Innstilling av parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstilling av parabol

Hei

Sliter veldig med innstilling av parabol. Har en tallerk på 100cm...

4 LNB med: 1W 5E 13E 16E

Lurer på rekkefølgen på Lnb..Sett forfra fra høyre mot venstre så har jeg 1W 5E 13E 16E

Har signal på de 3 første sattelitene, men ikke på 16E..ikke antydning engang..

13E sitter fast i selve "parabolarmen"...

Noen sier at Sirius 5E Lnb burde sittet der HOTBIRD 13E sitter nå...pga vinkling av tallerk osv???

Hjelp!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasticmc
    Hei

Sliter veldig med innstilling av parabol. Har en tallerk på 100cm...

4 LNB med: 1W 5E 13E 16E

Lurer på rekkefølgen på Lnb..Sett forfra fra høyre mot venstre så har jeg 1W 5E 13E 16E

Har signal på de 3 første sattelitene, men ikke på 16E..ikke antydning engang..

13E sitter fast i selve "parabolarmen"...

Noen sier at Sirius 5E Lnb burde sittet der HOTBIRD 13E sitter nå...pga vinkling av tallerk osv???

Hjelp!!!!!
    rekkefølgen blir 1w.5ø.13ø.16ø. men vist du har lnb feste for bare 4, så vil du ikke få 16 men 19ø
    men har du universal skinne så du kan skli hode festene sidelengs så skal det funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kissarmy
    rekkefølgen blir 1w.5ø.13ø.16ø.

Sånn at 5ø kommer der 13ø er nå...hvis du skjønner hva jeg mener!?
    Er egentlig dette jeg fryktet, da må jeg modifisere lnb holderen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av kissarmy
    rekkefølgen blir 1w.5ø.13ø.16ø. men vist du har lnb feste for bare 4, så vil du ikke få 16 men 19ø
    men har du universal skinne så du kan skli hode festene sidelengs så skal det funke.
    Ok... har et univ. feste der 16ø kan vris venstre-høyre, men får ikke 16ø signal...ikke antydning...men 19 smeller inn på 30%.

Da lurer jeg på om det sitter i feil rekkefølge i hoderen, siden 13ø hotbird sitter midt i tallerken...

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... har et univ. feste der 16ø kan vris venstre-høyre, men får ikke 16ø signal...ikke antydning...men 19 smeller inn på 30%.

Da lurer jeg på om det sitter i feil rekkefølge i hoderen, siden 13ø hotbird sitter midt i tallerken...

Lurer på om det er en 99cm Norsat parabol du , der er 13 øst i senter og 5 øst og 1 west til høyre når du står foran og 19,2 øst er til venstre.Du må kjøpe en annen multifeedholder for og få inn 16 øst, hvis det er denne parabolen du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Lurer på om det er en 99cm Norsat parabol du , der er 13 øst i senter og 5 øst og 1 west til høyre når du står foran og 19,2 øst er til venstre.Du må kjøpe en annen multifeedholder for og få inn 16 øst, hvis det er denne parabolen du har.

Hei
    Kan nok stemme det...er ikke sikker på navnet på parabolen, men det som er rart er, at jeg har hatt 16ø før...
    Prøvde i hele dag med ordentlig digital sat scanner...ikke antydning til signal fra 16ø....
    Har lagd 16ø feste sånn at det kan vris...fikk inn både hotbird 13 og astra 19, men hehe...ikke Eutelsat w2 16ø

Skjønner ikke no jeg )

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den riktige rekkefølgen sett forfra inn mot antennen vil være:

<-Venstre(vest) 16-ø 13-ø 5-ø 1-w høyre(øst)->

LNB brakkettene vil oftest være tilpasset 19.2ø-13ø-5ø-1w ( dette er hvertfall tilfellet med Norsat 99cm)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Den riktige rekkefølgen sett forfra inn mot antennen vil være:

<-Venstre(vest) 16-ø 13-ø 5-ø 1-w høyre(øst)->

LNB brakkettene vil oftest være tilpasset 19.2ø-13ø-5ø-1w ( dette er hvertfall tilfellet med Norsat 99cm)
    Betyr dette at det er 5-ø som MÅ sitte i parabolarmen, ikke 13ø som det gjør hos meg nå?!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at det er 5-ø som MÅ sitte i parabolarmen, ikke 13ø som det gjør hos meg nå?!
    Nei. Problemet ditt er sannsynligvis at braketten ikke er tilpasset kombinasjonen av 16ø-13ø-5ø-1w. Det som vil skje da er at du vil slite med å motta 16ø siden den LNB'n antagelig peker på 19.2ø.

Det du sannsynligvis behøver er en helt annen brakett. Siden kombinasjonen du ønsker er veldig uvanlig så kan det være vanskelig å få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Nei. Problemet ditt er sannsynligvis at braketten ikke er tilpasset kombinasjonen av 16ø-13ø-5ø-1w. Det som vil skje da er at du vil slite med å motta 16ø siden den LNB'n antagelig peker på 19.2ø.

Det du sannsynligvis behøver er en helt annen brakett. Siden kombinasjonen du ønsker er veldig uvanlig så kan det være vanskelig å få til.
    Det var for snart to år siden. Har ikke Plasticmc fått det til ennå? Bare nysgjerring...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •