Har lenge hatt lyst til å ta inn 28.2 øst og har brukt litt tid på forumet her for å se om det er mulig. Jeg bor 8 mil nord om Trondheim. Slik jeg har forstått det, kan jeg glemme å ta in Astra 2D med mindre jeg er villig til å installere en monsterantenne.

For å sitere en tråd jeg kom over angående signalmottak i Trondheim:
Meget gode signaler på S1 Beam. Både vertikalt og horisontalt.
Meget gode signaler på Fixed Beam. Både vertikalt og horisontalt.
Meget gode signaler på 2B North Beam. Både vertikalt og horisontalt.
Middels gode signaler på 2A South Beam. Både vertikalt og horisontalt hele døgnet. Noe dårligere signal på kveldstid etter 1900 til ca 0100.
Kanalene jeg er ute etter ligger på 2A og 2B, så da er det jo håp :-). For tiden har jeg en standardstørrelse-antenne fra canal digital, men tenker å gå til anskaffelse til noe bedre. Jeg hører det snakkes fint om T90 og lurer på om denne er rette verktøyet til jobben. Dog ser det ut som om antennen er vanskelig å få tak i.

Det jeg egentlig vil vite; er det mulig å ta in 28.2e og hva slags antenne vil jeg trenge? Kom gjerne med anbefalinger . Dessuten lurer jeg på om det er mulig å ta inn 1W samtidig som du har gode signaler fra 28.2E

edit: Etter å ha undersøkt litt, tror jeg kanskje en motorisert parabol er den beste og rimeligste løsningen til mitt bruk. Er det noe jeg bør være obs på når det gjelder kjøp av motor?

Takk for svar alle sammen!