Stockholm HighEnd 2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av frankh
    Veldig skarpe og fine bilder du har tatt, kan jeg spørre om hvilket objektiv du har brukt ?

Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G.
    Den høye lysfølsomheten gjør denne linsen perfekt til denne typen fotografering. Skulle egentlig bruke en vidvinkel på dag to, men syntes den nye fastlinsen var så god at den ble sittende
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at dere har hatt en kul tur! Skulle gjerne hørt mere om the music og wilson.

A.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hjørnet på det blidet Med System audio og Primare kan man se en reklame for et Primare produkt der det står "media connect". Har noen noe informasjon om dette produktet? Jeg finner ingenting på Primares nettsider. Er dette en Media Streamer?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse flotte bilder.
    Skulle ha vært der ser jeg.
    Men nå er det jo snart messe på Triaden da.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    I hjørnet på det blidet Med System audio og Primare kan man se en reklame for et Primare produkt der det står "media connect". Har noen noe informasjon om dette produktet? Jeg finner ingenting på Primares nettsider. Er dette en Media Streamer?
    Jeg var dessverre bare så vidt innom her og knipset noen bilder. Mulig BEF kan ha tittet på det??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ser ut til at dere har hatt en kul tur! Skulle gjerne hørt mere om the music og wilson.

A.
    Jeg fikk tatt en titt på The Music når jeg var på IFA Berlin i fjor, men da sto den utstilt i en stor hall. Var derfor vanskelig å få noe skikkelig estetisk inntrykk av den. Her sto den derimot i et ganske stort lytterom, og dette er en diger og imponerende sak. Lekker finish, og toppseksjonen bestående av Coax mellomtone og dome diskant er som de fleste vet vridbar og tiltbar. Med gradeskiver på baksiden har man full komtroll på vinklene.

Bass seksjonen består av 3 x 9" elementer fra Eton og en Murata supertweeter som jobber fra 20 til 100 kiloHz

På dette settet spilte de alt fra plingplong til Rammstein med et avsindig trykk. Under messa på lørdag sto toppseksjonene vridd en bit inn mot center, noe som ga begrenset fokus. Men når vi stakk innom der en tur på kvelden etter stengetid hadde de rettet toppene, og det ga et mye bedre resultat. Det satt da mye bedre både i bredde, dybde og høyde. Lydbildet gikk fra å befinne seg mest i front til å dra inn hele rommet. Imponerende til messelyd å være.
    Noe jeg har å kicke på er valget av effekttrinn. Det ble brukt Pass sine 250 wattere, og etter min mening rullet de av litt tidlig. Veldig kontante, men kunne godt ha dratt det hele enda litt lengre ned i kjelleren.

Om Wilson kan jeg bare si "Enorm spilleglede" Dette var mitt første lydmessige møte med en høyttaler fra denne produsenten, og det eneste som stopper meg fra å bestille et par av disse er prisen på 265k som jeg dessverre ikke har råd til. Disse paret med min Karan KA S450 skulle jeg gjerne hørt i egen stue. Her var det liv og morro fra bunn til topp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder fra en opplevelses-weekend i Stockholm ;D

Alle ble sjekket for Audiophilia Nervosa ved inngangen.....

Hvis du er i tvil - kan du sjekke deg selv her:
    The Audiophilia Nervosa Test

Snart framme ved billettluka......

Endelig - første glimt av HighEnd.......

Så mange hyggelige og smilende verter - og det er GRATIS

Sheraton Hotel Entréplan - 2 utstillere - Hi-Fi klubben og Ultimate Sound

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her kommer endel bilder og opplevelser fra Hi End messen i Stockholm

Her kommer endel bilder og opplevelser fra Hi End messen i Stockholm.

Starter med div. bilder og inntrykk fra selve messen, så kommer det mere info fra enkelte rom nedover. Selve messen var en pen og velorganisert messe. Det var overraskende og utrolig mye mennesker på messen. Generelt var det mange gode rom, med god lyd. selvsagt her som alle andre Hi End messer startet endel av leverandørene med å skylde på rommet for ikke helt optimal lyd. Det er nå en side av saken,men når ingen av leverandørene synes det er viktig å sette opp stolene slik at man får noen som er tilnærmet sweetspot så ser jeg ikke hensikten med å skylde så mye ellers på rommet.

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3369-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3378-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3427-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3483-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3531-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3372-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3618-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3628-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3632-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3635-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3639-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3646-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3657-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3658-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3673-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3676-jpg

XTZ sin nye HiEnd høyttaler
    Stockholm HighEnd 2010-6_mg_3484-jpg

Stockholm HighEnd 2010-6_mg_3491-jpg

Stockholm HighEnd 2010-6_mg_3489-jpg

Meridian hadde et enkelt og greit oppsett Sooloos som signal kilde og DSP8000 som høyttalere. To kjempeprodukter som ikke var satt opp korrekt, her hadde nok noen ikke sjekket opp hvordan DSP'en var justert.

Stockholm HighEnd 2010-5_mg_3418-jpg

Stockholm HighEnd 2010-5_mg_3419-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tad

Presentasjonen av TAD var en utrolig opplevelse. TAD har laget sin egen CD spiller med innebygget DAC og egne effektforsterkere. De vil iløpe av våren/sommeren komme med engen forforsterker for å kunne ha full kontroll på alt. De viste både sine "gamle" Ref. One og sin nye monitor. Monitoren er bygget like kompromissløst som Ref. One og er beregnet på mindre rom. Den etter prinsippet, den skal ha 100% lik lyd signatur opplevelse som sin storebror. dett de har gjort er å bruke samme mellomtone diskant, tatt spolen og magneten til bassen og laget en nye 8,xx" som står for bassen. Delefiltret er ennå mere ekstremt enn sin storebror for å kunne gi det siste. Denne ble dessverre ikke demonstrert pga. rommet var for stort. Derimot var det en demo man vil huske lenge på Ref.One.

Når det gjelder TAD sitt elektronikk program hadde de med seg sin helt nyeste CD spiller med innebygget DAC. Denne har innganger som vil støtte alle de formater man ønsker for en DAC. Den er bygget opp med egen power del og har en sokkel av støpejern for en stødig og dø sokkel. Alt av elektronikk er av ypperste kvalitet og er bygget uten noe kompromier. Det sier litt når vekten er ca 45kg.

Effektforsterkerne deres er mono blokker, den er å bygget opp uten noe kompromisser der de kjører separat strømkrets for pluss og minus, har bruker de å en støpejern sokkel for å gi mest mulig stødig og dø konstruksjon. Dette er ikke den forsterkeren du ønsker å bære rundt med sin vekt på ca.90kg.

Jeg har hørt TAD ref.One endel før og må si jeg aldri har hørt den slik jeg hørte den her, den spilte med en fylde og styrke av en annen verden. Dette er en dynamic bombe av en høyttaler. Så TAD har helt klart å utvikle en forsterker som kan gi det denne høyttaleren virkelig krever av strøm.

Mannen som sto for demoen var ingen ringere en konstruktøren av høyttalerne til TAD.

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3507-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3515-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3497-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3499-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3528-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3526-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3517-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3522-jpg

Stockholm HighEnd 2010-11_mg_3523-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

naim

naim viste fram sin nye høyttaler og en ny DAC som hadde inne bygget Mac styring slik at de kan strime rådataen rett inn fra en Ipod eller via iTunes, da har de full kontroll på data strømmen og ikke la Mac'en gjøre noe. Med dette oppnår dem en forbedring av lyden, kan sittere han fra naim sa : " så kan man diskutere om det er til det bedre eller ikke, vi konstaterer at vi hører en klar forskjell ".

Det var en hyggelig og flott demo av naim.

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3540-jpg

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3393-jpg

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3535-jpg

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3402-jpg

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3414-jpg

Stockholm HighEnd 2010-4_mg_3413-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audionord stilte med flere godbiter på utstilling,men det som tok blikket ble Wilson Audio Sasha. Dette var en meget hyggelig lyd opplevelse. Det spilt helt klart best ved bruk av vinyl, her brukte de en helt ny RIAA forsterker som gjorde underverker. Lyden i oppsettet var meget åpen, detalj rik og en flott porsjon med dynamikk. Det var et oppsett som fikk deg til å ønske du kunne hørt gjennom hele platesamlingen på nytt. Så det tok litt tid før man bevegde seg ut fra dette rommet.

Her er en liste på oppsette:

Aesthetix Rhea Signature
    Aesthetix Janus Signature
    Aesthetix Atlas
    MOON 750D DAC / CD Transport
    Brinkmann Bardo
    Lyra Delos
    Wilson Audio Sasha W/P
    Quantum
    Nordost

Stockholm HighEnd 2010-3_mg_3382-jpg

Stockholm HighEnd 2010-3_mg_3384-jpg

Stockholm HighEnd 2010-3_mg_3385-jpg

Linn stilte med et "enkelt" og meget velspillende system. Det var et system med 4-veis aktive høyttalere, signal kilde var både CD og platespiller, der platespilleren gav den beste opplevelsen.

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3375-jpg

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3377-jpg

Hegel hadde presentasjon og demo av sin nye DAC.

Stockholm HighEnd 2010-3_mg_3667-jpg

Stockholm HighEnd 2010-3_mg_3663-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Note hadde nok det dyreste oppsette på messen, men høyttalerne var ikke av den dyre sorten. Så hva sier man om lyd som leveres fra et system inklusiv kabler koster rundt 2.mill. Det var spille glede så det holdt, jeg ville ikke hatt noe imot en slik lyd hjemme i egen stue. Skal man trekke ned på noe,må det være at til den prisen vil man nok ønske at man får med seg informasjonen som ligger en oktav lavere. Bortsett fra det, himmel og hav for en opplevelse

Stockholm HighEnd 2010-1_mg_3366-jpg

Stockholm HighEnd 2010-1_mg_3364-jpg

Stockholm HighEnd 2010-1_mg_3597-jpg

Stockholm HighEnd 2010-1_mg_3584-jpg

Stockholm HighEnd 2010-1_mg_3586-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATC høyttalerne som nok ikke er så kjent her hjemme ble det kjørt en bra demo på. De stilte med tre modeller en den minste til rundt 11.000,- , mellom stor til 28.000,- og en aktiv gulv stående til 180.000,-. Her var det nok den lille stativ høyttaleren som var mest imponerende med en fylde og dynamikk man normalt drømmer om fra en stativ høyttalere. Mellom modellen var meget god med en meget varm og åpen mellomtone. Den store aktive datt helt gjennom og ble alt for voldsom og aggressiv.

ATC hadde å en grundig forklaring på deres mellomtone som er helt egenutviklet og er det som gjør denne høyttaleren så unik.

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3599-jpg

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3600-jpg

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3604-jpg

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3606-jpg

Stockholm HighEnd 2010-2_mg_3601-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkelis Audio stilte med to store oppsett. Fikk dessverre ikke med meg noe god demo fra dette rommet.

Stockholm HighEnd 2010-7_mg_3437-jpg

Stockholm HighEnd 2010-7_mg_3430-jpg

Stockholm HighEnd 2010-7_mg_3436-jpg

Stockholm HighEnd 2010-7_mg_3438-jpg

Stockholm HighEnd 2010-7_mg_3431-jpg

KEF kjørte demo på sin Refrence serie. De hadde nok litt for store tanker for sin topp modell og satt den i et alt for stort rom. Noe som gjorde at den ikke leverte noen lyd man ville ønsket seg.

Stockholm HighEnd 2010-10_mg_3473-jpg

Stockholm HighEnd 2010-10_mg_3477-jpg

Stockholm HighEnd 2010-10_mg_3475-jpg

Stockholm HighEnd 2010-10_mg_3476-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hi Fi Consult

Hi Fi Consult hadde 3 oppsett de kjørte demo på.

Det første oppsette fra Vienna The Music og dette var nok muligens messens beste lyd. De spilte meget åpen og flott. Mellomtonen som enkelte synes er litt tilbake trukket på noen modeller vil få hakeslepp om de hører på The Music. Den har masser av dynamikk, er varm og meget åpen. Første demo vi hadde av den var toppen vinklet noe, dette ble senere rettet på og da spilte den med en holografi som var helt enorm.

Thiel CS 3.7 spilte bra, men med en sammen ligning med The Music ble den noe skarp og påtrengene i mellomtone og diskant.

Burmester oppsettet spilte rett og slett slik Burmester skal. Stort flott og detaljrikt lydbilde. Personlig synes jeg det kan bli litt lite engasjerende i lengden.

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3450-jpg

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3462-jpg

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3455-jpg

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3458-jpg

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3469-jpg

Stockholm HighEnd 2010-8_mg_3449-jpg

Stockholm HighEnd 2010-9_mg_3452-jpg

Stockholm HighEnd 2010-9_mg_3677-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe som heter man venter med det beste til slutt.

Søndags morgen var det presse info rundt B&W sin nye 800 serie. Det var en meget hyggelig og interessant seanse. B&W har gjort en kraftig oppgradering av sin 800 serie. Utvendig er det ikke de helt store endringene som er skjedd. For den kjente B&W fantast ser man at alle modellene har fått ny faseplugg som er skinnende blank, samt nye blanke ringer rundt elementene. Alle modelene i 800 serien har nå diamond diskant, alle elementene er blitt kraftig oppgradert.

Stockholm HighEnd 2010-stereo-line-gloss-jpg

Stockholm HighEnd 2010-16-02-jpg

Så hvordan spiller dette da? Vi fikk høre på den nye 802. Jeg har fra før ikke hatt helt sans for B&W sin 800 serie, syntes det har vært et eller annet som manglet. Det synes jeg ikke lenger, den spiller med stor kraft, åpenhet og dynamikk. Mellomtonen var meget detaljert, leverte musikken varmt og åpent fra seg. Bassen var stram, tør og med masser av trykk. Dette er en høyttaler jeg skal høre mere på ved en senere anledning, får håpe den dukker opp på Triaden under messen der.

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3554-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3550-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3551-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3562-jpg

Stockholm HighEnd 2010-_mg_3561-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder BEF. Gjengir rommene slik de fremsto
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du har begynt å bli en svært så habil fotograf BEF, men synes bildene dine også var flotte devilej! Vidvinkel egner seg jo godt til bilder av hele rom, men mer normalt objektiv funker jo bra de også til "product-shots"... Så ut som en heftig messe ja!

BEF - skal si du er på messetur om dagen - både ISE og HiEnd på 2 uker!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du har begynt å bli en svært så habil fotograf BEF, men synes bildene dine også var flotte devilej! Vidvinkel egner seg jo godt til bilder av hele rom, men mer normalt objektiv funker jo bra de også til "product-shots"... Så ut som en heftig messe ja!

BEF - skal si du er på messetur om dagen - både ISE og HiEnd på 2 uker!!!

Takk for det!

Ja man må jo komme seg ut for å se litt, blir kjedelig å bare titte innom butikker her i Norge.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takk for det Lygren. Brukte anledningen til å teste ut det nye objektivet mitt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •