Reportasje: HIGH END 2011. Oppdatert 02.07.11 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 153 av 153
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mbb
    Utrolig mye fine bilder dere har tatt i år også! Masse inspirasjon å hente her for oss "hjemmesittere".

Er det ett par Jamo 907 som står midt i Klipsch-standen?
    Det stemmer. 907 som står i midten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette oppsettet fra svenske Marten var i mine ører et av de mer vellykkede opplevelsene i år

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som er en helt tydelig trend på årets messe er at CD-spilleren er så godt som død. Den fremstår nå som et produkt for spesielt interesserte, og det er streeming og vinyl som er de klare kildevalgene.
    Vinylspillere var det faktisk enda fler av i år enn hva vi så i fjor. Her er et lite utvalg

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rom som imponerer hvert år er der hvor vi finner de noe spesielle høyttalerne fra AudioNec. De kjører full DSP, og håndterer derfor alle problemer rommet måtte skape. De er et klart bevis på at romkorreksjon har noe for seg når man bare vet hva man driver med

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket forleden prisen til AudioNec høyttalere/systemet. Det ble med det.....

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fint å putte i påskeegget til neste år her
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg sjekket forleden prisen til AudioNec høyttalere/systemet. Det ble med det.....
    He he. Ja dette er ikke noe for oss vanlige folk......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis kan man få high-fidelity til langt lavere priser. Vanskelig for noen å forstå, men det går ann når man leter litt utenom det vanlig kommeriselle markedet. Prisen på AudoNec høyttalerne står under.

About the retail prices, the passive Reply speaker that uses a more classic bass reflex load for the 2 30 cm is 66 K€ pair with it's DSP that includes the room acoustic correction system. The Answer speaker is currently 88 K€ with it's DSP that includes the room correction system and the 4 amplifiers. This price will change soon with the next Answer V2 that will be 119 K€ pair. The change will occur in october.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsummering og sortering av inntrykk

Det har nå gått en stund siden messen, og alle inntrykkene har fått tid til å sette seg. Det var i år 30 års jubileum, og messen var utvidet med en hel etasje så den nå strakk seg over 3 fulle plan. Hele den første dagen gikk derfor med til å gjøre seg kjent i de forskjellige rommene. En messe av denne størrelsen blir helt klart overveldende, og det er derfor nødvendig med minst 3 dager for å absorbere alt innholdet.
    Skal jeg kåre messens store vinner i 2011 vil jeg påstå at det er et produkt som ikke engang hadde et eget stand. Vinneren er helt klart Ipad fra Apple. Minst 70 prosent av alle rom brukte Ipad til å styre oppsettene sine, og bedre reklame er det vanskelig å få uten å bli fakturert en eneste krone. Dette forteller oss at streeming utvilsomt er dagens store medie, og enhver high-end produsent med respekt for seg selv stilte med en egen mediespiller. CD-spillere som kilde var såpass sjelden kost på årets messe at man ble overasket når man kom over en spiller i bruk til demo. Neste år er det kansje bedre å ha med egen musikk på en minnepinne enn en brent cd.
    Musikkmessig er det meste som før. Gladjazzen lever i beste velgående, og asiatene er fortsatt like glade i pling-plong lydene de hører på. Likevel var det fler som var positive til å spille vår medbrakte musikk i år enn tidligere, og selv vår brente plate ble stort sett godtatt.
    Overraskende nok er Keith Don`t Go fortsatt ansett som et fornuftig demospor når produsente selv velger musikk. Personlig synes jeg vel at akkurat denne låta er oppbrukt for minst 5 år siden.......

Det finnes alltid kåringer av messens beste lyd osv, men det er veldig vanskelig å enes om ting som dette. Messens mest positive opplevelser er kansje en mer fornuftig vinkling.
    Her har jeg noen klare favoritter.

3D kino demoen med magasinet Home Vision viser at det finnes håp for disse filmene tross en noe puslete start. Bare synd at det koster grusomt mye for å oppnå et nivå som imponerer hele veien.

Rommet til AudioNec hvor man får oppleve lyden fra full DSP på sitt beste.

Amphion imponerte stort med sin nye høyttalerserie, og rommet deres spilte ringer rundt mye dyrere oppsett i andre rom. Disse vil jeg gjerne teste ut hjemme ved anledning

Skal jeg trekke frem noe negativt må det være demoen av 3D teknologi uten briller. Dette er noe av det verste jeg har sett, og etter å ha tittet på skjermen i mer enn 5 sekunder ble man nærmest fyllesyk. Denne teknologien har en lang vei å gå før den kan komme i salg.

Alt i alt ga årets messe en svært hyggelig langhelg med spennende opplevelser. Spesielt hyggelig var det å treffe så mange glade nordmenn på tur.

Takk til alle som har fulgt denne tråden

Nå er det bare å begynne å glede seg til HigEnd Munic 2012
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPad ble ikke sett på som "main stream" eller "low-fi" altså...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidenden i all hovedsak blir brukt som en svært hendig fjernkontroll til å styre svindyre mediaspillere så er den nok god nok også for disse utstillerene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mhm, men f.eks. Sonos har jo egen fjernkontroll (som riktignok koster det samme som den billigste iPad).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Sonos har det, men hvor mange bruker den? Jeg gjør ikke det......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •