TVNorge (mfl.) på Topfield 4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TVNorge (mfl.) på Topfield 4000

I forbindelse med at TVNorge ikke lenger virket på gammel frekvens, tok jeg en reset til fabrikkinnstilling og nytt kanalsøk. Jeg får ikke Thor 6 opp på satellittlisten, men brukte Thor123. Men TVnorge, TV3, FEM og Viasat 4 dukker ikke lenger opp på kanallisten (TV2 kanalene kommer).

Er mottakeren blitt for gammel?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoffen
    I forbindelse med at TVNorge ikke lenger virket på gammel frekvens, tok jeg en reset til fabrikkinnstilling og nytt kanalsøk. Jeg får ikke Thor 6 opp på satellittlisten, men brukte Thor123. Men TVnorge, TV3, FEM og Viasat 4 dukker ikke lenger opp på kanallisten (TV2 kanalene kommer).

Er mottakeren blitt for gammel?
    Gjør du nettverkssøk ? Hvilken frekvens starter du på ? Forsøk å gjøre nettverkssøk med startfrekevens 11.247V SR=24500 FEC=7/8.

Siden du mangler Viasat4 og FEM fra Thor5 kan det være Topfielden som har en svakhet i søkefunksjonen eller noen feil mellom antennen og mottager.

Se side 26 i manualen for nettverkssøk:
    http://www.topfield.co.kr/include/do...%2De7706%2Epdf

Hvis det ikke funker så kan du også forsøke manuelt søk på de aktuelle frekvensene. Det står på side 27 i manualen.

Frekvensene finner du på :
    THOR 5 service info - TelenorSBC
    THOR 6 service info - TelenorSBC

For å motta Thor6 transponderene så bør LNB "skew"
    ikke være alt for galt justert (ca. 7 grader vridning mot klokka sett inn mot antenne/LNB) ellers risikerer du at polarisasjonene forstyrrer hverandre. Det samme risikeres ved bruk av multiswitcher eller andre switcher eller LNB'er med dårlig isolering. Faktisk kan også sidemating på antenna og feiljustert antenne ødelegge krysspol isolering.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Takk for fyldig svar. Det viste seg at det automatiske søket ikke startet på lav nok frekvens, men heldigvis kunne jeg mate inn frekvenser manuelt utifra liste du gav (10809, 10872, 11325).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •