Opprydning i kanaler på Vantage...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Opprydning i kanaler på Vantage...

Da jeg jevnlig har skannet etter nye kanaler på min tuner, begynner det nå å bli uoversiktlig i kanaloversikten. Jeg har favorittliste over de kanalene jeg ser på som teller 95 akkurat nå. (har kun thor og sirius) Det jeg lurte på er hvordan skal jeg unngå å skanne inn alle de unødvendige kanalen som ikke er tilgjengelig hos meg? Det ligger jo 20 likedane Discoverykanaler for eksempel. Og nå skifter jo en del kanaler fra Thor ny satellitt, slik at jeg må lete opp de nye kanalene for å erstatte de gamle.

Det jeg har tenkt å gjøre er å selvsagt skrive opp en liste over favorittkanalene, deretter slette alle kanaler å søke inn Thor/Sirius på nytt. Men kanaler skifter transpondere, slik at jeg muligens må legge dem til manuelt? Finnes det en enkel løsning for å skanne alt på nytt uten å legge til nye transpondere? Legge inn et frekvensregister f.eks? Akkurat nå er det 38 transpondere på Thor, men måtte legge til en ny en for å finne ESPN HD...

All tips og hjelp mottas med STOR takk

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går gjennom frekvenslisten og finner de transponderne som er av interesse: 1° West programming - TelenorSBC
    Så legger jeg de inn med manuell scanning. Da slipper jeg mye av det unødige.

Et alternativ er å ta auto scan og så redigere kanallisten på PC. Man får uansett jobben med å holde styr på hva man vil ha og hva som skal fjernes.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantes det ikke et kanalredigeringsprogram for Vantage? Noen som vet hvor jeg kan finne dette, og går det an med dette programmet å legge inn fra tuner til pc alle kanaler, og deretter legge de favorittkanalene jeg vil ha i en egen liste på pc-programmet, for deretter å slette alle andre kanaler på pcprogrammet og alle kanalene på tuneren. (en liten pustepause)
    For så å bare laste inn favorittkanalene til tuneren? Så får man bare legge til nye transpondere etter hvert...?

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Fantes det ikke et kanalredigeringsprogram for Vantage? Noen som vet hvor jeg kan finne dette, og går det an med dette programmet å legge inn fra tuner til pc alle kanaler, og deretter legge de favorittkanalene jeg vil ha i en egen liste på pc-programmet, for deretter å slette alle andre kanaler på pcprogrammet og alle kanalene på tuneren. (en liten pustepause)
    For så å bare laste inn favorittkanalene til tuneren? Så får man bare legge til nye transpondere etter hvert...?
    1. Lagre kanallisten på tuner til USB-stick.
    2. Last ned og installer dette programmet: http://www.vantage-digital.com/files...1232964507.zip (java basert) eller dette http://www.vantage-digital.com/files...1219598506.zip (vanlig program)
    3. Hent kanallisten inn, rediger, og lagre på USB-stick igjen
    4. Hent inn den redigerte kanallisten i tuner fra USB-stick
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har forstått dette riktig. Etter redigeringsprossesen med det programet du nenver, hvor jeg legger til mine favoritter og fjerner alle andre kanaler, kan jeg da slette alle kanaler på min Vantage og legge inn fra USB til Vantage _kun_ favorittkanalene, slik at det er bare favorittene som blir lagt inn på tuneren?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg har forstått dette riktig. Etter redigeringsprossesen med det programet du nenver, hvor jeg legger til mine favoritter og fjerner alle andre kanaler, kan jeg da slette alle kanaler på min Vantage og legge inn fra USB til Vantage _kun_ favorittkanalene, slik at det er bare favorittene som blir lagt inn på tuneren?
    Du legger tilbake en hovedliste og (tror jeg) inntil 10 favoritt-lister.

Du kan selvfølgelig redigere hovedlisten, til bare å vise "dine" kanaler.

:-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Du legger tilbake en hovedliste og (tror jeg) inntil 10 favoritt-lister.

Du kan selvfølgelig redigere hovedlisten, til bare å vise "dine" kanaler.

Litt tett-i-pappen jeg men blir det da om jeg legger inn mine redigerte favoritter kun den som blir hovedlista? Poenget er at jeg ikke vil ha 1200 kanaler som jeg ikke får sett på, hvor mange er akkurat de samme

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tett-i-pappen jeg men blir det da om jeg legger inn mine redigerte favoritter kun den som blir hovedlista? Poenget er at jeg ikke vil ha 1200 kanaler som jeg ikke får sett på, hvor mange er akkurat de samme
    Favoritt listene får du, men du kan godt bare ha en hovedliste som består i eks. kun 3 kanaler, NRK HD, (canal digital) TV2 HD (viasat) TV Norge HD (canal digital)

Kan forøvrig se om jeg kan lage en oppdatert liste og legge ut her som en *.zip fil, senere i uka / helg... ;-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanal liste Vantage