HD-dekoder - HD 106-S - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er billedkvaliteten på denne boksen for SD-sendinger i forhold til f.eks CD 5050-tuneren? Er den like god?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det flere her som har problemer med denne dekoderen etter oppgraderinga?? Bildet på min dekoder kommer og går hele tiden, setter på en kanal så forsvinner bildet og lyd i 1-2 sek, kommer deretter tilbake for så og forsvinne igjen på samme måten etter kun noen få sekunders titting, sånn holder det på hele tiden. Dette begynte med engang etter oppgraderinga og er uutholdelig, tenkte å høre her før jeg ringte og klgde på min 4 dekoder fra CD. Anyone???

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verd 500 kr for å oppgradere HD dekoder fra
    http://parabol.canaldigital.no/uploa...HD_dekoder.pdf

til

http://kabel.canaldigital.no/upload/...HD104_2010.pdf

Er INFO blitt MYE raskere, og lydproblemet (audio dropout) ved National Geographics fra AC3 til 2 kanals lyd (i pausene) borte?

Newcomer PIOMAN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audionewbie
    Hei.

Er det flere her som har problemer med denne dekoderen etter oppgraderinga?? Bildet på min dekoder kommer og går hele tiden, setter på en kanal så forsvinner bildet og lyd i 1-2 sek, kommer deretter tilbake for så og forsvinne igjen på samme måten etter kun noen få sekunders titting, sånn holder det på hele tiden. Dette begynte med engang etter oppgraderinga og er uutholdelig, tenkte å høre her før jeg ringte og klgde på min 4 dekoder fra CD. Anyone???
    Hei, ikke samme problemer som deg etter siste firmware, men lyden knepper ved skifte av kanal. Det nærmest smeller ved skifte av kanal, dessuten har spesiellt Hd kanalene det med å falle ut titt og ofte. Til tross for en signalstyrke på 210-212.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke velge høyere oppløsning enn 576p.

Hei jeg har nettop koblet til min nye hd 106-s til min ganske gammle lcd tv en philips 32 pf5420, denne tven har ikke hdmi kun en dvi inngang.
    Så jeg har koblet med en dvi til hdmi kabel, problemet er at jeg kun får velge 576p alle de andre alternativene er grået ut, selv om tven skal støtte opptil 1080i.
    Noen som vet hva dette kommer av?

på forhand takk

raydavi

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raydavi
    Hei jeg har nettop koblet til min nye hd 106-s til min ganske gammle lcd tv en philips 32 pf5420, denne tven har ikke hdmi kun en dvi inngang.
    Så jeg har koblet med en dvi til hdmi kabel, problemet er at jeg kun får velge 576p alle de andre alternativene er grået ut, selv om tven skal støtte opptil 1080i.
    Noen som vet hva dette kommer av?

på forhand takk

raydavi
    Antagelig klarer ikke HD boksen å kommunisere (handshake) over HDMI->DVI. TV'n skal si til HD dekoderen hvilken formater den støtter. HD dekoderen skal da kun vise de formatene TV'n støtter. Når jeg benytter HD-106S mot min Pioneer 507 så får jeg f.eks. ikke opp 1080p valget siden Pioneer 507 ikke støtter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. var noe sånt jeg regnet med, man må vel bare kjøpe seg ny tv snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD 106-S og NAD C372 forsterker, bare mono lyd...

Har problemer med at jeg kun får lyd i den ene høytaleren, utgangen er satt til Video1, bruker da selvfølgelig RCA kabler da dette er en stereo forsterker.

Alle andre utganger fungerer i stereo og den tidligere tuneren jeg hadde fungerte også bra (Kathrein tuner)

Er det noen innstillinger eller kjente problemer med tuneren på dette?

Balance er satt riktig hvis noen lurte på det :-D

På forhånd takk for hjelpen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke denne brukes i Spania?

Sitter i Spania uten å få bilde fra Thor 5/6, og undrer på følgende:

Er denne mottakeren låst til kun T1 for å unngå at de kan benyttes utenfor skandinavia??
    T2 har jo footprints til Spania, og med min 100cm offset viser det gode signaler inn og EPG, men IKKE bilde!!
    Registrer at etter å ha fabrikk resettet den, så virker det nesten som om den er programmert til å kun lagre frekvensene på T1 (for Skandinavia) (??)
    Frekvensen til TvNorge er på T2; 12.130H, men ser ut til at ligger "låst" på T1's; 10.872

Noe som vet...HASTER !!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spain
    Sitter i Spania uten å få bilde fra Thor 5/6, og undrer på følgende:

Er denne mottakeren låst til kun T1 for å unngå at de kan benyttes utenfor skandinavia??
    T2 har jo footprints til Spania, og med min 100cm offset viser det gode signaler inn og EPG, men IKKE bilde!!
    Registrer at etter å ha fabrikk resettet den, så virker det nesten som om den er programmert til å kun lagre frekvensene på T1 (for Skandinavia) (??)
    Frekvensen til TvNorge er på T2; 12.130H, men ser ut til at ligger "låst" på T1's; 10.872

Noe som vet...HASTER !!
    Den bruker en tabell som ligger på en frekvens som ligger på T1, derfor er den veldig rask å installere og auto oppdaterene.
    Uten denne frekvensen så fungerer den dårlig ja.
    Men det finnes et transponder søk funksjon på disse boksene, fikk tipset når jeg hadde problemer å sw oppgradere en HD PVR. Testet det på den eldre enkle HD dekoderen og det funket, funker sikkert på den du har også.
    Gå inn i Lokale innstillinger, huk av DVB-S2 og Horisontal.
    Tast inn frekvens 12130 og Symbolrate 3000, så velg OK.
    Nå bør du ha signalstyrke, trykk 1 - 3 - 7 - 9 og vent. Nå skal du få inn kanalene på den frekvensen, mulig de blir borte igjen hvis du slår av/på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Den bruker en tabell som ligger på en frekvens som ligger på T1, derfor er den veldig rask å installere og auto oppdaterene.
    Uten denne frekvensen så fungerer den dårlig ja.
    Men det finnes et transponder søk funksjon på disse boksene, fikk tipset når jeg hadde problemer å sw oppgradere en HD PVR. Testet det på den eldre enkle HD dekoderen og det funket, funker sikkert på den du har også.
    Gå inn i Lokale innstillinger, huk av DVB-S2 og Horisontal.
    Tast inn frekvens 12130 og Symbolrate 3000, så velg OK.
    Nå bør du ha signalstyrke, trykk 1 - 3 - 7 - 9 og vent. Nå skal du få inn kanalene på den frekvensen, mulig de blir borte igjen hvis du slår av/på.
    Supert Dennis...takker - det funket, men da er det kun 4 kanaler som legger seg inn i kanallisten (Tv4, TvNorge, History, Animal HD).

Har du info om hva eg skal legge inn i LNB innstillinger 2 (lavbånd LO frekvens, høybånd frekvens, crossover)?
    Tusen takk for all hjelp )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert Dennis...takker - det funket, men da er det kun 4 kanaler som legger seg inn i kanallisten (Tv4, TvNorge, History, Animal HD).

Har du info om hva eg skal legge inn i LNB innstillinger 2 (lavbånd LO frekvens, høybånd frekvens, crossover)?
    Du skal ikke trenge å gjøre noe endringer der.
    Du må nok gjøre denne prosedyren hver gang du skal se på en kanal på en annen frekvens.
    En frekvens som jeg tror du vil bruke er 12418 vertikal, symbolrate 28000.
    Har finner du NRK1 (reserve) og P1.
    Se her hvilkne frekvenser som sender på T2: Satellite programming - TelenorSBC
    Thor 5 og 6.
    Får du inn K1?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bruk 1-3-7-9 metoden siden den bare søker inn kanalene på default transponder. Endre i stedet default transponder til 12418 vertikal, symbolrate 28000 ( DVB-S). Etter at default transponder er endret så vil kanalen motta komplett oppdatert kanalliste etter at boksen har vært en tur i "standby". Dette funker hvertfall med Sagem ITS81 HD. Har ikke forsøkt dette med HD106S men menyene ser helt identisk ut.

Du vil selvølgelig ha store problemer med å motta T1 og K1 beamen på Thor5 og Thor6 så de fleste kanalene vil antagelig mangle. HD106S boksen vil vise NRK1 Reserve i kanallista og den kanalen skal fungere siden den sendes på Europabeam.

TVNorgeHD sendes på T2 Europa beam og bør kunne mottas så lenge TVNorge HD sendes på Europa beamen. Av de Norske kanalene så vil du sannsynligvis kun motta TVNorge HD og NRK1 Reserve.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Ikke bruk 1-3-7-9 metoden siden den bare søker inn kanalene på default transponder. Endre i stedet default transponder til 12418 vertikal, symbolrate 28000 ( DVB-S). Etter at default transponder er endret så vil kanalen motta komplett oppdatert kanalliste etter at boksen har vært en tur i "standby". Dette funker hvertfall med Sagem ITS81 HD. Har ikke forsøkt dette med HD106S men menyene ser helt identisk ut.

Du vil selvølgelig ha store problemer med å motta T1 og K1 beamen på Thor5 og Thor6 så de fleste kanalene vil antagelig mangle. HD106S boksen vil vise NRK1 Reserve i kanallista og den kanalen skal fungere siden den sendes på Europabeam.

TVNorgeHD sendes på T2 Europa beam og bør kunne mottas så lenge TVNorge HD sendes på Europa beamen. Av de Norske kanalene så vil du sannsynligvis kun motta TVNorge HD og NRK1 Reserve.
    Takker for hjelpen gutter, men erstattet CD boxen med en Icecrypt S3000HDCCI, og nå fungerer alt utmerket...i tilleg til mange flere kanaler 8)

Fikk ingen K1 signaler på meter disken med 0.1db lnb, men har knallsignaler på K2
    Noen som vet om Tv2 Norge dukker opp her snart?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen gutter, men erstattet CD boxen med en Icecrypt S3000HDCCI, og nå fungerer alt utmerket...i tilleg til mange flere kanaler 8)

Fikk ingen K1 signaler på meter disken med 0.1db lnb, men har knallsignaler på K2
    Noen som vet om Tv2 Norge dukker opp her snart?
    Trenden har vært at Skandinaviske kanaler flyttes til Norden beamen for å rydde plass til internationale kanaler på Europabeamen. Derfor tror jeg sannsynligheten for TV2 på Europa beam er lik null.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Dette var virkelig en god nyhet!! :-D

"Ny og forbedret funksjonalitet

- Med ny programvare forbedres både lyd, bilde og tekst-tv funksjonalitet i dekoderen.

- Enkelte kunder har opplevd at lyd og bilde på HD-kanalene ikke er helt synkronisert. Dette er fikset med ny programvare.

- Dekoderen ”husker” valgt bildeformat (størrelse på bildet) når den har vært slått av. Med ny programvare er kundene sikret rett bildestørrelse når dekoderen skrus på.

- Bildet for tekst-tv er optimalt tilpasses tekst i bildekantene på tv-skjermen.

- Kunder med tilkobling via scart kan bruke både tekst-tv via tv og dekoder.

- HD-dekoderen kan søke inn kanaler fra andre satellitt posisjoner.

- I tillegg er det foretatt noen justeringer og forbedringer av eksisterende programvare.

Lykke til med ny programvare."
    Har nå kjøpt en 106S for å bruke på fjellet.
    Jeg opplever problemet med lipsync som omvendt av det tidligere nevnt i tråden. Dette gjelder så vidt jeg har funnet ut, kun TV2. Lyden er sync i HD sendinger, men i SD sendinger er den ikke i sync hverken på TV2 HD eller TV2 SD..

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Trenden har vært at Skandinaviske kanaler flyttes til Norden beamen for å rydde plass til internationale kanaler på Europabeamen. Derfor tror jeg sannsynligheten for TV2 på Europa beam er lik null.
    For å sitere meg selv

TVNorge HD flytter ra Europa beam til Norden beamen 18 Januar og blir dermed vanskelig å motta i Spania.
    http://www.telenorsbc.com/upload/PDF...ove_251110.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kom det en ny softwareoppdatering. CD oppgir følgende forbedringer:
    • Lyden vil ikke lenger forsvinne ved kanalbytte på enkelte tv-modeller.
    • Støy i lyden ved kanalbytte på enkelte tv-modeller er bedret.
    • Teksting for hørselshemmede er bedret.

Boksen leveres ikke lengre fra CD.
    Min erfaring er at alle problemer, som er nevnt over i tråden er løst. Eneste savn er å kunne endre på rekkeføle i favorittliste. Når denne boksen er ok så introduseres en ny med nye barnesykdommer..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite men etter SW oppdateringen forleden dag. Av nye ting jeg har oppdaget er følgende:

• Nå har signalmåleren fått både signalstyrke og signalkvalitet i %
    • Nå fryser HD-dekoderen nesten hver dag. Bildet fryser på skjerm. Ingen reaksjon fra fjernkontroll. Må ta strømmen og starte på nytt for å få liv i den.

Får følgende svar fra CD når jeg spør på deres FB sider, når jeg stiller følgende spørsmål:
    Hei, Etter siste softwareoppdateing forleden, fryser HD-dekoder - HD 106-S, nesten hver dag. Bildet fryser på skjerm. Ingen reaksjon fra fjernkontroll. Må ta strømmen og starte på nytt for å få liv i den. Jeg har en tilsvarende boks til på fjellet som ikke er oppgradert. Kan jeg unngå denne oppgraderingen på den? Kan jeg nedgradere til forrige SW versjon på den jeg har oppgradert?
    Hei Jarle! Du kan ikke nedgradere til forrige SW versjon, du kan la være å laste ned ny SW på den andre dekoderen din, men da vil du få spørsmål om dette hele tiden.Når det gjelder den dekoderen du har problemer med,prøv å nullstille. Exit-Epg-Back-Info. Hjelper ikke dette, kontakt oss på 06090 eller send en Pm. Mvh. Åse
    De gir jo skikkelg informative svar der i gården... :shock:
    Noen som vet hvordan man nullstiller "Exit-Epg-Back-Info" :?:
    Denne boksen har faktisk vært meget stabil til nå... Et under kanskje siden den kommer fra våre venner hos Sagem. Ingen ting varer evig...

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •