HD-dekoder - HD 106-S - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Fikk reklame-mail fra CD. De reklamerer med at denne dekoderen (HD 106-S) er TIDSRIKTIG!

Med lipsync problemer er den jo ikke tidsriktig i forhold til lyd bilde i hvertfall :-)

På hvilke andre måter dekdoderen er "tidsriktig" er jeg også undrende til....
    Det du sier her er vel typisk CD..? Det vet inderlig vel at boksen er for defekt å regne, men likevel reklamerer de varmt for den "fantastiske" tuneren... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hamram
    Stemmer, 104-C står det faktisk på tuneren som er avbildet... Dette lukter tvilsomt. De fleste faller vel for tuneren som er avbildet, og de færreste leser vel brukermanualen og finstuderer bildene før de handler...

En sak for FBI eller TV2 hjelper deg? 8-)
    Bildene er rettet opp. Nå vises riktig tuner: HD-mottaker - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Da har jeg prøvd følgende uten at noe ble bedre:
    - HDMI via receiver med og uten lipsync: NRK1 HD og TVNORGE HD fungerer bra. TV2 HD er ute av sync
    - HDMI bilde og Coax lyd via receiver: Samme resultat som over. (Tendens til lipsync på alle kanaler)
    - HDMI bilde og analog stereolyd via receiver: Samme resultat som HDMI.

Prøvde også med og uten lipsync på receiver på de to siste kombiansjoner for å se om det evt ble noe forskjell uten at det ble noen forskjell. Har trolig litt mindre forsinkelse med lipsync funksjon tilkoblet på receiver, men ingen nevneverdig forskjell.

For vel bare gjøre som CD sa når jeg pratet med kundeservice: "Bare å vente på eventuell software oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd 106-s

Hei, samme problem hos meg. NRK HD og TV2 HD er ute av sync, (TV2 er verre en NRK).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, jeg håper virkelig at alle som opplever problemermed denne tuneren, husker at det er viktig å klage til CD. Om det bli får klager, bryr de seg knapt.Blir det uhorvelig mange klager, bryr de seg litt...

Klag! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, jeg håper virkelig at alle som opplever problemermed denne tuneren, husker at det er viktig å klage til CD. Om det bli får klager, bryr de seg knapt.Blir det uhorvelig mange klager, bryr de seg litt...

Klag! 8)
    Fra Canal Digital har jeg fått dette svaret på henvendelse vedrørerende synkproblemet:

Hei.

Takk for din henvendelse.

Dette er et problem vi er klar over, vi jobber på fult for og få ordnet med dette problemet.

Vi må bare beklage den tiden det tar og få ordnet dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brafra
    Fra Canal Digital har jeg fått dette svaret på henvendelse vedrørerende synkproblemet:

Hei.

Takk for din henvendelse.

Dette er et problem vi er klar over, vi jobber på fult for og få ordnet med dette problemet.

Vi må bare beklage den tiden det tar og få ordnet dette.
    Men de annonserer fortsatt for problemboksen, som om ingenting var galt... :?

Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hjelper tydeligvis å klage

Ringte CD og fikk beskjed om at mange!! sliter med det samme (første gang de har innrømmet feil). De jobber som sagt med saken og jeg fikk beskjed om at det ville komme en softwareoppdatering i løpet av mai... altså om nokså kort tid. Vi får se om de klarer det denne gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel et problem som gjelder ALLE som har 106-S, eller er det noen bokser som faktisk fungerer?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Dette er vel et problem som gjelder ALLE som har 106-S, eller er det noen bokser som faktisk fungerer?
    Har også synkproblem på tv2 hd , min far har det samme.
    CD+ sagemboxer= Shite. Mister CD også muligheten til og sende
    Engelsk PL er ulykka komplett.:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt sinnsykt hvis dette er den eneste HD-zapperen CD har. Og så virker den ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei alle.

Jeg fikk HD106S for et par uker siden, og jeg kjører den direkte på HDMI til en JVC 42". Problemene jeg opplevde da var usync på HD, og i tillegg til at lyden var hakkete. Det fortonet seg slik at lyden hvert 2-3 sekund to 1 sekund pause. Noen ganger varierte intervallet fra kanal til kanal. Dette problemet løste seg stort sett alltid ved å slå av og på tuneren. Men litt annoying å måtte slå tuneren av og på hver gang jeg byttet kanal. På vanlige kanaler, så fortonet det seg som oftest ved at lyden istedet for å ta pause, ble støyende.

Jeg kontakten kundeservice hos CD, og etter å ha vært igjennom "barnehagen", sendte de en ny tuner. Samme problem.

Heldigvis støtter tv'en jeg har å ta inn lyd analogt på den ene HDMI-kanalen. Så ved å kjøre lyd over phono, så fungerer alt perfekt.

Så til dere andre som opplever problemer med lyd på HD-kanaler, så kan det jo være et tips å kjøre analog lyd bare for å få dritten til å fungere ... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilds
    Hei alle.

Jeg fikk HD106S for et par uker siden, og jeg kjører den direkte på HDMI til en JVC 42". Problemene jeg opplevde da var usync på HD, og i tillegg til at lyden var hakkete. Det fortonet seg slik at lyden hvert 2-3 sekund to 1 sekund pause. Noen ganger varierte intervallet fra kanal til kanal. Dette problemet løste seg stort sett alltid ved å slå av og på tuneren. Men litt annoying å måtte slå tuneren av og på hver gang jeg byttet kanal. På vanlige kanaler, så fortonet det seg som oftest ved at lyden istedet for å ta pause, ble støyende.

Jeg kontakten kundeservice hos CD, og etter å ha vært igjennom "barnehagen", sendte de en ny tuner. Samme problem.

Heldigvis støtter tv'en jeg har å ta inn lyd analogt på den ene HDMI-kanalen. Så ved å kjøre lyd over phono, så fungerer alt perfekt.

Så til dere andre som opplever problemer med lyd på HD-kanaler, så kan det jo være et tips å kjøre analog lyd bare for å få dritten til å fungere ... :-D
    Har prøvd det også på min Panasonic TH-42PV60E, problemet er der fortsatt (trekker phonokabel fra analog lydutgang på tuner til analog lydinngang på tv, setter deretter lydkilde til analog under setup på tv'en, bilde fortsatt på HDMI). Håper sw-oppdatering løser dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt..? CD er stumme, men det er jo ikke noe nytt. Kanskje noen av dere har inside information? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt..? CD er stumme, men det er jo ikke noe nytt. Kanskje noen av dere har inside information? 8)
    Snakket med CD i dag 21.mai, fikk beskjed om at problemet skulle løses vha sw update i løpet av en måned. Signalene fra NRK og TV2 er visstnok feil, men må justeres av distributør (CD). Og her skrives nok software i et lavnivå-språk, mange av oss vil ha nådd pensjonsalder før vi får noe som funker :-)

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD i dag 21.mai, fikk beskjed om at problemet skulle løses vha sw update i løpet av en måned. Signalene fra NRK og TV2 er visstnok feil, men må justeres av distributør (CD). Og her skrives nok software i et lavnivå-språk, mange av oss vil ha nådd pensjonsalder før vi får noe som funker :-)
    Som beskrevet her i denne tråden: http://avforum.no/forum/satellitt/10...ml#post1456636

så er dette "tull og vas" fra CD sin side.

problemet er beskrevet en del her:
    http://tech.ebu.ch/docs/techreview/t...dio-Delays.pdf

CD har utstyr som ikke regner data fort nok, iflg. standard. dermed basta!
    NRK har det aller siste "state of the art" utstyr som er i toppklasse i EBU sammenheng, og følger alle siste standarder. TV2 "sliter litt mer" med utstyr som ikke er helt etter EBU standard, men med DOLBY E og DOLBY digital i fremtiden vil nok rette på dette, da det er dette TV2 sitt utstyr er beregnet for.

Her er også litt om dette fra EBU så langt til bake så i 2006.
    EBU Technical Review

Men for all del, hvis ikke boksen til CD klarer å regne fort nok, så kan CD jukse litt med matte`n... så går det kanskje bedre... men hva med oss som har utstyr i "high-end klassen" hvordan vil disse mottakerene reagere på jukse-ligningen??? (feil i metadata)

Får håpe CD i framtiden kan bruke litt mer penger "les betale litt mer en 300,- i innkjøpspris" for en HD mottaker.

Her er det tross alt HD vi snakker om, og ikke SØPPEL!
    :evil:

(nå ble nok noen i CD sure på meg...) ups. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok standardsvaret deres, en måned... Jeg fikk samme svar, for en måned siden... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Som beskrevet her i denne tråden: http://avforum.no/forum/satellitt/10...ml#post1456636

så er dette "tull og vas" fra CD sin side.

problemet er beskrevet en del her:
    http://tech.ebu.ch/docs/techreview/t...dio-Delays.pdf

CD har utstyr som ikke regner data fort nok, iflg. standard. dermed basta!
    NRK har det aller siste "state of the art" utstyr som er i toppklasse i EBU sammenheng, og følger alle siste standarder. TV2 "sliter litt mer" med utstyr som ikke er helt etter EBU standard, men med DOLBY E og DOLBY digital i fremtiden vil nok rette på dette, da det er dette TV2 sitt utstyr er beregnet for.

Her er også litt om dette fra EBU så langt til bake så i 2006.
    EBU Technical Review

Men for all del, hvis ikke boksen til CD klarer å regne fort nok, så kan CD jukse litt med matte`n... så går det kanskje bedre... men hva med oss som har utstyr i "high-end klassen" hvordan vil disse mottakerene reagere på jukse-ligningen??? (feil i metadata)

Får håpe CD i framtiden kan bruke litt mer penger "les betale litt mer en 300,- i innkjøpspris" for en HD mottaker.

Her er det tross alt HD vi snakker om, og ikke SØPPEL!
    :evil:

(nå ble nok noen i CD sure på meg...) ups. :-)
    Dette var spennende informasjon. Med andre ord så blir vi svindlet av CD alle mann..? Det eksisterer et kjent problem, men de later som om de ikke vet om det?

Det verste er at de får herje fritt med forbrukerne. Hvor er myndighetene..?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt ang 106?
    Skulle det ikke komme en softwareoppdatering som fikser sync-problemet i slutten av mai?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste