Viasat til Fotball-VM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat til Fotball-VM

Hei,

I anledningen fotball-VM er vi en gjeng som skal innrede en kjeller som skal brukes til å glo på begivenheten. Jeg har fått ansvaret for å skaffe de nødvendige tv-signalene, og har et par spørsmål jeg er sikker på dere kan hjelpe meg med.

Slik jeg har forstått det skal VM vises på Viasat sine sportskanaler og TV2, og da trenger vi kun et Viasat-abonnement med de kanalene. Det aktuelle huset har allerede Canal Digital-parabol installert. Er det da nok med et ekstra hode på tallerkenen og en dekoder for å få inn Viasat?

Viasat sine priser forutsetter også ett års bindingstid, noe som hadde vært midt i blinken hvis VM varte så lenge, men det gjør det ikke. Jeg regner med denne bindingstiden har noe med dekoder til 1 kr å gjøre. Er det mulig da å kjøpe en egen dekoder og kun bestille kanalene for en kortere periode? Jeg skal forhøre meg hos Viasat også, men det kan jo ta sin tid.

Målet er uansett å få dette så billig som mulig for den aktuelle måneden, og et års abonnement inkl. HD-dekoder ligger på ca 5000 kr. Jeg ser for meg at Viasat kommer til å drepe alle andre muligheter med diverse engangsavgifter og tillegg.

Altså, hva trenger vi av utstyr og hvordan få kanalene + utstyr billigst mulig mellom 11. juni - 11. juli?

Forslag og erfaringer mottas med takk!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lint
    Hei,

I anledningen fotball-VM er vi en gjeng som skal innrede en kjeller som skal brukes til å glo på begivenheten. Jeg har fått ansvaret for å skaffe de nødvendige tv-signalene, og har et par spørsmål jeg er sikker på dere kan hjelpe meg med.

Slik jeg har forstått det skal VM vises på Viasat sine sportskanaler og TV2, og da trenger vi kun et Viasat-abonnement med de kanalene. Det aktuelle huset har allerede Canal Digital-parabol installert. Er det da nok med et ekstra hode på tallerkenen og en dekoder for å få inn Viasat?

Viasat sine priser forutsetter også ett års bindingstid, noe som hadde vært midt i blinken hvis VM varte så lenge, men det gjør det ikke. Jeg regner med denne bindingstiden har noe med dekoder til 1 kr å gjøre. Er det mulig da å kjøpe en egen dekoder og kun bestille kanalene for en kortere periode? Jeg skal forhøre meg hos Viasat også, men det kan jo ta sin tid.

Målet er uansett å få dette så billig som mulig for den aktuelle måneden, og et års abonnement inkl. HD-dekoder ligger på ca 5000 kr. Jeg ser for meg at Viasat kommer til å drepe alle andre muligheter med diverse engangsavgifter og tillegg.

Altså, hva trenger vi av utstyr og hvordan få kanalene + utstyr billigst mulig mellom 11. juni - 11. juli?

Tror ikke du skal regne med å kunne tegne noe korttidsabbonement. Slike rettigheter benyttes nettopp for å skaffe betal-tv kunder og da skyter de seg selv i foten ved å åpne opp for å selge abbonement for 1 måned.

Canal Digital sender også noen Viasat kanaler og alle TV2's kanaler. Det er nok lurt å ha is i magen inntil man ser hvilken kanaler som skal sende TV2's og Viasats kamper. Viasat sender f.eks. ikke TV2 Zebra. Canal Digital sender Viasat4&TV3 som sikkert kommer til å vise en del av Viasats kamper. I følge Viasat selv så skal de fleste kampene sendes eksklusivt på Viasat fotball. En del kamper vil gå på samme tidspunkt. Dvs. det kan faktisk sendes kamp på TV2 og Viasat samtidig. Jeg har enda ikke sett noen eksakt oversikt over hvilken kanal som sender hvilken kamp. Time will show og det er lenge til VM starter enda...
    Fotball VM | Viasat Sport

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender ikke TV4 også fra fotball-vm ...?

Det er vel uansett en svensk og en dansk kanal som sender VM i fotball.

Jeg har def. tenkt å undersøke muligheten for å se VM via en av disse kanalene før jeg bestiller noe abb. fra Viasat.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ved fjernkjøp har du 14 dagers ubetinget returrett.... Dermed kan du angre kjøpet og tjenesten.

(Fint også i forhold til Riks-TV i jul, vinter, og påskeferie...)

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Sender ikke TV4 også fra fotball-vm ...?

Det er vel uansett en svensk og en dansk kanal som sender VM i fotball.

Jeg har def. tenkt å undersøke muligheten for å se VM via en av disse kanalene før jeg bestiller noe abb. fra Viasat.
    TV4,SVT og evt. dansk TV sender kun via kabelnett i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    (Fint også i forhold til Riks-TV i jul, vinter, og påskeferie...)
    RiksTV selger også rene månedsabonnement.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

1 stk PC

1 stk HDMI kabel

1 abb hos visatondemand 99 kr

koble til et lydanlegg skader heller ikke

NB!! ved forbehold at VOD sender VM da :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Tror ikke du skal regne med å kunne tegne noe korttidsabbonement. Slike rettigheter benyttes nettopp for å skaffe betal-tv kunder og da skyter de seg selv i foten ved å åpne opp for å selge abbonement for 1 måned.

Canal Digital sender også noen Viasat kanaler og alle TV2's kanaler. Det er nok lurt å ha is i magen inntil man ser hvilken kanaler som skal sende TV2's og Viasats kamper. Viasat sender f.eks. ikke TV2 Zebra. Canal Digital sender Viasat4&TV3 som sikkert kommer til å vise en del av Viasats kamper. I følge Viasat selv så skal de fleste kampene sendes eksklusivt på Viasat fotball. En del kamper vil gå på samme tidspunkt. Dvs. det kan faktisk sendes kamp på TV2 og Viasat samtidig. Jeg har enda ikke sett noen eksakt oversikt over hvilken kanal som sender hvilken kamp. Time will show og det er lenge til VM starter enda...
    Fotball VM | Viasat Sport
    Det var det jeg regnet med. Når det gjelder kanaler så har vi Canal Digital tilgjengelig fra før, så da har vi alle tv2 sine kanaler. Så da trenger jeg bare å få bekrefta at vi kan bruke den eksisterende tallerkenen + et ekstra hode i vinkel for å få inn Viasat?

ViasatOnDemand har jeg prøvd en del ganger og jeg kan si med en gang at kvaliteten du får servert der ikke holder mål for oss som skal se dette på prosjektor på en helvegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det klart hvilke kanaler som sender hvilke kamper

User:TrondM/fotballvm - Wikipedia, the free encyclopedia

TV2 sender 32 kamper, Viasat4 sender 16 og Viasat Fotball sender 16. Alle kampene til TV2 sendes i HD hvis du har TV2HD, og alle kampene til Viasat 4 og Viasat Fotball sendes også på Viasat Sport HD.

SVT og Svensk TV4 har fordelt kampene i gruppespillet, mens åttendels-, kvart- og semifinaler blir fordelt senere. Alle disse kampene sendes også på TV4HD og SVTHD hvis du har disse kanalene.

Det eneste unntaket til dette er kampene fra siste runde i gruppespillene. Da spilles to og to kamper samtidig. Viasat har valgt å vise en kamp på Viasat4 og den andre på Viasat Fotball. TV2 vil sende den ene kampen på TV2 Sport. SVT har tidligere brukt SVT 24 og TV4 har brukt TV4+. Hvilke kanaler som sender hvilken kamp har man som regel bestemt i siste liten, avhengig av hvilken kamp som er mest spennende i forhold til de øvrige resultatene i gruppa.

I praksis er det altså 8 kamper det er litt usikkert på om det vil være mulig å se i HD.

Når det gjelder dansk TV, så har jeg ikke funnet ut fordelingen mellom disse kanalene er ennå. Det er tre kanaler som deler kampene seg imellom. DR skal sende 10 kamper pluss finale, Dansk TV2 sender 32 kamper, og Canal 9 sender 21 kamper.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei,

Skal du ha alt i HD, så må du kjøpe en Viasat HD dekoder og et abb som inkluderer Viasat Sport HD, da får du alt i HD...og det koster å væra kar , vettu ....Men såvidt jeg vet så er det tilbud ute og går, og Viasat har bedre tilbud og bedre dekodere enn Canal Digital...og ettersom som Viasat har Champions League og TV 2 får Premier League, så skjønner jeg ikke hva du
    lurer på... Viasat vil helt klart gi deg mest fotball for penga...ikke bare under VM, men i årene framover også...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Skal du ha alt i HD, så må du kjøpe en Viasat HD dekoder og et abb som inkluderer Viasat Sport HD, da får du alt i HD...og det koster å væra kar , vettu ....Men såvidt jeg vet så er det tilbud ute og går, og Viasat har bedre tilbud og bedre dekodere enn Canal Digital...og ettersom som Viasat har Champions League og TV 2 får Premier League, så skjønner jeg ikke hva du
    lurer på... Viasat vil helt klart gi deg mest fotball for penga...ikke bare under VM, men i årene framover også...
    Ser ikke helt resonementet ditt, ville vel være natrulig å tro at Premier League (+ Tippeligaen + La Liga + Serie A) gir flere kamper enn Champions League?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Momagel
    Ser ikke helt resonementet ditt, ville vel være natrulig å tro at Premier League (+ Tippeligaen + La Liga + Serie A) gir flere kamper enn Champions League?
    Ja, og hvor mye av det kan du IKKE se på Viasat?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Når det gjelder dansk TV, så har jeg ikke funnet ut fordelingen mellom disse kanalene er ennå. Det er tre kanaler som deler kampene seg imellom. DR skal sende 10 kamper pluss finale, Dansk TV2 sender 32 kamper, og Canal 9 sender 21 kamper.
    Da fant jeg den danske fordelingen også, så da er lista så komplett som den får blitt.

User:TrondM/fotballvm - Wikipedia, the free encyclopedia

Men, det kan bli litt omstokking i det danske oppsettet. Dansk TV2 skal sende åttendelsfinalen til Danmark, dersom de kommer seg dit, og DR skal sende kvartfinalen til Danmark, dersom de også vinner åttendelsfinalen sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ja, og hvor mye av det kan du IKKE se på Viasat?
    Dere snakker forbi hverandre. Ingen av kanalene som viser disse ligaene eies av Viasat. Men, Viasat distribuerer disse kanalene over satellitt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Dere snakker forbi hverandre. Ingen av kanalene som viser disse ligaene eies av Viasat. Men, Viasat distribuerer disse kanalene over satellitt.
    Ja, og det er jo det jeg mener....Viasat kommer til å kunne tilby (med VM og etter) mer interessant fotball(og helt klart mer i HD) enn Canal Digital....
    Så derfor så mener jeg at trådstarter kan satse på en Viasat boks i HD,
    for å se på VM, og fortsette å kunne se både Champions League, Premier League og Tippeligaen i for det meste HD....
    Hva det etterhvert kommer til å koste aner jeg ikke....
    Man må jo også regne med at det blir atskillig mer fotball på Riks TV også...
    Regner med nye kanaler I HD fra både TV2 og Viasat...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke Viasat som eier kanalen "Viasat 4"? Det var da i så fall et særdeles misvisende navn for den kanalen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Er det ikke Viasat som eier kanalen "Viasat 4"? Det var da i så fall et særdeles misvisende navn for den kanalen...
    Hva er det du prøver å kverulere på? Momagel sa at Viasat ikke sender noen av disse ligaene:

Premier League - sendes på TV2 fra høsten (Canal+ nå)
    Tippeligaen - sendes på NRK og TV2
    La Liga - sendes på Canal+
    Serie A - sendes på Canal+

Og jeg hevder at Viasat ikke eier noen av kanalene som sender disse ligaene. Kan du si meg hvor Viasat 4 liksom skulle kommet inn i bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du prøver å kverulere på? Momagel sa at Viasat ikke sender noen av disse ligaene:

Og jeg hevder at Viasat ikke eier noen av kanalene som sender disse ligaene. Kan du si meg hvor Viasat 4 liksom skulle kommet inn i bildet?
    uten at jeg har fulgt med veldig på de postene over så vl jeg tro at Viasat 4 er inne i bildet i forhold til fotball VM, Europa League og Champions League?

Både PL og TL blir vel tilgjengelige både for Viasat kunder og Canal Digital kunder fra høsten av.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bsd121
    uten at jeg har fulgt med veldig på de postene over så vl jeg tro at Viasat 4 er inne i bildet i forhold til fotball VM?

Både PL og TL blir vel tilgjengelige både for Viasat kunder og Canal Digital kunder fra høsten av.
    Viasat 4 (eid av Viasat) sender vel VM 16 kamper, TV2 sender 32VM kamper(noen på TV2 Sport) og Viasat fotball sender 16 VM kamper. Noen av kampene går på samme tidspunkt.

Tippeliga er allerede tilgjengelig hos distributøren Viasat men ikke TV2 Zebra kampene. Om PL blir tilgjengelig hos andre distributører enn RiksTV er det vel ingen som vet enda. Det ville uten tvil gitt RiksTV en stor fordel dersom de hadde Premier League eksklusivt men det gir sannsynligvis mer penger i TV2 kassa om Viasat, GET , CD osv. også selger det nye Premier League abbonementet til TV2.

Listen over TV kanaler Viasat eier finnes forresten på Modern Times Group - Wikipedia, the free encyclopedia mens listen over kanaler distributøren Viasat distribuerer finnes på Viasat - Wikipedia, the free encyclopedia

Av samtlige distributører så er det vel bare Viasat som eier noen av kanalene de sender.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, både Momagel og classic46, som han siterte, refererer til CL i tillegg til de ligaene du ramser opp. Derfor kommer Viasat4 inn i bildet...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •