HD-dekoder - HD 106-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-dekoder - HD 106-S

Noen med efaringer på denne?

HD-mottaker - Canal Digital NO

Etter all den søpla CD har levert så langt er jeg skeprisk til alt som kommer fra Sagem. Kunne tenke meg å se på det som er i HD, men betakker meg til min gamle tuner (som jeg holder kunstig i live) om denne er like dårlig som tidligere utstyr..

Edit: Lenkefiks , Gammel lenke var død.
    Lenken peker nå til riktig produktinformasjon, og viser ikke bilder av feil tuner som debatert lenger ut i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den dekoderen, bare kabel-tv-varianten.
    HD PVR er bedre på SD-signal, men på HD-signal ser jeg ingen forskjell.
    Denne virker faktisk mer stabil sålangt enn PVR'en har vært til tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd HD-PVR og den var ubrukelig på SD..
    Får vente litt til, eller vente til alt sendes i HD....?!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    Jeg har prøvd HD-PVR og den var ubrukelig på SD..
    Får vente litt til, eller vente til alt sendes i HD....?!
    Stort sett alle er enig om at HDPVR til CD (satelitt) er utmerket på SD...og det mener jeg også...og ettersom denne HD boksen er ny, så regner jeg med at den er like god på SD som PVR boksen....
    men fremdeles så gjelder jo garbage in-garbage out....:-)
    Noen kanaler sender jo "dårligere" signal enn andre...
    direkte fotball på Tv2 Zebra er jo ikke noe å trakte etter....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enjarl
    Noen med efaringer på denne?

Etter all den søpla CD har levert så langt er jeg skeprisk til alt som kommer fra Sagem. Kunne tenke meg å se på det som er i HD, men betakker meg til min gamle tuner (som jeg holder kunstig i live) om denne er like dårlig som tidligere utstyr..
    Dette er en boks med mindre innganger/utganger enn Sagem 81 ITS. Utganger de fleste ikke har behov for og som gjør boksen billigere.

HD 101S er en veldig enkel zapper boks med 1xHDMI ,1xscart,1xdigital SPDIF(coax) og 1x analog stereo utgang.

Det den gamle Sagem 81 zapper boksen har i tillegg component utgang, DVB-T tuner, to scarts og LNB loop out.

HD 101S ser penere ut enn Sagem 81's 80-talls "modem look"

http://www.canaldigital.no/upload/us...%20-%20web.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD 101-S eller HD 106-S?

Tuneren som CD reklamerer med/for på sidene side, har både USB i front, to scart-tilboblinger, HDMI, ethernet, spdif og mere til. Man må granske bildene ganske nøye for å se at modellen som er avbildet heter HD 104-s, og ikke HD 106-S som overskriften sier.

Om noen bestiller denne tuneren og får en "ribbet" utgave, håper jeg at det klages. Det er selvsagt svindel å levere et annen produkt enn hva man annonserer for..?

I Sverige kan man få et ekstrakort for 89,- mnd, mens man her i Norge må betale 189,- om man har full pakke. Dette er i seg selv tvilsomt rent moralsk sett, men å vise bilder av en godt utrustet tuner, for så å sende ut en ribbet boks, det er ikke bare tvilsomt moralsk sett, det er ulovlig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    HD 101-S eller HD 106-S?

Tuneren som CD reklamerer med/for på sidene side, har både USB i front, to scart-tilboblinger, HDMI, ethernet, spdif og mere til. Man må granske bildene ganske nøye for å se at modellen som er avbildet heter HD 104-s, og ikke HD 106-S som overskriften sier.
    Det er avbildet feil bakpanel. Det er bakpanelet fra HDPVR'n som er avbildet. Det er riktig bilde av bakpanelet i manualen side 6 og manualen er for HD106S:
    http://www.canaldigital.no/upload/us...%20-%20web.pdf

Jeg mente selvfølgelig HD106S - HD101S var skriveleif

Det er ingen HD104S på CD sine websier. Det finnes en HD104C for kabeltv som har to scart-tilboblinger, HDMI, ethernet, spdif og mere til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, 104-C står det faktisk på tuneren som er avbildet... Dette lukter tvilsomt. De fleste faller vel for tuneren som er avbildet, og de færreste leser vel brukermanualen og finstuderer bildene før de handler...

En sak for FBI eller TV2 hjelper deg? 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD 101-S eller HD 106-S?

Tuneren som CD reklamerer med/for på sidene side, har både USB i front,....
    Den USB kontakten er antakelig bare til pynt. Boksen er helt sikkert som de andre, lobotomert til kun å gjøre det CD ønsker.

Det jeg er ute etter er om den er brukbar til å se på både SD og HD sendinger. Så om noen har erfaring med den er jeg taknemlig for informasjon. Gir den signal til scart når HDMI brukes? Jeg har en RF modulator som mater til et annet rom med koaks og den trenger signal.

Kan jo sef. bestille den på nett og returnere på angrefrist om den ikke duger..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sak for FBI eller TV2 hjelper deg? 8-)
    Eller Bobben1 hjelper deg )))

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Lipsync på HD kanaler

Kjøpte denne boksen (HD 106-S). Brukt den i ca 1 uke nå. Sliter med lyd og bilde i usync på HD kanaler. Ser ut til å fungere bra foruten dette. Bra kvalitet på bildet.

Bruker Denon AVR-2310 receiver for å sykronisere bilde og lyd, men den klarer ikke å hente inn syncen. Usync'en varierer fra noen ms til flere sek. Det er også forskjell fra kanal til kanal og til ulike tider.

Ringte til Canal Digital, og fikk som svar at de ikke hadde hørt om dette problemet på denne Tuneren, og at jeg bare måtte vente på en evt. SW oppdatering.

Med andre ord ikke fornøyd.

Noen som evt. har noen tips?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimhdahl
    Kjøpte denne boksen (HD 106-S). Brukt den i ca 1 uke nå. Sliter med lyd og bilde i usync på HD kanaler. Ser ut til å fungere bra foruten dette. Bra kvalitet på bildet.

Bruker Denon AVR-2310 receiver for å sykronisere bilde og lyd, men den klarer ikke å hente inn syncen. Usync'en varierer fra noen ms til flere sek. Det er også forskjell fra kanal til kanal og til ulike tider.

Ringte til Canal Digital, og fikk som svar at de ikke hadde hørt om dette problemet på denne Tuneren, og at jeg bare måtte vente på en evt. SW oppdatering.

Hvilken kanaler er det du ikke har bilde/lyd synk på ?

Har CD HD bokser selv og har aldri merket noen slike problemer. Jeg setter manuelt på 60ms audiodelay på min Denon AV receiver siden Pioneer TV'n min forsinker videoen med ca. 60ms.

Kanskje du har slått på en auto lipsync funksjon i din AVreceiver ? Det bør du muligens slå av siden det krever minimum HDMI 1.3 og HDTV dekodere benytter som regel HDMI 1.1 eller 1.2.

Har du samme problem dersom du benytter Coax SPDIF ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital HD 106-S

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Hvilken kanaler er det du ikke har bilde/lyd synk på ?

Har CD HD bokser selv og har aldri merket noen slike problemer. Jeg setter manuelt på 60ms audiodelay på min Denon AV receiver siden Pioneer TV'n min forsinker videoen med ca. 60ms.

Kanskje du har slått på en auto lipsync funksjon i din AVreceiver ? Det bør du muligens slå av siden det krever minimum HDMI 1.3 og HDTV dekodere benytter som regel HDMI 1.1 eller 1.2.

Har du samme problem dersom du benytter Coax SPDIF ?
    Har kun Norgespakken hos CanalDigital, men problemet er på alle HD kanaler, altså; NRK1HD, TV2HD og TVNorgeHD.

Jeg har satt på auto lipsync på Receiver, men har også prøvd uten.

Har forøvrig samsung TV, er det noe fast delay på denne?

Har ikke prøvd med Coax SPDIF, kun HDMI. Vil dette gjøre det bedre tror du?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun Norgespakken hos CanalDigital, men problemet er på alle HD kanaler, altså; NRK1HD, TV2HD og TVNorgeHD.

Jeg har satt på auto lipsync på Receiver, men har også prøvd uten.

Har forøvrig samsung TV, er det noe fast delay på denne?

Har ikke prøvd med Coax SPDIF, kun HDMI. Vil dette gjøre det bedre tror du?
    Kan hende.
    Prøv også optisk S/Pdiff ut fra din Samsung TV, hvis den har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en slik boks, og lyden på HD er åpenbart ikke venner med bildet. Spesielt på TV2, der snakker vi om et sekund (det føles i alle fall slik...) forsinkelse.:roll:

Opplever noen her at lyd og bilde faktisk stemmer..?

PS: Snakker om lyden i TV-høyttalerne, og ikke fra eksternt utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en slik boks, og lyden på HD er åpenbart ikke venner med bildet. Spesielt på TV2, der snakker vi om et sekund (det føles i alle fall slik...) forsinkelse.:roll:

Opplever noen her at lyd og bilde faktisk stemmer..?

PS: Snakker om lyden i TV-høyttalerne, og ikke fra eksternt utstyr.
    Har samme tuner, 1 sek lydforsinkelse på NRK HD og opp til 5 sek på TV2 HD.
    Etter restart er alt ok, inntil det foretas et kanalskifte mellom nevnte kanaler, da oppstår forsinkelsen igjen. Superb !

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.

Hvis denon receiver`n din har HDMI 1.3a og tv`n det samme, så sync`er disse seg opp mot hverandre. Bildebehandling i tv og i forsterker kan variere, og dette blir da automatisk utlignet med HDMI 1.3a

Dette skjer mellom min Onkyo og Pioneer KRP-600A.

du kan lese litt om emnet her:
    What is lip sync, and why is it important?

Hvis ikke tv støtter HDMI 1.3, ja da har du litt mer problemer.

Prøv å skru av ALL bildebehandling i Denon boksen din. La alt bare gå direkte igjennom. La tv ta seg av all eventuell oppskalering.
    Bruk en god HDMI kabel. Trenger ikke være dyr, men har erfart at alle ikke er like gode i kontaktene etter tid, så å prøve med en annen kan være lurt.

Hvis ikke, prøv å sette lipsync manuelt på denon.

Jeg bruker technisat sine mottakere, og hvis det kommer i ulage her.. skjer lettest på History Channel HD, så skifter jeg kanal opp og tilbake igjen, og da sync`er det seg på plass automatisk. Hvorfor det er akkurat den kanalen som er mest problematisk skjønner jeg ikke da...

Har sett at TV2 HD kan være litt utav sync, men dette er TV2 som gjør feil, og ikke mottak utstyret. Hvis dette kommer i tillegg til det som du får til, så blir det for mye tilsammen.

Komplisert, men prøv.

:-) Lykke til.

PS! Kan også være feil på mottakeren din!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Hei.

Hvis denon receiver`n din har HDMI 1.3a og tv`n det samme, så sync`er disse seg opp mot hverandre. Bildebehandling i tv og i forsterker kan variere, og dette blir da automatisk utlignet med HDMI 1.3a

Dette skjer mellom min Onkyo og Pioneer KRP-600A.

du kan lese litt om emnet her:
    What is lip sync, and why is it important?

Hvis ikke tv støtter HDMI 1.3, ja da har du litt mer problemer.

Prøv å skru av ALL bildebehandling i Denon boksen din. La alt bare gå direkte igjennom. La tv ta seg av all eventuell oppskalering.
    Bruk en god HDMI kabel. Trenger ikke være dyr, men har erfart at alle ikke er like gode i kontaktene etter tid, så å prøve med en annen kan være lurt.

Hvis ikke, prøv å sette lipsync manuelt på denon.

Jeg bruker technisat sine mottakere, og hvis det kommer i ulage her.. skjer lettest på History Channel HD, så skifter jeg kanal opp og tilbake igjen, og da sync`er det seg på plass automatisk. Hvorfor det er akkurat den kanalen som er mest problematisk skjønner jeg ikke da...

Har sett at TV2 HD kan være litt utav sync, men dette er TV2 som gjør feil, og ikke mottak utstyret. Hvis dette kommer i tillegg til det som du får til, så blir det for mye tilsammen.

Komplisert, men prøv.

:-) Lykke til.

PS! Kan også være feil på mottakeren din!
    Etter å ha slått av all lipsync på receiver, så er problemet i hovedsak på TV2. Skal prøve litt mer, men da kan det hende at problemet ligger hos TV2 om jeg skjønner rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med denne jeg også men ikke bare med tv2 hd. Virker som den har lipsync problem på stort sett alle hd-kanalene. Unntaket virker det som er nrk.
    Har problem med at den låser seg også, noen flere som har det problemet?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fikk reklame-mail fra CD. De reklamerer med at denne dekoderen (HD 106-S) er TIDSRIKTIG!

Med lipsync problemer er den jo ikke tidsriktig i forhold til lyd bilde i hvertfall :-)

På hvilke andre måter dekdoderen er "tidsriktig" er jeg også undrende til....

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •