1west - Kanaler på 11958V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1west - Kanaler på 11958V

Er det bare meg eller er det umulig å få inn kanaler på denne frekvensen . Jeg ser på footprintet at man nok desverre her jeg bor ligger noe utenfor 45db .

Er det noen som kan si at de får inn denne i på nordvestlandet og med hvilken antennestørrelse ?
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om jeg skal si bump eller hva .

11.958 V inneholder da kanaler som ikke er kodet og det kan da ikke være en direkte dum ting . Og jeg påstår heller ikke at noen nå skal måtte se på disse kanalene .

Er det noen i dette landet som har gjort ett kanalsøk på alle aktive transpondere på 1west i det siste og gidder se om de f.eks får inn City Tv eller Party Tv . Og om det blir for flaut så hold igjen ørene og lytt etter en av de radiokanalene som sendes der ...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge

11.958 V inneholder da kanaler som ikke er kodet og det kan da ikke være en direkte dum ting . Og jeg påstår heller ikke at noen nå skal måtte se på disse kanalene .

Er det noen i dette landet som har gjort ett kanalsøk på alle aktive transpondere på 1west i det siste og gidder se om de f.eks får inn City Tv eller Party Tv . Og om det blir for flaut så hold igjen ørene og lytt etter en av de radiokanalene som sendes der ...
    Det hjelper deg kanskje ikke stort men det funker på 90cm i Osloområdet men det er svake signaler mener jeg å huske. Thor6 K2 beamen som sender 11.958V er ikke beregnet for Skandinavia så signalet faller raskt i retning nord/øst.

Hvor stor antenne du må ha er vanskelig å si. Du får nok bare håpe på at noen i ditt område med antenne større enn 90cm har forsøkt og kan gi en tilbakemelding.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hjelper deg kanskje ikke stort men det funker på 90cm i Osloområdet men det er svake signaler mener jeg å huske. Thor6 K2 beamen som sender 11.958V er ikke beregnet for Skandinavia så signalet faller raskt i retning nord/øst.

Hvor stor antenne du må ha er vanskelig å si. Du får nok bare håpe på at noen i ditt område med antenne større enn 90cm har forsøkt og kan gi en tilbakemelding.

Edit: Får inn CityTV på standard Canal Digtial Triax TD64(cm) i Telemark men det er svakt signal. Force 516S rapporterer 52% og en BER på ca.15000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får den greit inn her i Trondheim. Med 90 cm antenne er SNR 42% og helt feilfri. Med 110 cm antenne SNR = 48%.
    Hos meg er grensen for hakking i bildet på ca SNR = 36%. Så denne har gode marginer selv med 90 cm antenne.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Bobben det var akkurat det jeg fryktet . Hadde man fortsatt hatt 1,8meteren i drift så man kunne testet men det er slutt på slike ting nå desverre .

Får finne seg noe annet å se på

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha Bobben det var akkurat det jeg fryktet . Hadde man fortsatt hatt 1,8meteren i drift så man kunne testet men det er slutt på slike ting nå desverre .

Får finne seg noe annet å se på
    Hvor stor antenne har du ? Hvis en 90cm fungerer i Trondheim så burde vel mulighetene være gode for at det vil fungere på nordvestlandet forutsatt at det ikke er sidemating. Har du sidemating på antenna du benytter nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker 60cm talerken med motor musikk kanalen City Tv BG virker perfekt her 3mil syd for oslo

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Vestnes så det er lengre sør enn Trondheim . Men det er mulig det er andre årsaker . Og jeg bruker en T-90 antenne og jeg har bra signaler så langt jeg kan se på den nordiske men det vil ikke si ....

Skal teste en litt eldre mottaker Nokia 9610s for de som husket disse for jeg har lånt bort alt av Force .

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Vestnes så det er lengre sør enn Trondheim . Men det er mulig det er andre årsaker . Og jeg bruker en T-90 antenne og jeg har bra signaler så langt jeg kan se på den nordiske men det vil ikke si ....

Skal teste en litt eldre mottaker Nokia 9610s for de som husket disse for jeg har lånt bort alt av Force .
    Hvilken mottager testet du 11.958V med ? Det er jo ingen tvil om at signalene fra K2 beamen vil være mye svakere enn Norden beamen i Norge men litt merkelig at 90cm i Trondheim funker. Selv om T-90 er en multifocusantenne så vil den sannsynligvis ikke gi like bra signal som en "vanlig" 90cm offset antenne brukt kun til 1-west men det er en annen sak.

Regner med du har forsøkt med korrekte parametere:
    11.958 V
    SR=28000
    FEC=7/8

Det sendes også på Thor5 T2 11.938H. Denne vil være ekstremt mye sterkere over Norge. Dette gjør at Thor6 K2 11.958V lettere vil være utsatt for forstyrrelser fra Thor5 dersom isolering i antenne, LNB (og diseqC switch/multiswitch) er bra nok.

Derfor er det viktig at "LNB skew" er justert korrekt slik at isolering mellom horisontal og vertikal pol blir så god som mulig. Et problem med sidemating kan være at denne isoleringen ikke blir bra. Normalt sett så er det slik at azimuth feil på 2dB fra en offset antenne reduserer krosspol isoleringen rimelig ekstremt. Derfor er det viktig at antennene er justert bra for å oppnå god isolering.

Det kan se ut som 11958V kan være minst 10dB svakere enn 11938H. Det er bare deler av 11938H som kan
    forstyrre for 11958V (ca. 48dBW av 52dBW) . Med krysspolisolering på 20dB så vil sluttresultatet være isolering på
    kun ca. 14dB og det er i utgangspunktet veldig dårlig.

Det samme problemet kan oppleves fra Astra satellittene
    på 28.2øst ved at north beam reduserer kvaliteten på south beam mottak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en gammel 1-meters antenne, "vanlig" LNB fra Canal Digital (Sharp Quad) og får i skrivende stund inn eksempelvis City TV, med omkring 3/5 av fullt utslag. En liten værrapport kan kanskje også presses inn: Grått og regn. Tuneren er en Relook 400s.

Hilsen Karmøy

PS: Jeg får inn Astra på 28,2 grader øst med ca samme styrke (noe lavere på enkelte frekvenser), men det krever selvsagt at man har motorstyrt antenne, eller en ekstra antenne. Der får jeg inn bl.a BBC, ITV, Channel 4 og mange andre ukodede kanaler. Er man ute etter gratiskanaler, er utvalget etter min mening bedre på Astra.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da gjort forskjellige forsøk nå og skal prøve justere litt på lnb skew imorgen for å se hva som eventuelt kan skje .

Kanalene på 11938H som du snakker om her er sterke som F . Jeg har bare den Vantagen innkoblet til vanlig og den greier ikke å plukke noe signaler . Testet også med denne Nokia mottageren men ingen hell der heller .

Får sikkert bare gi opp hele greien men ikke helt uten en liten kamp siden andre får signaler .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen detaljer: 90cm parabolen jeg bruker er en Triax TD 88 med holder for 2 LNB (Sirius og Thor), med dette får jeg altså 11958V (City TV etc.). I kveld er SNR = 46%. Bruker Dreambox 8000.
    Triax TD 110 (motorisert med enkel LNB) gir i kveld SNR= 51%
    Rart at det skulle være noe problem å få denne på nordvestlandet.

PS: NRK1 HD, NRK 2...etc har SNR=100% på TD88.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke ut til å få signal på noen kanaler som kommer ut fra K2 beamen på Thor6 slik det er nå og det er enten gjennom Spaun switchen eller direkte til lnb gjennom en annen kabel som også går inn fra quad lnb`t . Og derfor kan man ikke si at det er lnb som er problemet selv om jeg derfor kun har testet to av utgangene .

Skal prøve å se om jeg får testet litt justering på skew eller i det minste testet om Force`n i andre etasje har bedre hell en de to mottakerene som er testet til nå men har nok ikke så stor tro på det akkurat .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk inn city og party tidligere,men får de ikke inn nå lengre?
    Technisat hds2
    70cm sidemating
    location fræna
    Har disse flytta fra thor5 til thor6?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oversikt over hva som finnes på 0,8 vest, finner dere her:

Thor 3 / Thor 5 / Thor 6 (0.8°W) - frekvenser - KingOfSat

City er på Thor 6.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av htpc1080p
    Fikk inn city og party tidligere,men får de ikke inn nå lengre?
    Technisat hds2
    70cm sidemating
    location fræna
    Har disse flytta fra thor5 til thor6?
    Nei de har flytta fra Thor3 til Thor6 beamen som ikke er beregnet for Skandinavia.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får absolutt ikke inn signaler fra denne frekvensen samme hvordan jeg prøver justere på lnb for thor . Hadde sikkert hatt bedre skjanse om man hadde egen antenne på 90cm eller mere .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •