Feil teksting, tekst ute av synk, treg tekst.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil teksting, tekst ute av synk, treg tekst.

Usikker på om det er TV er Tuner.

TV: Toshiba Regza 42RV635DN

Tuner: Gammel Canaldigital-tuner (finner ikke bilde på google.)

- Plutselig begynner tekst å gå over skjermen som ikke har noe å gjøre med det som er på TV.

- Tekst kommer ut av synk, henter seg inn igjen og faller tilbake igjen.

- I stedet for at hele linjer kommer frem, kommer et og et ord opp på skjermen.

- Hvis man bytter kanal når det er tekst på TV, er denne fortsatt på skjermen etter at man har skiftet kanal. Men den går ikke videre, samme teksten står over skjermen, fryst fast på et vis. Etter hva jeg kunne se skjer dette kun når det er feil tekst på tv. Feil tekst oppstår i all hovedsak på NRK.

- Tekst-TV dukker også plutselig opp, men det er en bestemt side hele tiden. Noe annonse-styr, mener det var 444. Denne siden dukket kun opp på TV2 da jeg var der.

Man får dette bort ved å trykke tekst-tv av og på. Med fjernkontrollen. Må bruke fjernkontrollen til TV. Bruker man fjernkontrollen til tuneren kommer tekst-tv bare bak de annonse-greiene.

En på elkjøp sa at tuneren var for gammel? Syns det virker rart, vet av flere som har urgamle tunere som funker fint på nyere TVer. Vet også av en som har samme tuner og han har ikke problemer. Vedkommende som har problemet opplevde ingen problemer med sitt gamle TV, det startet etter overgangen til flatskjerm.

Det var et menyvalg som het TELETEXT, denne sto på auto, endret til list. De annonsegreiene kom ikke etter at jeg endret til list, mulig at det gjorde susen.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ^fmj
    Usikker på om det er TV er Tuner.

TV: Toshiba Regza 42RV635DN

Tuner: Gammel Canaldigital-tuner (finner ikke bilde på google.)

- Plutselig begynner tekst å gå over skjermen som ikke har noe å gjøre med det som er på TV.

- Tekst kommer ut av synk, henter seg inn igjen og faller tilbake igjen.

- I stedet for at hele linjer kommer frem, kommer et og et ord opp på skjermen.

- Hvis man bytter kanal når det er tekst på TV, er denne fortsatt på skjermen etter at man har skiftet kanal. Men den går ikke videre, samme teksten står over skjermen, fryst fast på et vis. Etter hva jeg kunne se skjer dette kun når det er feil tekst på tv. Feil tekst oppstår i all hovedsak på NRK.

- Tekst-TV dukker også plutselig opp, men det er en bestemt side hele tiden. Noe annonse-styr, mener det var 444. Denne siden dukket kun opp på TV2 da jeg var der.

Man får dette bort ved å trykke tekst-tv av og på. Med fjernkontrollen. Må bruke fjernkontrollen til TV. Bruker man fjernkontrollen til tuneren kommer tekst-tv bare bak de annonse-greiene.

En på elkjøp sa at tuneren var for gammel? Syns det virker rart, vet av flere som har urgamle tunere som funker fint på nyere TVer. Vet også av en som har samme tuner og han har ikke problemer. Vedkommende som har problemet opplevde ingen problemer med sitt gamle TV, det startet etter overgangen til flatskjerm.

Det var et menyvalg som het TELETEXT, denne sto på auto, endret til list. De annonsegreiene kom ikke etter at jeg endret til list, mulig at det gjorde susen.
    Boksen din kan være defekt. Hvilken type er det ?
    Du finner Canal Digitals dekodere på Teknisk hjelp - Canal Digital NO

For å få fram dekodere som var godkjent før 2006 så må du klikke på "vis alle"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDC 7000

Skal se om jeg får lånt den og testet på mitt TV.

Er det tilfelle at en slik boks kan være for gammel? Jeg ser det som veldig sannsynlig at den fungerer på et bilderørs-tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ^fmj
    CDC 7000

Skal se om jeg får lånt den og testet på mitt TV.

Er det tilfelle at en slik boks kan være for gammel? Jeg ser det som veldig sannsynlig at den fungerer på et bilderørs-tv.
    Neida, ikke for gammel. Faktisk en ganske bra boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg også kom frem til uten å liksom kunne underbygge det med noe veldig teknisk info. Syns bare det virket helt usannsynlig. Nok et bevis på at elkjøp ikke har de mest kunnskapsrike folkene bestandig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •