Hvordan få inn HD-kanaler på Vantage 8000S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få inn HD-kanaler på Vantage 8000S?

Har fått en Vantage 8000S, har 2 parabolhoder på Thor og Sirius med gode signaler, og 2 kabler inn i hver sin tuner. Jeg har 3 parabolkort: Viasat film, Canal Digital entertainment med TV2-Sport samt et dansk Canal Digital kort. Har oppdatert programliste og får inn de vanlige Viasat- og Canal Digital-kanaler. Men har et par tekniske problemer som jeg ennå ikke har funnet løsniger på og som mange av dere der ute sikkert kan svare greit på. Jeg får ikke inn de vanlige HD-kanaler utenom NRK1-HD og TV2-HD. De andre vil ikke komme frem. Og får forøvrig ikke tekst å NRK1-HD.
    Sliter også med å få EPG til å fungere.
    Ellers er det en veldig bra tuner og jeg skal få lagt inn PVR-opptaker.
    Dette er vel enkel påskenøtt for dere med erfaring og kompetanse. Takker på forhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clauss
    Har fått en Vantage 8000S, har 2 parabolhoder på Thor og Sirius med gode signaler, og 2 kabler inn i hver sin tuner. Jeg har 3 parabolkort: Viasat film, Canal Digital entertainment med TV2-Sport samt et dansk Canal Digital kort. Har oppdatert programliste og får inn de vanlige Viasat- og Canal Digital-kanaler. Men har et par tekniske problemer som jeg ennå ikke har funnet løsniger på og som mange av dere der ute sikkert kan svare greit på. Jeg får ikke inn de vanlige HD-kanaler utenom NRK1-HD og TV2-HD. De andre vil ikke komme frem. Og får forøvrig ikke tekst å NRK1-HD.
    Dette er vel enkel påskenøtt for dere med erfaring og kompetanse. Takker på forhånd.
    Såvidt jeg vet, må du ha enten en spesiell serie kort, eller original CD HD-mottaker for å få HD fra Canal digital

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Du skal også kunne motta TVNorge HD uansett hvilket kort du har.
    -Jeg regner med at din EPG kun viser nåværende og neste program. For Viasatkanalene (og muligens frie kanaler) må du bare innrette deg med at det er sånn. For bedre EPG på Canal Digital er det bare å gå inn på Discovery Travel eller en av de andre kanalene som ligger på frekvens 10872 Vertikal, så blir det oppdatert.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    -Du skal også kunne motta TVNorge HD uansett hvilket kort du har.
    -Jeg regner med at din EPG kun viser nåværende og neste program. For Viasatkanalene (og muligens frie kanaler) må du bare innrette deg med at det er sånn. For bedre EPG på Canal Digital er det bare å gå inn på Discovery Travel eller en av de andre kanalene som ligger på frekvens 10872 Vertikal, så blir det oppdatert.
    Mange takk for nyttige og oppklarende opplysninger. TVNorge HD klarer jeg ikke å få inn ennå. Og ellers klarer jeg ikke å få tekst på NRD1 HD, har du noen løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for nyttige og oppklarende opplysninger. TVNorge HD klarer jeg ikke å få inn ennå. Og ellers klarer jeg ikke å få tekst på NRD1 HD, har du noen løsning på dette?
    -Har du signal på TVNorge HD, men det er kodet? Eller finner du ikke kanalen i kanallista?
    -Har du aktivert undertekster i menyen? Kan også prøve å trykke to ganger på "text"-knappen og velge norsk der.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner 2 TVNorge HD i kanallisten, og den ene kan i en kort periode vise et "frossent" bilde (altså det samme uten bevegelse i en stund). Det med tekst på de to andre HD-kanaler (NRK 1 og TV2) har jeg ikke fått testet ordentlig ut ennå, men jeg har krysset av i meny for undertekster. Takk så langt og godt at det er fridag i morgen også.
    Claus

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •