Videoreportasje: Bowers & Wilkins CT800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Administrator
    Medlem siden
    Jan 2001
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videoreportasje: Bowers & Wilkins CT800

Sent men godt!

[YOUTUBE]mdnSMjVPg_s[/YOUTUBE]

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg var så heldig å fungere som kameramann her, og vil bare si at lyden i denne demokinoen var utrolig givende! Kanskje ikke det ekstreme trykket som en opplever fra visse PA/kino-systemer til film, men allikevel en utrolig fin og behagelig "B&W"-lyd som virkelig kommer til sin rett på bl.a. kvinnevokaler. De viste et par konsertopptak i kinoen, og da må en si dette var imponerende skue! De to filmene de viste hadde ikke like imponerende trykk, følte kanskje det ikke var helt nok effekt når det "tok av" og dermed fikk litt forvrengning av fravært av et bedre begrep. Dette kan dog skyldes alt fra rommet til innstillinger eller kildematerialet for alt jeg vet - er uten tvil et svært robus system som de som måtte ha råd til bør ta med i vurderingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker jo veldig spenndene, sa de noe om pris?
    Er vell Hi-Fi klubben som selger de men fant de ikke på hjemmesiden deres...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...må du spør har du ikke råd! Gorm husker kanskje hva de sa rundt pris? Tipper 30-40.000 pr. LCR ettersom In-Wall variantene kostet rundt 20.000...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største er ikke LCR, med mindre man har 3 stk stående. Mener de største LR-ene koster 80k/stk. Det samme gjør centeren og "dipolhøyttalerne". Suben tror jeg ligger på 30k/stk.

De mindre modellene i CT800-serien ligger rundt der lygren antyder.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir vell nødt til og spare litt til da
    Hvis man først skal ha baffel og akustisk lerret er det vell ingen grunn til ikke å ha 3 stående LCR, har alltid vært stor fan av å ha identiske fronter hvis mulig.
    Hvis jeg noengang får mulighet til og bygge kino fra bunnen med 100% dedikert rom står disse uten tvil høyt på listen!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Projectionist
    Hmm, blir vell nødt til og spare litt til da
    Hvis man først skal ha baffel og akustisk lerret er det vell ingen grunn til ikke å ha 3 stående LCR, har alltid vært stor fan av å ha identiske fronter hvis mulig.
    Hvis jeg noengang får mulighet til og bygge kino fra bunnen med 100% dedikert rom står disse uten tvil høyt på listen!
    Jeg hadde valgt liggende center, under lerret, for å slippe å ha høyttalerne bak lerret. Et akustisk "transparent" lerret forringer både lyd og bilde.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Her er oversikten for de som er interessert: CT 800 | Custom Theatre - Bowers & Wilkins | B&W Speakers.

Er vel da CT8.4 LCRS som koster ca. 30k? Ser CT8.2 LCR er spesiallaget for baffelvegg, men koster vel da type 50k eller noe i den retning pr. stk?

Jaja, koster å være kar - men dette låt som nevnt veldig bra, og da spesielt på Hi-Fi der B&Ws bestykning som kjent er utrolig "givende", så gjenstår det vel egentlig for egen del å høre om settet klarer å overbevise i litt mer krevende kinooppsett.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Her er oversikten for de som er interessert: CT 800 | Custom Theatre - Bowers & Wilkins | B&W Speakers.

Er vel da CT8.4 LCRS som koster ca. 30k? Ser CT8.2 LCR er spesiallaget for baffelvegg, men koster vel da type 50k eller noe i den retning pr. stk?

Jaja, koster å være kar - men dette låt som nevnt veldig bra, og da spesielt på Hi-Fi der B&Ws bestykning som kjent er utrolig "givende", så gjenstår det vel egentlig for egen del å høre om settet klarer å overbevise i litt mer krevende kinooppsett.
    Mener du er ganske nære med de prisene der. Og da per stk som du spesifiserer.

Geir Arne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det stemmer at det snakkes om CT800 serien i videoen, men systemet som ble demonstrert på ISE i februar - og som Lygren referer til - var med høyttalere fra vår nye high-end CI800 in-wall/ceiling serie - ikke CT800 serien.

ISE systemet bestod av 7stk CWM 8.3 godt hjulpet av to stykk DB1 subwoofere. Forsterkerne som ble brukt var fra Classé.

Vennlig hilsen Ole-Vidar
    Bowers & Wilkins

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, flott at du oppklarer, Ole-Vidar! Da er det vel ganske naturlig å anta at CT800 ville kunne imponere ytterligere, dog vil jeg jo si at CI800 også virker veldig spennende for disse ligger jo etter hva jeg har forstått vesentlig lavere i pris?

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    OK, flott at du oppklarer, Ole-Vidar! Da er det vel ganske naturlig å anta at CT800 ville kunne imponere ytterligere, dog vil jeg jo si at CI800 også virker veldig spennende for disse ligger jo etter hva jeg har forstått vesentlig lavere i pris?
    CWM8.3 ligger på 20.000,- pr stk (inkl bakboks). De låter meget bra i "normalt" store rom

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ole-va
    Vennlig hilsen Ole-Vidar
    Bowers & Wilkins
    Hadde vært fint hvis moderator kunne rette opp skrivefeilen(navnet) i headingen....om ikke så lenge?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sjangse for at CI800 serien kommer til norge? Evt når?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen Vis post
    Jeg hadde valgt liggende center, under lerret, for å slippe å ha høyttalerne bak lerret. Et akustisk "transparent" lerret forringer både lyd og bilde.

Geir Arne
    Vel. Bildemessig lider man jo sikkert noe, men lydmessig er jo en liggende senteret langt mer forringende. En liggende senter er egentlig helt idoitisk sett fra et lydmessig ståsted. Ofte bedre å kutte den ut og behandle tidlige refleksjoner fra frontene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •