Spiderbox 9000HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spiderbox 9000HD

Jeg som hater edderkopper, trodde aldri jeg skulle betale for en og enda mindre like den. Vel, jeg snakker nok ikke om en ekte edderkopp, men trolig det nærmeste jeg kommer det å betale for noe med edderkopp i navnet, Spiderbox 9000HD satellitt-tuner.
    Jeg har de siste årene brukt et par Dreambox, Azbox, Hyro, teste VU+ Duo og et par IPBOXer. Av disse er det kun IPBOX og Hyro som jeg har likt. De har begge bildekvalitet i toppklasse og ellers hver sine egenskaper jeg setter pris på.
    I påvente av Ipbox 9900, kjøpte jeg en Spiderbox 9000HD av ren nysgjerrighet. Boksen var jo så billig og har jo lest en del positivt i diverse forum, så jeg tenkte ”hvorfor ikke prøve en”. Som tenkte, så gjort.

Kommer i en søt liten eske, og inneholder til og med HDMI kabel og USB forlenger. Boksen er liten, ser helt ok ut, men ikke designfreakenes førstevalg hehe. Den har 2 USB-porter bak og faktisk mulighet for LOOP av antennesignalet. Den har RGB, SPDIF, HDMI og 2 SCart. Altså godt utstyrt og spesielt til prisen. Fjernkontrollen er faktisk i en klasse for seg og den beste jeg har prøvd på noen boks til dags dato. Dessuten har den fantastisk funksjonsvinkel og virker nesten uansett hvor i rommet man er og peker. Helt utrolig på en så billig boks.

Så etter mye positivt om det rent praktiske, hvordan opplever jeg så denne i bruk? Vel, det første jeg merker meg er at den starter opp på noen få sekunder. Utrolig kjapp i forhold til Linuxversjoner. Den har ganske pene menyer, men ikke de mest fargesprakende. Den har også litt begrenset med funksjonalitet i forhold til Linux-systemer. Den har heller ikke mulighet for intern harddisk, men USB-penn og ekstern harddisk funker utmerket. Har prøvd Corsair 16GB og ekstern 250GB 2,5” og det funker fint. USBporten leverer 500mA og klarer å drive min eksterne disk uten ekstra strømadapter :-D

Den takler fint mitt orginalkort etter et par trykk i menyen og kanalsøk er enkelt men oppsettet for favoritter er noe uvandt. Jeg irriterte meg i starten, men når jeg skjønte hvordan det var ment å fungere er det faktisk genialt. Flere snarvier fra fjernkontrollen til satellitt, favoritter, usb osv osv gjør den også meget lettvint i bruk. Opptak er lekende lett og man trykker ”record” for å ta opp, og ”stopp” for å avslutt. ”Play” så får man liste over opptak. Enkelt og genialt.

En annen ting er Home Streaming som kun funker ok. Dette er vel den funksjonen jeg ble mest skuffet over . Lasta ned softwaren og installerte på en Win7 maskin. Kan kun vise DIVx. Prøvde å installere softwaren på en Windows Home Server men da funka den ikke.
    HomePlus funksjon har jeg ikke prøvd siden jeg kun har en boks, men det å kunne dele et kort internt i huset mellom opptil 8 Spiderboxer virker jo utrolig genialt. Kanskje det er pga dette den har fått sitt navn, spider /nettverk?
    Kjøper nok en boks til for kjelleren etterhvert, men nå må jeg overveie om jeg skal ha denne eller IPBOX 9000HD som hovedboks.

Bildekvaliteten på Spiderbxox er under IPbox 9000HD og under Hyro 9900HD, men godt over Dreambox 7000, 800, Azbox og Vu+ Duo.
    Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd med Spiderbox 9000HD. Tar man alt positivt og alt negativt med og ser på prisen må dette bli en killer. Jeg mener de aller fleste vil sette pris på en så enkel boks som dette. De som vil ha et åpent system, må jo fortsatt velge trege Enigma2, men de som vil ha en enkelt og ferdig samt superrask boks, bør virkelig vurdere Spiderbox 9000 HD.

Prisen er jo latterlig, kun Kr. 2690.- fra norsk leverandør ☺
    Kanskje ikke edderkopper er så skummelt likevel? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woow dette var en bra innlegg, takk skal du ha.

Jeg også kjøpte en Spiderbox 9000 HD. Fikk boksen så var det Original software på den, det var jeg ikke intresert å ha i min boks så letting etter tredje parts software og jeg kom fort over en web side som har det meste til denne boksen.

Instalerte D A R K M A N I A V 2 Gift Patch SpiderBox 9000 HD og til mis store overaskelse så fikk jeg see mange mange kanaler uten at jeg hadde gjørt noen spesielt.
    Fikk mange kanaler fra Thor, Sirius, Hotbird, Astra , Hellasat, Turksat, har stor koset meg med både film og sport hele tiden.
    Canal digital kort fungerer meget fint og den har til og med oppdatert seg, skal teste Viasat kort snart så fort jeg har litt tid. Boksen ser ikke så pent ut, men den er meget bra og vel byget boks, Bilde kvaliteten er også til min store overraskelse en kjempe bra bilde.

Boksen fungerer fint med CCcam og Newcamd så det er en mega pluss for denne boksen. Meget let kanal redigering var det også, uten tvil det var enkelt, enten via fjernkontrollen eller med en data maskin.

Det eneste negative jeg kan si om denne lille tassen er at boksen hang seg ved en bestemt frekvens på EUTELSAT 16 GRADER ØST og at det ikke er Norske menyer, men jeg snakket med den Norske leverandøren og dem sa at dem jobber med saken.

Mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bobi.

Endelig flere som har fått opp øynene for denne boksen ja:-D
    Har ikke begitt meg ut på det gift greiene enda, men bruker orginalkort og det funker som bare rakkærn. Aldri hengt eller noe hos meg, men bruker jo bare Thor da, så svært stabil og enkel boks. Selv kona liker den godt 8)

Godt å høre at norske menyer kan komme da, det hadde jo gjort boksen enda mer egnet for alle. Sa de noe om når det kom?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja, jeg kjøpte denne boksen da jeg leste både ditt innlegg og selvfølgelig mange andre på diverse forumer rund om i europa, denne boksen ser meget utbred ned i England.

Jeg instalerte SpiderBox_HD_9000_Service +test_sw_0515 siste PATCH software i går og må si at nå har jeg enda flere kanaler, som Digital + Spania, Meo og Digitalb, alt helt Gratis og kun med denne patch Softwaren :-)
    Så langt jeg vet så er dette en Test software.

Jeg har motor så jeg skanner alle satellitter jeg kan få inn fra 45 W til 42 E
    Hehehe mange tussen kanaler her vet du, og denne boksen er helt genialt

Ja Norske menyer er på vei, det jeg hørte var at dem jobber med saken.

Mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen danske kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaeger
    Var det noen danske kanaler?
    Har ikke testet eller sett ertter danske kanaler, men om du vil så er det best å besøke alsat forum, der finner du mye mer om denne boksen :-) ser at det er ikke mange som vet om denne boksen i Norge
    men for hva den koster er det ikke noen tvil at det er hvert en eneste krone

se på alssat for mer info :-)

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    Har ikke testet eller sett ertter danske kanaler, men om du vil så er det best å besøke alsat forum, der finner du mye mer om denne boksen :-) ser at det er ikke mange som vet om denne boksen i Norge
    men for hva den koster er det ikke noen tvil at det er hvert en eneste krone

se på alssat for mer info :-)

mvh

bobi
    Ok. Håper det er det, eller så får jeg prøve å skaffe et dansk abb.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super Spiderbox

Jeg har Spiderbox 9000 og jeg kjøpte den på X-SAT.NO, AB IPbox, Ab Ipbox 9000HD, Dreambox, HYRO 9000 HD Combo, Opticum 7700 CICX HDTV, Stab DiSEqC Motor, Parabol, Lnb,CI-Moduler,Parabol og Motor !!
    Det som jeg må si at hvis man instalere en Tredje parts Software så får man flere kanaler fra Bulgaria, Frankrike, Spania , Hellans , Bullgaria, Holland osv,
    Denne boxen er GENIALT !!!

Hilsen Talenton!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheheheh, kult, jeg har denne boksen også men hadde ikke brukt den lenge, nå som min IPbox 9900 er til reparasjon fikk jeg denne boksen opp igjen, den eneste som kan trekke litt fra denne boksen er at Bilde er ikke like bra som IPboxen sitt, men ellers kan man bruke den med CCcam, Newcamd og HomeShare, ikke minst leser den Conax kort rett ut fra fabriken :-)

Lastet ned software fra alsat, oppdaterte boksen med siste software, og hva kan jeg si er meget imponert av denne boksen, med en tredje parst software for man en del kanaler fra Europa, denne boksen ser ut til å vare en bra merke og ved å lese på diverse Europeiske forumer ser man fort at den har også meget bra support

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe bare så jeg informere dere som har denne boksen.
    Nå har jeg fått tilsendt en helt ny software fra Spiderbox og det er nå integrert Norsk språk i boksen , ser ikke ut som den er ferdig oversatt men 99% er ferdig.

Softwaren jeg har fått er ikke lansert enda og jeg tester den nå og så langt fungerer alt bra, undertekst og språk velges nå automatisk

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe, denne boksen fortjener mer oppmerksomhet :-)
    jeg har fått lov å lege her softwaren som har Norsk integrerst

jeg har teste denne selv og hos meg fungerer den meget bra, men jeg tar ingen ansvar for deres bokser, så derfor ta en backup av det dere har i deres boks nå før dere instalerer den nye softwaren :razz:

last ned fra denne linken
    http://rapidshare.com/files/42763391...D_9000-_NO.rar

lykke til

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger en boks til i huset. Vurderer denne. Tips til steder den kan kjøpes?

edit.... fant fort ut det, ved å lese tråen litt nøyere .

Er det grei skuring å legge inn 3 part programvare?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet

Åssen er bildekvaliteten på denne i forhold til feks CD sin HD pvr , jeg har forstått det sånn at den leser cccam greit men har ikke mulighet og stå som cccam server ? Ser den har Pvr funksjon funker dette bare mot ekstern disk eller lar det seg gjøre og lagre over nettverket ?

Vurderer denne pga prisen ble masse spørsmål her håper noen har muligheten til og svare litt på de

....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Thomas, se her X-SAT.NO, AB IPbox, Ab Ipbox 9000HD, Dreambox, HYRO 9000 HD Combo, Opticum 7700 CICX HDTV, Stab DiSEqC Motor, Parabol, Lnb,CI-Moduler,Parabol og Motor selges den her i Norge, ellers er det flere i Europa som selger den.

Jeg har testet mange bokser gjennom åra, men letere og enklere boks finer du ikke, syns jeg.
    Alt det jeg gjør er å sette meg foran PC, go til google og skriver Software for Spoderbox 9000, så finer man mange steder ned i Europa som har software, registrere meg på 2 forumer. Laster ned software på min PC, pakker ut filene, og lege dem rett inn i usb, ta sub på usb porten på bak siden og gå inn i meny til USB , velger filen som fins inn på usb og visp så installer man software.

Ikke minst med den, men jeg tar backup av kanal liste og software med alle instilingene inn i min usb så jeg har dem til senere bruk, tester jeg en ny software og ikke like den, kan jeg alltid gå tilbake til den jeg hadde før.

@ Virtouz
    Bilde kvaliteten er meget bra syns jeg, nei nei kan ikke sammenligne med CD, jeg syns Spiderbox har bedre bilde, og husk Spiderbox bruker en chipset som er regnet til Bilde, ST7101 eller ST7100 tror jeg den har. Vet ikke om cccam jeg, men fungerer som ei kule den også, den har newcamd som gjør resten av jobben vet du.

PVR fungerer også bra, men kun i en HDD, du klan bruke å streme fra dit hjeme PC uten noen problem, men du kan ikke streme fra boksen til en PC, fra en pc til boksen går fint

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt Spiderbox HD9900 og lurer på hvordan jeg kan flytte redigere kanalene jeg har lagd på favoritt listen? ellers er jeg meget fornøyd med Spiderboxen i forhold til Dreamboxen jeg hadde :-)))

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en kanalliste editor for å få det til, eller gå manuelt med fjern kontrollen i menyen Channel Edit hvis du har den på Englesk.
    Nå har jeg ikke Spiderbox lenge, men husker å ha brukt en kanalliste editor for å få kanalene i den rekefølgen jeg hadde lyst til og lage favoriter samtidig.
    se på Alsat sin forum eller på spiderbox hjemeside
    Alsat Forums her finner du tools for både den ene og det andre som har med Spiderbox å gjøre.

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •