Bildkvalitet Vu+ Duo vs DM800HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildkvalitet Vu+ Duo vs DM800HD?

Jag har en IPBOX9000HD idag och den ger utmärkt bildkvalitet, dock har den dålig programvara som gjorde att jag sålde den.

Jag har tittat på Vu+ Duo och även DM800, många på forumet säger bildkvaliteten på Vu+Duo inte är bra?

Hur står sig Vu+ Duo mot DM800? har DM800 bra bildkvalitet?

Och hur bra är DM8000?, bra bildkvalitet?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Likvid
    Jag har en IPBOX9000HD idag och den ger utmärkt bildkvalitet, dock har den dålig programvara som gjorde att jag sålde den.

Jag har tittat på Vu+ Duo och även DM800, många på forumet säger bildkvaliteten på Vu+Duo inte är bra?

Hur står sig Vu+ Duo mot DM800? har DM800 bra bildkvalitet?

Och hur bra är DM8000?, bra bildkvalitet?
    Hei,
    Husker deg fra denktenk.com , du hadde en Relook 400S i sin tid :-D
    Jeg hadde DM 8000S for par måneder siden , men denne solgte jeg og kjøpte en ekstra VU+.
    DM 8000S er fantastisk mottaker , men hvis man betaler nesten dobbelt pris , så er det naturlig å forvente at bildekvaliteten på Dreamboxen skal være en helt annen klasse enn VU+ Duo . Dette er ikke tilfelle.
    Hvis integrert DVD brenner, Bakkennett Tuner er ikke så viktig for deg, kan ikke finne andre argumenter hvorfor du bør velge Dreambox 8000 fremfor Vu+Duo Twin.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Hei,
    Jeg hadde DM 8000S for par måneder siden , men denne solgte jeg og kjøpte en ekstra VU+.
    DM 8000S er fantastisk mottaker , men hvis man betaler nesten dobbelt pris , så er det naturlig å forvente at bildekvaliteten på Dreamboxen skal være en helt annen klasse enn VU+ Duo . Dette er ikke tilfelle.
    Hvis integrert DVD brenner, Bakkennett Tuner er ikke så viktig for deg, kan ikke finne andre argumenter hvorfor du bør velge Dreambox 8000 fremfor Vu+Duo Twin.
    Du må nok være en eneste i hele Norge som har eid en Dm 8000 for og gå over til Vu+Duo Twin.Kan ikke tenke meg at en Vu+Duo kan erstatte en Dm8000, tviler på at alle pluging fungerer og så hadde Vu+Duo ikke pip heller.
    Og så kan Dm8000 kjøpes for ca 6000-7000 kr her:1KR CRAZY WEEK! Dreambox DM8000HD tuner Nye & Orginale! i vår QXL.no og da faller argumentet ditt om at den er dobbel så dyr i stykker.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Du må nok være en eneste i hele Norge som har eid en Dm 8000 for og gå over til Vu+Duo Twin.Kan ikke tenke meg at en Vu+Duo kan erstatte en Dm8000, tviler på at alle pluging fungerer og så hadde Vu+Duo ikke pip heller.
    Og så kan Dm8000 kjøpes for ca 6000-7000 kr her:1KR CRAZY WEEK! Dreambox DM8000HD tuner Nye & Orginale! i vår QXL.no og da faller argumentet ditt om at den er dobbel så dyr i stykker.
    Jeg skjønner at pris har første prioritet for deg, siden du refererer konstant til QXL ( dette er 2 gangen du refererer til samme auksjon) , men tillatt meg å tvile på alt som diverse selgere på respektive auksjonsider skriver om sine produkter.
    Som du vet selv kineserne er allerede kommet med CLONE av DM 8000HD, og prisen du refererer til lukter kina utgave :-D Tror du virkelig store aktører som hm-sat i Tyskland ville operere med priser rundt 8000 kr, hvis den var så billig i innkjøp? Og hvor mange kan kjøpe samme Dreambox til 6000-7000 kr? Det er avertert kun 1 st. på auksjonsidene , det vil si at det blir kun en lykkelig eier , ikke sant ? Resten må dessverre betale full pris.
    Om jeg er den første i Norge som selger sin DM 8000 og går over til VU+ , vet jeg ikke noe om , men grunnen at jeg solgte min var at jeg trenger tuner nummer 2 ( med Twin tuner ) i loftstua og dermed var valget enkelt. Solgte min DM 8000 til 7900 kr ( kun 6 mnd. brukt ), betalte 595 kroner i tillegg og nå har jeg 2 st. Twin tunere istedenfor 1 :-D
    Riks TV tuneren jeg kjøpte i tillegg til min DM 8000 ble aldri brukt , DVD brenneren ble brukt maks 10 ganger i løpet av halvt år kun for avspilling , aldri for å brenne media, med andre ord jeg brukte min DM 8000 HD kun for å se på TV. Og jeg skal love deg , jeg savner den ikke i det hele tatt
    Du må studere godt svaret mitt til Likvid, jeg sier på ingen måte at DM 8000 er
    ikke en topp klasse mottaker , men når det gjelder helt praktisk bruk, jeg ser ikke lenger noe grunn å betale 3000 kr. mer i pris.
    Eier du forresten en VU+Duo , har du hatt sjansen å teste denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM8000 er ikke bedre en VU+ Duo det tviler jeg på, har jo ikke HDMI engang.
    DM8000 er jo utviklet for flere år siden, bli plutselig gammel før den kom ut.
    Prisen 6000-7000kr er Auksjoner på qxl ikke en pris de selger den til andre steder.Veiledende pris på denne i norge er vel 10000,-

I sverige feks koster denne ca 11-12ooo i svkr
    Har VU+ Duo selv er meget fornøyd med bildekvalitet og stabilitet OSV
    hadde jeg også hatt en DM8000 hadde jeg også solgt denne.
    VU+ DUO selges til under halve prisen og er bedre eller like god garantert.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag antar att alla dm8000 fanboys ångrar nu efteråt att dom betalade så mycket för sina Dm8000 när man kan få en VU+ Duo för halva priset.

Det är inte klokt egentligen vad dyr Dm8000 är egentligen, nästan kriminellt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det du sier medfører ikke riktighet! Jeg har nå testet DM8000 mot Vu+ Duo og IPBOX 9000 i over en uke, og bildet på Vu+ Duo kan ikke sammenliknes med DM8000 og IPBOX9000. Dette har jeg tenkt å dokumentere slik at vi slipper ubegrunnet drittkasting frem og tilbake. Skulle ønske du hadde rett, men det har du ikke!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av messus
    Det du sier medfører ikke riktighet! Jeg har nå testet DM8000 mot Vu+ Duo og IPBOX 9000 i over en uke, og bildet på Vu+ Duo kan ikke sammenliknes med DM8000 og IPBOX9000. Dette har jeg tenkt å dokumentere slik at vi slipper ubegrunnet drittkasting frem og tilbake. Skulle ønske du hadde rett, men det har du ikke!
    Hei,
    Leser du i det hele tatt hva jeg har skrevet ? Kan du nevne (dokumentere) et eneste sted i mine svar at jeg har skrevet at bildet på VU+Duo er mye bedre enn DM 8000 HD eller IPbox 9000 HD ? Det jeg har skrevet er at jeg ser ikke noe drastisk forskjell i bilde kvaliteten mellom disse merkene, som fra sin side argumenterer så stor forskjell i prisen. Jeg har også begrunnet veeeeeeeldig GODT hvorfor jeg solgte min DM 8000 HD ( det er ikke bildekvaliteten som var grunnen ) , vennligst les mine svar , før du kommer med diverse påstand. Jeg har til og med ikke noe imot å kjøpe en IPbox 9900 ( den dagen mottakeren blir lansert) , hvis den holder samme prisnivå og Enigma 2 funksjoner som VU+ .
    Kan du også definere begrepet " drittkasting" ? Hvilke av mine svar kommer ifølge ditt syn under kategorien "drittkasting " ?
    Til slutt : Bildet Kvalitet er subjektivt faktor , det du synes er PERFEKT bildekvalitet på din TV apparat er ikke nødvendigvis eksempelstatus for andre.
    Jeg leser dine poster på diverse internasjonale forum og svarene du får er også delt , noen mener dette er tilfelle , andre er uenige med deg.
    Du har fått også svar fra administrasjonen til PLI Team, som klart kommenterer at de kan ikke se noe galt med bildekvaliteten til VU+ . Hvordan skal du kommentere dette ?
    Eller kanskje dette er naturlig, siden vi alle er kjøpt og solgt av VU+ produsenten ?

Hvis du er misfornøyd med bilde kvaliteten på din VU+Duo Twin, da bør du vurdere å selge denne , jeg skal love deg at du kommer til å kvitte deg med mottakeren samme dag du legger den til salgs. Det er helt sikkert den elendige bilde kvalitet som gjør VU+ så ettertraktet vare ( utsolgt i hele Europa )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Leser du i det hele tatt hva jeg har skrevet ? Kan du nevne (dokumentere) et eneste sted i mine svar at jeg har skrevet at bildet på VU+Duo er mye bedre enn DM 8000 HD eller IPbox 9000 HD ? Det jeg har skrevet er at jeg ser ikke noe drastisk forskjell i bilde kvaliteten mellom disse merkene, som fra sin side argumenterer så stor forskjell i prisen. Jeg har også begrunnet veeeeeeeldig GODT hvorfor jeg solgte min DM 8000 HD ( det er ikke bildekvaliteten som var grunnen ) , vennligst les mine svar , før du kommer med diverse påstand. Jeg har til og med ikke noe imot å kjøpe en IPbox 9900 ( den dagen mottakeren blir lansert) , hvis den holder samme prisnivå og Enigma 2 funksjoner som VU+ .
    Kan du også definere begrepet " drittkasting" ? Hvilke av mine svar kommer ifølge ditt syn under kategorien "drittkasting " ?
    Til slutt : Bildet Kvalitet er subjektivt faktor , det du synes er PERFEKT bildekvalitet på din TV apparat er ikke nødvendigvis eksempelstatus for andre.
    Jeg leser dine poster på diverse internasjonale forum og svarene du får er også delt , noen mener dette er tilfelle , andre er uenige med deg.
    Du har fått også svar fra administrasjonen til PLI Team, som klart kommenterer at de kan ikke se noe galt med bildekvaliteten til VU+ . Hvordan skal du kommentere dette ?
    Eller kanskje dette er naturlig, siden vi alle er kjøpt og solgt av VU+ produsenten ?

Hvis du er misfornøyd med bilde kvaliteten på din VU+Duo Twin, da bør du vurdere å selge denne , jeg skal love deg at du kommer til å kvitte deg med mottakeren samme dag du legger den til salgs. Det er helt sikkert den elendige bilde kvalitet som gjør VU+ så ettertraktet vare ( utsolgt i hele Europa )
    Ok, du sier du har solgt din DM8000 og at det ikke er noen drastisk forskjell i bildekvalitet i forhold til Vu+ Duo. Jeg skal dokumentere at på SD kanaler så gjør Vu+ Duo en dårlig jobb sammenliknet med DM8000. På HD kanaler er det vanskelig å se noen forskjell.

Til orientering så er jeg er fotograf og er ekstremt opptatt av skarphet og bildekvalitet. Vu+ Duo er kanskje ikke en dårlig mottaker, ikke det jeg sier, men du kan ikke fare rundt med usannheter og påstå at det ikke er forskjell i bilde på Vu+ Duo og DM8000!

Skal legge ut HD video som illustrerer dette ganske klart, gjør deg klar!

Har også lest noen av dine innlegg, og uten at jeg skal dra frem noe konkret her, så bærer de mange preg av det samme, påstander og barnslige kommentarer!

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du sier du har solgt din DM8000 og at det ikke er noen drastisk forskjell i bildekvalitet i forhold til Vu+ Duo. Jeg skal dokumentere at på SD kanaler så gjør Vu+ Duo en dårlig jobb sammenliknet med DM8000. På HD kanaler er det vanskelig å se noen forskjell.

Til orientering så er jeg er fotograf og er ekstremt opptatt av skarphet og bildekvalitet. Vu+ Duo er kanskje ikke en dårlig mottaker, ikke det jeg sier, men du kan ikke fare rundt med usannheter og påstå at det ikke er forskjell i bilde på Vu+ Duo og DM8000!

Har også lest noen av dine innlegg, og uten at jeg skal dra frem noe konkret her, så bærer de mange preg av det samme, påstander og barnslige kommentarer!
    Hva med DM 800 ?
    Er den lik DM 8000 når det gjelder bildekvalitet?
    Hadde en flunk ny DM800 inntil sist uke, og den solgte jeg gitt, ikke fornøyd med bilde...
    Lignet mest på Canal Digital sin HD-billig-box... :-(

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lykke til :-D
    For min del kan du bare spare deg presentasjonen
    Jeg forandrer ikke min menning så lett, har vært veldig lenge i gamet , lengre faktisk enn du tror. For meg er stabilitet i daglig drift og alt du også kaller (stæsh) i en Linux mottaker mye viktigere enn glanserte og pollerte bider . Uten "stæsh" en hvilken som helst Linux basert mottaker ville vært en ubrukelig FTA boks
    Da kunne jeg like godt bruke min PVR 101HD .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke denne boksen selv, men vurderer å handle en. Jeg er også opptatt av god bildekvalitet, foran all verdens andre muligheter. Om disse mulighetene følger med på kjøpet, er det selvsagt greit, men jeg trenger kun godt bilde, at undertekster virker, at EPG er bra, fungerende timeshift, ja kort sagt at alle elemtærfunksjoner er fullt ut funksjonible.

Bildekvaliteten diskuteres hissig rundt om, men svært få presiserer hvilke innstillinger og tilkoblinger de bruker. Jeg går ut fra at det er snakk om HDMI, men da gjenstår innstillingene.

Når dere tester tunerne opp mot hverandre, benytter dere da SD-signal i standard oppløsning, eller er det oppskalert i tuneren (hvis mulig)? Hva om sammenligningen foregår uten oppskalering, og at man eventuelt foretar denne i TV-apparatet?

Jeg har som sagt ikke boksen selv, så dermed bare MÅ jeg spørre. Håper på svar.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes Autoresolution plugin til DM. Da kan man la output være lik bildeoppløsningen.

Newcomer PurpleHaze sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaon
    DM8000 er ikke bedre en VU+ Duo det tviler jeg på, har jo ikke HDMI engang.
    Har du egen erfaring med DM8000 eller har du lest og plukket opp rykter på nettsider rundtforbi?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja så er digitech i gang igjen

Overskriften til denne tråden er: Bildkvalitet Vu+ Duo vs DM800HD?

At mange her inne på andre tråder mener at digitech er forhandle
    av Vu er ingen hemmlighet.

At vu funker ekstremt bra er heller ingen hemmlighet...men jeg syntes det er på tide at Digitech innser trådens overskrift....xxxx bildekvalitet xxxx

Det har seg nemlig slik at enklte av oss vil ha det beste innen bildekvalitet....og da ikke ser etter alle mulige andre argumenter på at vu er bedre en Dm når det teks kommert til pris... Det er en grunn til at det er et marked for høytalere til 50 000kr og 10 000kr....mutern hadde sikert ikke hørt forskjell og alikavel hatt det kjempe morro lyd messig...men jeg hadde hørt forskjell...

Når det kommer til bildekvalitet på SD kanaler mellom vu og DM 7020 ( PS DM er modifisert slik at komponetnt signalet brukes og dette lilaskjeret er borte) så er DM overlegen på bildekvalitet.

Vu og dm 7020 på hd kanaler kan ikke samenlignes på tven.

Jeg lurer også litt på dm8000 kontra Vu.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einar71
    Overskriften til denne tråden er: Bildkvalitet Vu+ Duo vs DM800HD?

At mange her inne på andre tråder mener at digitech er forhandle
    av Vu er ingen hemmlighet.

At vu funker ekstremt bra er heller ingen hemmlighet...men jeg syntes det er på tide at Digitech innser trådens overskrift....xxxx bildekvalitet xxxx

Det har seg nemlig slik at enklte av oss vil ha det beste innen bildekvalitet....og da ikke ser etter alle mulige andre argumenter på at vu er bedre en Dm når det teks kommert til pris... Det er en grunn til at det er et marked for høytalere til 50 000kr og 10 000kr....mutern hadde sikert ikke hørt forskjell og alikavel hatt det kjempe morro lyd messig...men jeg hadde hørt forskjell...

Når det kommer til bildekvalitet på SD kanaler mellom vu og DM 7020 ( PS DM er modifisert slik at komponetnt signalet brukes og dette lilaskjeret er borte) så er DM overlegen på bildekvalitet.

Vu og dm 7020 på hd kanaler kan ikke samenlignes på tven.

Jeg lurer også litt på dm8000 kontra Vu.
    At du ikke kan sammenligne HD signalet fre DM7020 med VU forstår jeg godt, siden 7020 er en SD mottaker

Men hvorfor maser alle så mye om DM8000HD, når trådstarter spør om DM800HD?

Jeg har ikke testet hverken VU eller DM8000HD, men vil påstå at DM800 har vesentlig dårligere bilde enn en DM7020. (selvsagt på SD kanaler)
    Begge boksene jeg har testet er standard fra fabrikk, med PP image.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har hatt DM800, VU+ Duo og VU+Solo.
    For meg synes jeg DM800 har dårlig bildekvalitet. Kornete, slør i bildet og lite livlige farger.
    VU+ DUO fikk jeg med en gang den kom, og kvitta meg med den etter en ukes tid pga dårlig bildekvalitet. Spesielt på SD kanaler. Dessuten synes jeg selve boksen er stygg å se på, selv om det går på personlig smak da hehe.
    Skal legge til at en kamerat nå har kjøpt DUO av siste versjon. Var å så på den, og det virket en del bedre nå enn når jeg hadde boksen, så tydeligvis noe som har skjedd. Om det er software eller hardware, aner jeg ikke.

VU+ SOLO har faktisk best bilde av de tre boksene etter min smak. Mer liv i farger og bedre på SD-kanaler. Heller ikke samme sløret som de andre hadde.

Men, jeg synes ikke de kommer opp mot IPBOX 9000HD som jeg også har brukt 1 års tid. Denne har som trådstarter sier, meget gode bilder. Menyene er jo en annen ting, men var vel ikke tema i denne tråden.

En annen boks som virker interessant om dagen er Vantage VT-1. Lest at den skal ha ekstremt gode bilder.

Dette er bare slik jeg oppfatter det og på ingen måte ment som noe annet:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •