TV Norge på Nokia 9310 S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV Norge på Nokia 9310 S

Hei

Har som dere ser ein gammel Nokia tuner på hytta. Det som er problemet er at eg ikkje får inn TV Norge etter at de skiftet frekvens. Har foretatt kanalsøk, men ingen ny TV Norge dukker opp i listen.
    Går det an å legge inn frekvens manuellt på denne mottakeren, har lest og studert i timevis, men finner det ikkje ut.

HVA GJØR JEG ?????

Mvh. 10owen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av 10owen
    Hei

Har som dere ser ein gammel Nokia tuner på hytta. Det som er problemet er at eg ikkje får inn TV Norge etter at de skiftet frekvens. Har foretatt kanalsøk, men ingen ny TV Norge dukker opp i listen.
    Går det an å legge inn frekvens manuellt på denne mottakeren, har lest og studert i timevis, men finner det ikkje ut.

HVA GJØR JEG ?????

Mvh. 10owen
    Det finnes en tråd her inne for ditt problem, sjekk på paraboltrådene....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

HVA GJØR JEG ?????

Mvh. 10owen
    Her finner du frekvensene. Canal Digital on Thor 3/5/6 at 0.8°W - LyngSat Du kan jo gå til søk og søke manuelt og der legge inn frkvensene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Her finner du frekvensene. Canal Digital on Thor 3/5/6 at 0.8°W - LyngSat Du kan jo gå til søk og søke manuelt og der legge inn frkvensene.
    Nokia 9310S er en MediaHighway mottager som ikke kan søke frekvenser manuelt. Den eneste frekvensen som kan legges inn er frekvens for måling av signalstyrke til hjelp for antennejustering.
    http://nds1.nokia.com/home_products/...rsguide_no.pdf
    Media Highway (MHW) - Canal Digital NO

TVNorge skal ligge på programplass 7 .

Har foretatt kanalsøk, men ingen ny TV Norge dukker opp i listen.
    Vil det si at det ikke finnes noen kanalplass nr. 7 etter nytt kanalsøk ?

Pass på at du reinstallerer kanaler når du gjør nytt kanalsøk.
    Media Highway (MHW) - Canal Digital NO

Det er også mulig at kanalsøk funker dårlig dersom det ikke er benyttet riktig type smartkort.
    Bruker du smartkortet normalt sett i en annen mottager når du ikke er på hytta ? Har smartkortet et
    nummer som starter med 01127.... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takker for svar

Det dukker ingen kanal opp på progamplass 7
    Parabolkortet eg bruker begynner på 011 21, etter som eg har skjønt kan dette nummer brukes på alle tunere da det ikkje er paret.

Tuneren står nå og søker, har tidligere valgt kanalsøk. Denne gangen har eg valgt å reinstallere kanaler, får sjå om det går bedre.

Mvh. 10owen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Har nå reistallert kanalene, fortsatt ingen TV Norge ........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Snakka med ei på support på canal digital, og som vanlig hadde ho ikkje peiling.

Det hun påsto var at eg måtte kjøpe ny tuner, siden tuneren eg hadde var fra 2002 ????? Greit at den er gammel, men den virka fint på alle kanaler heilt til de bytta frekvens på TV Norge. Regner ikkje med at de kan bytte frekvens, og når kundene sitter med gammelt utstyr som ikkje tar de inn, får vi bare beskjed om å kjøpe nytt. De har jo kampanje :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med MHW er at den ikke har den frekvensen inne i sin liste.
    TVN og alle på samme frekvens kan ha dette problemet.

Løsningen på dette er rett og slett og la den stå strømløs i 10 min så reinstallere kanalene på nytt. Dette skal gå, vis ikke kan det være dårlig signal med startranspoder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaitho
    Problemet med MHW er at den ikke har den frekvensen inne i sin liste.
    TVN og alle på samme frekvens kan ha dette problemet.

Løsningen på dette er rett og slett og la den stå strømløs i 10 min så reinstallere kanalene på nytt. Dette skal gå, vis ikke kan det være dårlig signal med startranspoder.
    Grunnen til at han ikke får søkt inn TVNorge er antagelig at signalet er for dårlig eller at LNB er feiljustert (jeg antar at det ikke er koblet inn en switch som kan være årsaken). LNB skal vris litt i festet. Dersom LNB er sidematet så kan det også ha noe å si. Generelt sett så er signalene fra Thor6 sterkere enn de som ble sendt fra Thor3 forutsatt at man befinner seg i Skandinavia.

Jeg har søkt inn kanaler med en eldgammel MHW mottager og den finner TVNorge uten problemer.

MHW mottagere scanner hele frekvensbåndet og lagrer alle kanaler fra transpondere med SR=24500,27500,27800 og 28000 noe som tar utrolig lang tid. Det finnes ingen frekvensliste i boksen.

@10owen:
    Får du inne TV3(N) ,Viasat4 og FEM i kanallisten ?
    Har du en eller flere LNB på antenna ? (sidematet LNB gir redusert kvalitet og dårligere isolering)
    Har du en gammel diseqc switch tilkoblet ? (den bør i såfall fjernes)
    Har du sjekket at pluggene er skikkelig montert på coax kabelen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Grunnen til at han ikke får søkt inn TVNorge er antagelig at signalet er for dårlig eller at LNB er feiljustert (jeg antar at det ikke er koblet inn en switch som kan være årsaken). LNB skal vris litt i festet. Dersom LNB er sidematet så kan det også ha noe å si. Generelt sett så er signalene fra Thor6 sterkere enn de som ble sendt fra Thor3 forutsatt at man befinner seg i Skandinavia.

Jeg har søkt inn kanaler med en eldgammel MHW mottager og den finner TVNorge uten problemer.

MHW mottagere scanner hele frekvensbåndet og lagrer alle kanaler fra transpondere med SR=24500,27500,27800 og 28000 noe som tar utrolig lang tid. Det finnes ingen frekvensliste i boksen.

@10owen:
    Får du inne TV3(N) ,Viasat4 og FEM i kanallisten ?
    Har du en eller flere LNB på antenna ? (sidematet LNB gir redusert kvalitet og dårligere isolering)
    Har du en gammel diseqc switch tilkoblet ? (den bør i såfall fjernes)
    Har du sjekket at pluggene er skikkelig montert på coax kabelen ?

Hei. disse tunerene har ikke frekvensområde for å ta i mot det nye frekvensene ifra nye thor. De sammen med mediamaster er rett og slett for gamle for de nye frekvensene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Hei. disse tunerene har ikke frekvensområde for å ta i mot det nye frekvensene ifra nye thor. De sammen med mediamaster er rett og slett for gamle for de nye frekvensene.
    Jeg har fått det til. Det må være andre årsaker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •