TV 2 hjelper deg - 20:30 CD's HDPRV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Blueline
    Det er ikke 100% sikkert at det er noe feil med boksene som låser seg

Det kan være støypulser på elnettet som forårsaker problemene
    har man problemer kan man prøve med nett filter.

det kan være et annet apparat tilkoblet elnettet i boenheten som lager støy på elnettet også.

Sant nok.

Her er nettfilter installert. Boksen har hengt seg likevel, dog som sagt er dette mer stabilt etter seneste SW-oppgradering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Har min koblet gjennom nettfilter.. har byttet boks 7 ganger..
    hvilket netfilter bruker du.
    står det noe på det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 100% sikkert at det er noe feil med boksene som låser seg

Det kan være støypulser på elnettet som forårsaker problemene
    har man problemer kan man prøve med nett filter.

det kan være et annet apparat tilkoblet elnettet i boenheten som lager støy på elnettet også.
    men dette skjer jo også for de fleste satelittkunder og stort sett når man blar i opptakslister etc.

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HDPVR henger seg ca 1 av 20 ganger den skrus på. Litt trykking i menyene er heller ikke lett for den stakkars boksen. Den går ofte i stå. Og sånn som den bråker! Den har kommet seg noe etter de seneste oppdateringene, men jeg synes i det store og det hele det er et ordentlig møkkaprodukt. Har enda ikke henvendt meg til CD, da jeg har lest hvor langt andre har kommet med sine problemer. Er nok store mørketall her.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket netfilter bruker du.
    står det noe på det?

Monster power HTS1000

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis støypulser på nettet fører til at boksen låser så er jo det å anse som en feil på boksen. Den skal konstrueres slik at den tåler det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cam istedefor hdpvr.

Heisann. Har et Samsung tv. LE-40A656. Altså ikke på CD sine lister over godkjente tv'er. Denne har jo cam slot. Har jeg mulighet for å kunne bruke cam/ID-TV istedet? Hvor trekker man da inn Coax kabelen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Heisann. Har et Samsung tv. LE-40A656. Altså ikke på CD sine lister over godkjente tv'er. Denne har jo cam slot. Har jeg mulighet for å kunne bruke cam/ID-TV istedet? Hvor trekker man da inn Coax kabelen?
    TV'n vil ikke fungere med CD satellitt mottak siden den ikke har innebygget satellitt tuner.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung LE40A656

Den har riktignok DVB-T tuner for bakkenett(fungerer ikke med digitalt kabelnett) men den får du ikke benyttet i Norge siden TV'n mangler støtte for MPEG4.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re:

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    TV'n vil ikke fungere med CD satellitt mottak siden den ikke har innebygget satellitt tuner.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Samsung LE40A656

Den har riktignok DVB-T tuner for bakkenett(fungerer ikke med digitalt kabelnett) men den får du ikke benyttet i Norge siden TV'n mangler støtte for MPEG4.

Da skjønner jeg ikke hvorfor i biiip det er en CAM slot på siden på tv'et... Er så lei den drittboksen nå at jeg lurer på om jeg skal si opp hos CD. Ville Dere sagt opp CD eller ventet på den nye hd pvr boksen? Jeg har jo uansett bare en coax kabel kommende inn i leiligeten, så for meg er det jo ikke mye vits med pvr...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiiianh
    Da skjønner jeg ikke hvorfor i biiip det er en CAM slot på siden på tv'et... Er så lei den drittboksen nå at jeg lurer på om jeg skal si opp hos CD. Ville Dere sagt opp CD eller ventet på den nye hd pvr boksen? Jeg har jo uansett bare en coax kabel kommende inn i leiligeten, så for meg er det jo ikke mye vits med pvr...
    Kan jo bruke cam i tv på canal digital kabel, virker ihvertfall utmerket på de tver jeg har testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må gjerne håpe på forbedring, men jeg tror ikke på noe slikt fra CD uten videre. Den egentlige løsningen ligger i at konsesjonsgivende myndigheter strammer opp betingelsene og nedlegger forbud mot private utstyrsmonopol. Det foreligger gode industristandarder som CD kan følge og som gir brukerne et bredt utvalg av gode mottakere. I ett fritt marked for mottakere er Sagem-boksene i den bedrøvelige tilstanden de har i dag helt sjanseløse.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ignite
    Sant nok.

Her er nettfilter installert. Boksen har hengt seg likevel, dog som sagt er dette mer stabilt etter seneste SW-oppgradering.
    det er ingen her som nevner galvanisk skille.....en must med kabel Tv....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    men kanskje ikke så relevant med parabol

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av phel21
    men kanskje ikke så relevant med parabol
    Nei, det vet vi jo, men dette var jo HDPVR for kabel som ble omtalt på Tv2 Hjelper deg? Selv om det ikke ble sagt i reportasjen, så ser det ut som om det er kabelvarianten som folk har problemer med her...
    Mine 2 CD bokser(parabol) virker helt utmerket....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvorfor?
    +1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    +1
    Galvanisk skille brukes på kabel-tv for å skille jordingspunktet mellom apperatet og kabel-nettet.
    Dette trengs ikke på parabol og MÅ ikke brukes da parabol dekoderen gir LNB (hode ute på skåla) strøm, denne strømmen kommer ikke igjennom et galvanisk skille.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det vet vi jo, men dette var jo HDPVR for kabel som ble omtalt på Tv2 Hjelper deg? Selv om det ikke ble sagt i reportasjen, så ser det ut som om det er kabelvarianten som folk har problemer med her...
    Mine 2 CD bokser(parabol) virker helt utmerket....:-)
    Hvorfor skulle det være kabelvarianten som ble omtalt? Godt at dine parabolbokser funker utmerket, men er plenty av oss med bokser som ikke gjør det. Dessverre :/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phel21
    Folk må gjerne håpe på forbedring, men jeg tror ikke på noe slikt fra CD uten videre. Den egentlige løsningen ligger i at konsesjonsgivende myndigheter strammer opp betingelsene og nedlegger forbud mot private utstyrsmonopol. Det foreligger gode industristandarder som CD kan følge og som gir brukerne et bredt utvalg av gode mottakere. I ett fritt marked for mottakere er Sagem-boksene i den bedrøvelige tilstanden de har i dag helt sjanseløse.
    Boksene til Sagem har vel ikke gjort annet enn å skape trøbbel både for forbruker og tv-distributører helt siden Viasat gikk over til digital-tv(Sagem 4150). Det må være noen ufattelig gode avtaler Sagem lokker med, siden selskapene kjøper søpla deres gang på gang...

Mach III

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Galvanisk skille brukes på kabel-tv for å skille jordingspunktet mellom apperatet og kabel-nettet.
    Dette trengs ikke på parabol og MÅ ikke brukes da parabol dekoderen gir LNB (hode ute på skåla) strøm, denne strømmen kommer ikke igjennom et galvanisk skille.
    Ja, men skjønner ikke at det skal henge i menyene hvis man ikke har galvanisk skille.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •