HD-dekoder - HD 106-S - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snakket med CD i sted angående lipsync problemet og de kunne fortelle meg at det kommer en software oppgradering i morgen... håper det er sant!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakker med canal digital nå angående dagens oppdatering. den er utsatt "noe", og de har foreløpig ikke info om når oppdateringen vil komme.

kom jo ikke som noe sjokk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne fra Canal Digital den 18.juni:

"Ny software til HD 106-s vil mest sannsynlig bli lansert iløpet av uke 25"

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka også med CD på formiddagen i dag. Og JA, den skulle komme i dag...

Men, for å være litt snill. Var ikke sendingen litt bedre i dag ? (under sør afrika - frankrike)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe bedre med meg i alle fall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Ikke noe bedre med meg i alle fall
    Ikke her heller! Fikk min dekoder idag. Ble litt skuffet da jeg fant ut at dette var et vanlig problem som alle sliter med og det ikke finnes noen løsning på det.

Leser av tidligere innlegg at hjelpen er nær! CD kan jo ikke holde på lenge med å gi slike falske "release" datoer for SW'en. Uke 25 er jo såvidt jeg vet nå. Får håpe gla-meldingen dukker opp på skjermen de nærmeste dagene. Og IKKE MINST at det løser problemet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nett fått denne boksen jeg også. og tv2hd har ca 2 sek forsikelse. irriterende. på sd kanalene er det bra.
    ellers så er bildet en del bedre enn på min gamle force 556 men det har vel kansje mye med hdmi kabel kontra scart.
    Men tekst tv er elendig syntes jeg. den gamle forcen er mye bedre. okke kan du bla i undersider heller. sukk.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software i dag.
    kundeservice - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var virkelig en god nyhet!! :-D

"Ny og forbedret funksjonalitet

- Med ny programvare forbedres både lyd, bilde og tekst-tv funksjonalitet i dekoderen.

- Enkelte kunder har opplevd at lyd og bilde på HD-kanalene ikke er helt synkronisert. Dette er fikset med ny programvare.

- Dekoderen ”husker” valgt bildeformat (størrelse på bildet) når den har vært slått av. Med ny programvare er kundene sikret rett bildestørrelse når dekoderen skrus på.

- Bildet for tekst-tv er optimalt tilpasses tekst i bildekantene på tv-skjermen.

- Kunder med tilkobling via scart kan bruke både tekst-tv via tv og dekoder.

- HD-dekoderen kan søke inn kanaler fra andre satellitt posisjoner.

- I tillegg er det foretatt noen justeringer og forbedringer av eksisterende programvare.

Lykke til med ny programvare."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    juhuuu! Da var bilde og lyd i sync etter oppdateringa

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den teller fra 01P til 99P. Antar det er 0% til 100% med BCD display ;-)
    Man kan se om oppdateringen fungerer.

I video menyen er også et 1080p valg som er grået ut men det fungerer trolig dersom TV'n støtter 1080p. Jeg har Pioneer 507XA og den støtter ikke 1080p 50Hz så jeg antar det er defor valget er grået ut. Litt tøft dersom boksen kan konvertere til 1080p 50Hz. Det er et bedre all round format enn 1080i (eller 720p).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med TV2 i fin sync
    Men er det bare meg, eller har bildekvaliteten på en eller annen måte blitt dårligere? Vet det høres rart ut så det kan godt være at det er noe som feiler meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Den teller fra 01P til 99P. Antar det er 0% til 100% med BCD display ;-)
    Man kan se om oppdateringen fungerer.

I video menyen er også et 1080p valg som er grået ut men det fungerer trolig dersom TV'n støtter 1080p. Jeg har Pioneer 507XA og den støtter ikke 1080p 50Hz så jeg antar det er defor valget er grået ut. Litt tøft dersom boksen kan konvertere til 1080p 50Hz. Det er et bedre all round format enn 1080i (eller 720p).
    Jeg har muligheten til å sette 1080p

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Jeg har muligheten til å sette 1080p
    Fungerer det greit ? Hvordan blir bildekvaliteten i forhold til 1080i ? Sikkert ikke lett å sjekke hvis man ikke har to mottagere og to identiske tv'er men...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg klaget på tekst tv tidligere i tråden, men nå koblet jeg både hdmi og scart til tv. visst en velger scartingangen på tv kan en bruke tven sin text-tv. mye kjappere og bedre.
    Yamaha rv-a 2060, Aragon 4004 mk2, Oppo bdp-95, pioneer dv989, Rega p3, Musikal fidelty v90-lps, Klipsch rf7 mk2, klipsch rs 52, Jl audio fantom f110, Samsung 55 uhd, Epson tw5900

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om denne sender signal ut på HDMI og scart samtidig slik at det er mulig å koble til en dvdopptaker også? Hvis det er enten eller så må jeg jo over på den håpløse PVR-en deres for å få muligheten til å ta opp programmer....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Er det noen som vet om denne sender signal ut på HDMI og scart samtidig slik at det er mulig å koble til en dvdopptaker også? Hvis det er enten eller så må jeg jo over på den håpløse PVR-en deres for å få muligheten til å ta opp programmer....
    Det skall gå bra. De två andra HD-boxarna från CD klarar det och skall du se text-tv måste du använda scart parallelt med HDMI-kabeln.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut; vet du eller noen andre om den sender RGB eller bare kompositt over scarten når man bruker HDmi i tillegg?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Høres bra ut; vet du eller noen andre om den sender RGB eller bare kompositt over scarten når man bruker HDmi i tillegg?

Det er nok ikke RGB men kompositt bør det være. Mulig det er S-video. De andre to HD boksene til CD sender ikke ut RGB når HDMI er tilkoblet. De sender S-video over VCR scart. HD106S har ikke egen VCR scart så jeg er ikke helt sikker hva den gjør.

Boksen har innebygget teletext applikasjon slik at du kan benytte boksens egen teletext.
    Denne har mye dårligere minne enn TV'ns teletext så mange foretrekker å koble scart til TV'n for å kunne benytte TV'ns egen teletext. Det er ikke mulig å sende teletext over HDMI (kun video & audio ). Derfor er det litt utrolig at TV'ene ikke er konstruert for å hente ttxt fra scart og video/audio fra HDMI men slik er det nå.
    Teletext er sannsynligvis på vei ut på litt sikt nå som flere og flere TV'er kan kobles til nettet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om det er noe mulighet for å finne ut hva den egentlig sender ut av signaler via scarten da. Jeg ser egentlig såpass mye opptak at kompositt i realiteten vil bety en nedgang i samlet billedkvalitet mens s-video er akseptabelt.

Prøvde å ringe Canal Digital, men de visste ikke og bruksanvisningen er ikke lett å bli klok på...

Edit: Det virker etter finsudering av brukanvisningen og andre bruksanvisninger fra Canal Digital som det er komposittvideo det er snakk om ja, så da er det ikke så innmari aktuelt...

Spørsmålet da blir om det finnes noen alternative bokser (ikke-autoriserte) som viser hdmi og rgb over scart eller evt. er bedre som hd-pvr (med 4 lnb-mulighet) som du vet om?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •