avspilling når nytt opptak starter i bakgrunnen. Det synes jeg det er helt utrolig at ikke har latt seg fikse via FW oppgradering...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundene raser mot Canal Digital*|* TV 2 Underholdning

Noen som har lest mye om thomson receivere? Er det samme billige ræl som sagem?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Gud og setter enda mere pris på at jeg ikke bruker daglig den slanke flate sorte "jernet " , kalt foresten HD PVR mottaker
    Når jeg leser alle lidelser den fantastiske boksen har påført alle sine brukere , kan jeg ikke begripe hvordan en så seriøs aktør på markedet ikke investerer litt mer i know-how eller rett og slett inngår kontrakt med produsent som er mer kvalitet bevist ( f.eks. Technisat , som overtok Force ?) Så får bare denne koste noen hundrelapper mer !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det jeg er mektig lei av, er bug'en som kaster en ut av time shift/avspilling når nytt opptak starter i bakgrunnen. Det synes jeg det er helt utrolig at ikke har latt seg fikse via FW oppgradering...

Ja, dette er en pest og en plage. Hvis man ser på noe man har tatt opp, og et annet opptak starter så.... poff.

Rykk tilbake til start i fila man spilte av, og spol frem dit man tror man var.

Blæh...

Ellers så har vår boks (satelitt) oppført seg noenlunde all right, men en del heng har det vært. Etter seneste oppdatering virker den stabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 100% sikkert at det er noe feil med boksene som låser seg

Det kan være støypulser på elnettet som forårsaker problemene
    har man problemer kan man prøve med nett filter.

det kan være et annet apparat tilkoblet elnettet i boenheten som lager støy på elnettet også.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Det er ikke 100% sikkert at det er noe feil med boksene som låser seg

Det kan være støypulser på elnettet som forårsaker problemene
    har man problemer kan man prøve med nett filter.

det kan være et annet apparat tilkoblet elnettet i boenheten som lager støy på elnettet også.

Har min koblet gjennom nettfilter.. har byttet boks 7 ganger..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •