Stockholm HighEnd 2010 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 87 av 87
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ikke et utbredt merke her på avforum, men ta en titt på sentralen. Hagto (brorn til Andrewerdenskrieg) har litt erfaring med dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Noen som har erfaring med merke Harbeth ?
    Det ser veldig spennende ut - kanskje noe for oss "klassifister"?

Jeg skal til London på søndag og bor på Radisson Portman - det er bare et steinkast unna Harbeth forhandler:
    KJ West One
    Address 26 New Cavendish Street
    London

Kjempe...!
    Hørte på det i Stockholm. Jeg har ikke hørt det før, så er farlig å gi en uttalelse ut fra en messe på noe utstyr som kanskje krever litt mere jobb for å spille 100%. I Stockholm spilte det litt flatt, kjedelig og lite engasjerende, hadde nok forventet meg mere fra en slik høyttaler.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Back from London with Harbeth on my mind....

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hørte på det i Stockholm. Jeg har ikke hørt det før, så er farlig å gi en uttalelse ut fra en messe på noe utstyr som kanskje krever litt mere jobb for å spille 100%. I Stockholm spilte det litt flatt, kjedelig og lite engasjerende, hadde nok forventet meg mere fra en slik høyttaler.
    Til alles gedigne interesse - jeg var innom en Harbeth forhandler i London i går. En butikk med fokus på HiFi-2ch stereo.
    Og der holdt eieren på med å sette opp et par Harbeth på et ellers gedigent anlegg for en kunde som skulle komme og høre.....
    Da fikk jeg muligheten til å "snike i køen".

Dette var Harbeth Monitor 20 og oppsettet ellers var 2 svintunge monoblokker av, for meg, ukjent merke..... og en diger CD spiller m.m.

I passe volum for meg viste monoblokkene en utgangseffekt på hele 10w.....på hver

LYDEN - ja hva skal man si.
    Kjedelig? NEI
    Lite engasjerenede? NEI
    Naturlig? JA, veldig
    Bass? Å, jada - lukket konstruksjon og bassen satt akkurat der den skulle. Alldeles nydelig mellomtone og en diskant som verken var "på hugget" eller laid-back. Joda, dette er lydformidlere så det holder.

Det eneste er designet - det er heller kjedelig og lite engasjerende

Marbeth lages på bestilling og det var litt spennende at fyren i butikken bare slo på tråden til fabrikken da jeg spurte om et slikt par kunne leveres i hvit pianolakk...... Da snakker vi skreddersøm (selv om de ikke kunne gjøre det).

Jeg vil tro at Marbeth er spesielt gode til klassisk og jazz. Yello og annen elektronicamusikk, er jeg mere skeptisk til selv om det er så oppløst og naturlig at det kanskje vil gå bra allikevel.
    Men dette er ikke partyhøyttalere med full guffe på Back in black osv...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Til alles gedigne interesse - jeg var innom en Harbeth forhandler i London i går. En butikk med fokus på HiFi-2ch stereo.
    Og der holdt eieren på med å sette opp et par Harbeth på et ellers gedigent anlegg for en kunde som skulle komme og høre.....
    Da fikk jeg muligheten til å "snike i køen".

Dette var Harbeth Monitor 20 og oppsettet ellers var 2 svintunge monoblokker av, for meg, ukjent merke..... og en diger CD spiller m.m.

I passe volum for meg viste monoblokkene en utgangseffekt på hele 10w.....på hver

LYDEN - ja hva skal man si.
    Kjedelig? NEI
    Lite engasjerenede? NEI
    Naturlig? JA, veldig
    Bass? Å, jada - lukket konstruksjon og bassen satt akkurat der den skulle. Alldeles nydelig mellomtone og en diskant som verken var "på hugget" eller laid-back. Joda, dette er lydformidlere så det holder.

Det eneste er designet - det er heller kjedelig og lite engasjerende

Marbeth lages på bestilling og det var litt spennende at fyren i butikken bare slod på tråden til fabrikken da jeg spurte om et slikt par kunne leveres i hvit pianolakk...... Da snakker vi skreddersøm (selv om de ikke kunne gjøre det).

Jeg vil tro at Marbeth er spesielt gode til klassisk og jazz. Yello og annen elektronicamusikk, er jeg mere skeptisk til selv om det er så oppløst og naturlig at det kanskje vil gå bra allikevel.
    Men dette er ikke partyhøyttalere med full guffe på Back in black osv...
    Kjempebra innlegg!!! Dette sier litt om hvor farlig det er å dømme et produkt ut fra en Messe seanse. For jeg kunne ikke forstå at en så gjennomført høyttaler kunne spille slik den gjorde.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kjempebra innlegg!!! Dette sier litt om hvor farlig det er å dømme et produkt ut fra en Messe seanse. For jeg kunne ikke forstå at en så gjennomført høyttaler kunne spille slik den gjorde.
    Kan også ha noe med matching å gjøre.

Jeg hørte dem på dette utstyret:
    • Wadia 381 CD spiller
    • Krell Evolution 202 Pre
    • Audio Research Ref 210 monoblokker

Og noen kabler ut av en annen verden......

Så dette var vel anlegg til godt over 1/2 million - "høyttalere tilkommer"

Såvidt over mitt budjsett

.....edit: så det blir en smule surrealistisk om jeg kjøper et slikt høyttalerpar og kobler dem opp på en t-amp til ca 1000 kroner.....

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rommet der de stillte ut Triangle

Er det noen som ser hva de demonstrerer Triangle høtalerene på for utstyr? Var det noen av dere som fikk lyttet til det og kan si noe om forskjellen på Genese serien ( Ser ut som om det var Quartet de brukte) og Magellan serien ( Ser ut som om de hadde med Quatuor ) Hvordan var det desse spillte?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre for lenge siden messen til at jeg kan svare deg fornuftig her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •