VU+DUO Twin for oss som ønsker denne HD tuner velkommen og hjelpe hverandre,Info,Osv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VU+DUO Twin for oss som ønsker denne HD tuner velkommen og hjelpe hverandre,Info,Osv

Dere andre kan holde dere til den gamle tråden,mye rart som ikke stemmer der8-) .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VU+DUO Twin tuner HD

Ny tråd VU+Duo Twin HD

Noen som prøvd ny VTI Image her med den nyeste Linux Kernel update(2.6.18-7.3)8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up re Vu Duo

Hei Jeg har netopp fått min vu tuner. Men oplever noen feil til stadighet. Tuneren feiler får jeg stadig, men det er bare noen kanaler som den feiler på. får 0 i signal tunerdel a blir da markert gul signal på kanalen er da 0%. hvis jeg da f.eks hopper til tv3 har jeg da 78% men da blir tunerA grønn. har ikke så mye erfaring med linux tuner men har dog begynt å få med meg noe da. Den er kun satt med canal digital dvb-s vet ikke om den kan settes opp til dvb-s2 ?:twisted: har oppdatert denne nylig. den har da pli image med enigma2.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybercopy
    Hei Jeg har netopp fått min vu tuner. Men oplever noen feil til stadighet. Tuneren feiler får jeg stadig, men det er bare noen kanaler som den feiler på. får 0 i signal tunerdel a blir da markert gul signal på kanalen er da 0%. hvis jeg da f.eks hopper til tv3 har jeg da 78% men da blir tunerA grønn. har ikke så mye erfaring med linux tuner men har dog begynt å få med meg noe da. Den er kun satt med canal digital dvb-s vet ikke om den kan settes opp til dvb-s2 ?:twisted: har oppdatert denne nylig. den har da pli image med enigma2.
    Hei,
    Kan du informere oss hvordan ser ut paraboloppsettet utvendig ( antall hoder, typer switch ( velger ) i bruk etc ?
    Jeg utelukker at du har defekt tunerdel siden du har problemer med kun noen få frekvenser. Har du merket om alle kanaler du savner tilhører samme polaritet ( vertikal eller horisontal ) eller samme frekveksbånd ( lav / høy ) ?
    Beste metoden å feilesøke er elimineringsmetoden. Hvis du har switch tilkoblet , fjern denne og kjør direkte kabelen til LNB , søk kanalene på nytt .
    Hvis dette ikke hjelper, prøv å bytte LNB'n og søk på nytt ....
    Begge tunerdeler i din VU+Duo er DVB-S2 typen, du trenger ikke å tenke på dette i det hela tatt, mottakeren gjør jobben for deg !
    Du skriver videre at , siterer..... " Den er kun satt med canal digital dvb-s..."
    Hva mener du at koaskabelen fra parabolen er tilkoblet direkte i en Canal Digital tuner først og etterpå fra CD boksen har du sløyfet ( loop/gjennomgang ) en kabel til VU+ mottakeren ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dream Elite VU+ Duo BH 1.3

Hei!

Da jeg er ny på dette med linux-basert tuner, lurer jeg litt

Jeg har nå hatt tuneren i drift en drøy uke, og er kjempefornøyd.
    Jeg fikk hjelp til å sette den opp, og Dream Elite BH 1.1, ble innstallert.
    Nå ser jeg at det har kommet et par oppdateringer, og lurer på om jeg skal prøve meg på en oppdatering.

Er det USB minnepenn som gjelder? Eller laster jeg dette ned gjennom menyen på tuneren? Er det noen "farer" forbundet med dette? Gjøres det noen endringer i oppsett, ved en oppgradering?

DE-versjonen jeg bruker nå, fungerer jo uten problemer, og jeg ønsker jo å kunne beholde den. Hvis det skulle være noen med en nyere versjon, og jeg ønsker å gå tilbake til den jeg har i dag.

Og dette med Plugins. Er det bare å innstallere og prøve?
    Samme med Images?

Har lest side opp og side ned, i den andre tråden her på forumet, men føler det blir utrolig mye leting og lesing.

Det er spennende å være en del av dette, men samtidig litt skeptisk til å gjøre endringer i noen som fungerer. Dette siden jeg ikke er sikker på hva jeg driver med.

Håper derfor det er rom for et par spørsmål som dere sikkert har svart på før.

Mvh
    JAF1

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAF1
    Hei!

Da jeg er ny på dette med linux-basert tuner, lurer jeg litt

Jeg har nå hatt tuneren i drift en drøy uke, og er kjempefornøyd.
    Jeg fikk hjelp til å sette den opp, og Dream Elite BH 1.1, ble innstallert.
    Nå ser jeg at det har kommet et par oppdateringer, og lurer på om jeg skal prøve meg på en oppdatering.

Er det USB minnepenn som gjelder? Eller laster jeg dette ned gjennom menyen på tuneren? Er det noen "farer" forbundet med dette? Gjøres det noen endringer i oppsett, ved en oppgradering?

DE-versjonen jeg bruker nå, fungerer jo uten problemer, og jeg ønsker jo å kunne beholde den. Hvis det skulle være noen med en nyere versjon, og jeg ønsker å gå tilbake til den jeg har i dag.

Og dette med Plugins. Er det bare å innstallere og prøve?
    Samme med Images?

Har lest side opp og side ned, i den andre tråden her på forumet, men føler det blir utrolig mye leting og lesing.

Det er spennende å være en del av dette, men samtidig litt skeptisk til å gjøre endringer i noen som fungerer. Dette siden jeg ikke er sikker på hva jeg driver med.

Håper derfor det er rom for et par spørsmål som dere sikkert har svart på før.

Mvh
    JAF1
    Du risikerer ingenting hvis du tar en Backup av de viktigste filene fra din gamle image.
    Du trenger kun en FTP klient ( for backup av konfigurasjonsfilene dine) og Dreamset 2.29 ( for kanal lista di ).
    Etter du har lagret disse kan du flashe tuneren med nytt image uten bekymring. Etter du er overført den nye programvare , sett opp først din "Netverk " parameter,og Tuner Konfigurasjon og start overføringen av filene du har arkivert . Altså en slik prosedyre tar maks. 15 min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Du risikerer ingenting hvis du tar en Backup av de viktigste filene fra din gamle image.
    Du trenger kun en FTP klient ( for backup av konfigurasjonsfilene dine) og Dreamset 2.29 ( for kanal lista di ).
    Etter du har lagret disse kan du flashe tuneren med nytt image uten bekymring. Etter du er overført den nye programvare , sett opp først din "Netverk " parameter,og Tuner Konfigurasjon og start overføringen av filene du har arkivert . Altså en slik prosedyre tar maks. 15 min.
    Okay!
    Dette er sikkert pice of cake for en som har gjort det mange ganger, men for en som aldri har gjort det før høres det ikke fullt så enkelt ut.

Backup av de viktigste filene? Hvilke filer er det? Konfigurasjonsfilene?
    Og dreamset 2.29, for kanalliste?

Tror nesten jeg må sette meg litt inn i dette med FTP klient og Dreamset, først:???:

Tror jeg har en lang vei å gå.

Takk så langt, digitech. For at du er både hjelpsom og tålmodig.

Mvh
    JAF1

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av digitech

Okay!
    Dette er sikkert pice of cake for en som har gjort det mange ganger, men for en som aldri har gjort det før høres det ikke fullt så enkelt ut.

Backup av de viktigste filene? Hvilke filer er det? Konfigurasjonsfilene?
    Og dreamset 2.29, for kanalliste?

Tror nesten jeg må sette meg litt inn i dette med FTP klient og Dreamset, først:???:

Tror jeg har en lang vei å gå.

Takk så langt, digitech. For at du er både hjelpsom og tålmodig.

Mvh
    JAF1
    Noen som gidder å sette opp en enkel veiledning?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av digitech

Noen som gidder å sette opp en enkel veiledning?
    Hei,
    Sjekk grundig postene på andre seksjonen til VU+Duo .
    Der finner du vedlagt Dreamset for nedlasting.
    Du finner denne her :
    http://avforum.no/forum/satellitt/98...-dvb-s2-7.html

Last den ned og pakk denne ut .
    Regner med at du har koblet opp mottakeren din med nettverkskabel til routeren din og fått allerede tildelt IP adresse .
    Resten er forklart i posten ......:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan sortere kanalliste vu+duo?

Som tittelen viser,hvordan sorterer jeg kanalliste?

Fikk boksen idag og er helt fersk på dette,har søkt men kom ikke opp noe!

Ypperlig forum foresten :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ptengis
    Som tittelen viser,hvordan sorterer jeg kanalliste?

Fikk boksen idag og er helt fersk på dette,har søkt men kom ikke opp noe!

Ypperlig forum foresten :-D
    Det er 2 måter å sortere kanalliste på :
    1) Via fjernkontroll
    2) Via PC editor program ( som dreamset eller dreamedit)

Via fjernkontroll :
    Trykk "Pil Opp" , kanallisten dykker opp , velg Meny - Aktiver Flyttemodus (OK)
    Nå kan du bare markere en kanal , trykke OK ( bakgrunnsfargen på kanalen forandrer seg , bruk pil OPP eller Ned for å flytte kanalaen til ønsket plass og bekreft igjen med OK Når du er ferdig med sorteringen , velg "Exit" .
    Du kan lage også din egen "Favoritt Liste "
    Innkall kanal lista , trykk " Meny" , velg "legg kanal i bouqet" , marker "favoritt" og trykk OK , da er kanalen flyttet til Favoritt lista ( under BLÅ knapp ) .Du kan ogsp flytte kanalene innom favorittlista ved å aktivere flytte modus der.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bouquet?

har nettopp fått vu+duo men den sitter fortsatt i pappesken og venter på at transportarbeiderne går tilbake på jobb og leverer min nye flatskjerm :-(

amerikanerne har sin 11.09. transportarbeiderne risikerer sin 11.06...

1. hva er bouquet
    2. kanalliste: er det enkelt å redigere på pc og flytte med usb minne?
    3. tastatur? dreambox har et spesialtastatur, trenger man slikt? funker dette på vu+?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heljik
    har nettopp fått vu+duo men den sitter fortsatt i pappesken og venter på at transportarbeiderne går tilbake på jobb og leverer min nye flatskjerm :-(

amerikanerne har sin 11.09. transportarbeiderne risikerer sin 11.06...

1. hva er bouquet
    2. kanalliste: er det enkelt å redigere på pc og flytte med usb minne?
    3. tastatur? dreambox har et spesialtastatur, trenger man slikt? funker dette på vu+?
    Hei,
    1) Bouqet er egentlig kanalliste
    2) Det er veldig lett å redigere kanallista , men ikke med USB minnepenn.
    Du bør bruke nettverkskabel mellom mottakeren og din router . Når Vu+ får tildelt IP adresse via DHCP , installler "Dreamset 229" på din PC , sett opp Ipadresse , passord, brukernavn i programmet , bruk "Transfer" knappen "Read" for transfer av kanallisten til din PC for redigering og "Write" for å sende ferdig listen etter eitering tilbake til mottakeren.
    3) Tastatur har jeg dessverre ikke for test , kanskje noen som har en Dreambox tastatur kan gjennomføre test.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underteksting

Jeg har nå fått min VU plus til å fungere på åpne kanaler, og er svært fornøyd med tuneren så langt. Men undertekstene er store og klumpete. Kan dette ordnes ved å laste ned såkalte add-ons eller plugg-ins?

Dette har jeg ikke gjort før. Er det noen som kan ta seg bryderiet med å skrive noen få setninger om hvordan framgangsmåten er? Eller sende en link til der temaet er beskrevet?

Jeg bruker image DreamElite.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wiki? bruksanvsning?

Omsider fått boksen på plass. Fått inn alle satelitter med knallbra mottak og ser VM i HD fra både tyske og engelske kanaler :-) så langt helt utmerket.

(ennå ikke koplet til nettverk og sånt, og ikke testet harddisk. )

Det fulgte med en bruksanvisning, men er det noen vesentlige forskjeller på dream elite image og det som fremgår av trykt bruksanvisning + er det noen som har samlet all info i en wiki eller lignende?

favoritter: kan man lage flere lister?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •