Oppsett av PVR og tvilling (Viasat)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av PVR og tvilling (Viasat)

Hei,

Trenger litt hjelp nå, håper dette er plassen.

Jeg har fra før en HD-dekoder fra Viasat, dette er montert av montør og fungerer fin-fint. Nå har vi imidlertid kjøpt en HD-DVR og et tvillingabb, og planen er å koble det slik at PVR-boksen kommer i stua, så flytter vi den "gamle" derfra til et annet rom.

Måten det er koblet på i dag, er som følger:

Parabolen har fire hoder (tre enkle, ett med to utganger). Hver av hodene er koblet til en switch, fra denne går det en kabel inn i stua. Det går også en kabel direkte fra det doble hodet inn i stua.

Nå har jeg fått et nytt hode fra Viasat med fire utganger. Bør jeg rett og slett bytte ut et av de som er der fra før og dra tre kabler direkte fra det nye hodet (to til stua og én til det andre rommet) og droppe de andre hodene/switchen?

Jeg har prøvd å koble en kabel rett fra det doble hodet og en fra switchen til DRV-en i stua, det ser ut til å fungere, men jeg får ofte beskjed om signalutfall når jeg skifter kanal (signal kommer tilbake på alle kanaler om jeg skrur dekoderen av og på igjen). Hvis jeg kjører signaltest får jeg beskjed om 0% og 0%, på tross av at kanalen fungerer i bakgrunnen. Kan det rett og slett dreie seg om "inkomatibilitet" mellom signalene som kommer fra hode/switch, eller er det noe annet galt her? Den vanlige (ikke HDR) dekoderen så ut til å fungere fint med begge kablene, men da var det selvsagt bare én om gangen...

Har lest litt rundt, men håper noen kan gi meg et tips eller to, da jeg er rimelig grønn på dette.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat HD boks skal kun have direkte forbindelse til LNB
    2 kabler direkte til stue, 1 direkte til det andet værelse.

Ingen switch når det er HD bokse fra Viasat.

Hygge

EX-Force

:-D :-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha.

Jeg koblet den andre kabelen utenom switchen, rett i hodet (slik at det nå går to parallelle kabler rett fra hodet til PVR-boksen. Viste seg å være fire utganger på det første hodet fra Viasat også, så da vet jeg ikke hvorfor de sendte meg et nytt...

Uansett: Jeg endret også oppsettet fra 2 LNB til 1 LNB. Da fikk jeg Signalkvalitet: 100%, men signalstyrke er fortsatt 0%. Dekoderen står som "Låst på signal". Men kanalene fungerer fortsatt (både lyd og bilde), bortsett fra når jeg skifter kanal, da må jeg ofte skru dekoderen av og på igjen. Dette skjønner jeg ikke. :/ Bør jeg prøve å stille dekoderen tilbake til fabrikkoppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå prøvde jeg den gamle dekoderen her i stua, den fungerer fint. Får 56% signalstyrke og 100% signalkvalitet på begge kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fortsetter jeg å spamme min egen tråd. Etter å ha kobla fra og til alt og restarta et par ganger, usikker på hva som gjorde utslaget, fungerer nå alt på PVR-en i stua. 100% signalstyrke og 100% signalkvalitet, visstnok. Da er det vel bare å hive seg på det siste rommet.

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var godt at høre du fik det til at fungere.
    Det med signalstyrke skal man tage det så som så med.:?
    det er op til den enkelte type af receiver hvad dit signal viser.:?
    Jeg husker i de gamle Force dage da en software opdatering pludselig gav folk 15 % mere signal ( fra 65 %-80 % )
    Folk var helt vilde med den gode receiver de pludselig havde i hænderne :-D
    Nu var der jo meget bedre billed på end før

Hygge

EX- Force

:-D :-D :-D :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •