DishPointer Apps: Augmented reality

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DishPointer Apps: Augmented reality

Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps | DishPointer.com er for mange en viktig nettside ved montering av parabol. Har brukt den mange ganger før installasjon av parabol hos venner, hytte. etc.

Nå vil jeg anbefale dishpointer appsen for iphone / Android.

I dene appsen ser man et "live bilde" av utsikten der man skal montere, samtidig som det kommer opp en bane med aktuelle satelitter. Nå slipper vi å lurer å om vi må hugge ned skogen til naboen, eller sprenge fjellet til kommunen....

Se videodemonstrasjon her:
    YouTube - DishPointer Augmented Reality (iPhone Satellite Finder)

Jeg har lastet den ned og er imponert. Dog har jeg ikke prøvd om den faktisk fungerer ved innstallasjon...Gleder meg til neste montering....

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd den men finner den ikke nøyaktig nok.
    Virker som om den bruker det innebygde kompasset og den fungerer kun nøyaktig i horisontal stilling, så fort du hever iPhone for å se om det er fri sikt så er kompasset på bærtur.

Hva erfarer du?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte parabolantenne nå. Siktet skålen inn mot 0,8w, på bakrunn av Dischpointer appsen, koblet til mottaker og gjorde meg klar til å søke etter Thor. Til min store forbauselse var det allerede nå var signaler fra Thor før jeg hadde begynt å innstille! Dekoderen oppdaget blandt annet TV2-Nyhetskanalen. Dog var signalet elendig, men likevel viser dette at appsen har livets rett. Litt fin-innstilling og så var alt i boks.

Jeg har montert endel antenner, så jeg vet sånn sirka hvilken elevasjonsvinkel antennen skal ha, men her ble jeg positivt overassket.

(Dessuten ser det ut til at min gamle CDC-7000, som tidligere var pairet, nå etter siste software oppdatering ikke lenger var pairet mot noe kort. Har dog bare prøvd kabel kort. Men dette var overraskende...

Lars

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra da.
    Skal teste min mere også.
    Til å finne grovretningen så er den sikker grei nok men hvis man skal finjustere seg mellom to trær eller bygninger der åpningen er trang så ville jeg ikke skrudd fast skåla basert bare på denne, enda.....
    Hva tror du?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •