Reportasje: High End Plaza 2011 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Enig med orso: Trur ikkje ein skal legga for mykje "skyld" på romet i dette tilfellet (sjølv om det sikkert kunne vorte betre), i alle fall i forhold til folk flest sine stuer.

Viss ein skal legga "skyld" på noko så tipper eg nok heller det må vera darTZeel. darTZeel koster skjorta på tross av at dei har ein veldig stygg tendens til å måla dårleg, jamfør eksempelvis
    darTZeel CTH-8550 integrated amplifier Measurements | Stereophile.com

Eg hadde foretrukke at dei hadde brukt Devialetforsterkaren.

Når det gjeld høgttalarar så hadde eg heller kjøpt TAD Reference 1 eller JBL DD66000 i staden for Magico Q5. Dei koster om lag det same. Dette på tross av at eg synes at Magico Q5 var betre enn toppmodellane til Burmester (B100, B99 og B80) og Avantgarde Acoustic (Trio, Mezzo med fleire).
    Slike målinger for en forsterker i den prisklassen er en skam. Nei, DartZeel virker som å fremstå som en relativ useriøs produsent hvor det er prisen som skal appellere.
    En Bryston forsterker eller en gode klasse A eller D forsterker til en brøkdel av prisen banker DartZeel ned i støvlene. Ja kanskje til og med de bedre PA forsterkerne fra Yamaha og Behringer.

Ja nå kommer vel spørsmålet fra noen: "Har du lyttet til den?"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Enig med orso: Trur ikkje ein skal legga for mykje "skyld" på romet i dette tilfellet (sjølv om det sikkert kunne vorte betre), i alle fall i forhold til folk flest sine stuer.

Viss ein skal legga "skyld" på noko så tipper eg nok heller det må vera darTZeel. darTZeel koster skjorta på tross av at dei har ein veldig stygg tendens til å måla dårleg, jamfør eksempelvis
    darTZeel CTH-8550 integrated amplifier Measurements | Stereophile.com

Eg hadde foretrukke at dei hadde brukt Devialetforsterkaren.

Når det gjeld høgttalarar så hadde eg heller kjøpt TAD Reference 1 eller JBL DD66000 i staden for Magico Q5. Dei koster om lag det same. Dette på tross av at eg synes at Magico Q5 var betre enn toppmodellane til Burmester (B100, B99 og B80) og Avantgarde Acoustic (Trio, Mezzo med fleire).
    Her er det jo ikke lett å få noe skikkelig svar da vi ikke fikk høre hverken de store DartZeel blokkene, eller Klasse D forsterkeren. Etter å ha jobbet litt med oppsett i messesammenheng vet jeg at det kan være uhyre vanskelig selv om man tror at utgangspunktet burde være bra. Uten noen annen sammenligning til dette spesifike oppsettet legger hvertfall jeg mye av lydresultatet på rommet man befinner seg i, og at denne komboen er istand til å levere mer i bunnen enn det vi her fikk presentert er jag overbevist om.
    Noen test av Q5 og dartZeel i eget oppsett er dog dessverre lite sansynlig, så meninger rundt dette blir jo bare synsing fra oss alle.
    Jeg håper hvertfall at de som handler inn et oppsett som dette også tilrettelegger lytterommet, og ikke plasserer det tilfeldig på hver sin side av gullrekka.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Slike målinger for en forsterker i den prisklassen er en skam. Nei, DartZeel virker som å fremstå som en relativ useriøs produsent hvor det er prisen som skal appellere.
    En Bryston forsterker eller en gode klasse A eller D forsterker til en brøkdel av prisen banker DartZeel ned i støvlene. Ja kanskje til og med de bedre PA forsterkerne fra Yamaha og Behringer.

Ja nå kommer vel spørsmålet fra noen: "Har du lyttet til den?"
    Bastant påstand Orso....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine