Reportasje: HighEnd 2010 München Oppdater 19.05.10 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 241
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tog til Kiel og båt derifra?
    Ble tog til Frankfurt (ca 50 mil) og S-bahn til flyplassen for å få booket om billetter til idag. Kom oss inn på hotellet etter lang lang innsjekkskø i 01 tiden, og opp igjen halv 6 for å komme seg tilbake til flyplassen for å rekke morgenflyet. Satte meg akkurat ned på kontoret i Oslo. Ble en omfattende tur hjem........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Flere enn meg som tenker WALL-E?
    Tenkte eller jeg :-).

Synes spesielt formen om man ser todimensjonelt rett forfra blir veldig riktig.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fin billedtråd!

Når jeg ser slikt:

...får det meg til å undre om det ikke finnes markedsføringslover i andre land...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    ...får det meg til å undre om det ikke finnes markedsføringslover i andre land...
    YG har jo kjørt denne propagandaen i lang-lang tid i stereophile

Stereophile: YG Acoustics Anat Reference II Professional loudspeaker

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!!

Mildt sagt drøy påstand det der.

Forøvrig fantastisk stykke jobb dere har gjort Einar og Bjørn-Erik.
    Dere er virkelig blitt noen mestere med speilrefleksene. Fantastisk flotte bilder, dere er utrolig dyktige!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    YG har jo kjørt denne propagandaen i lang-lang tid i stereophile

Stereophile: YG Acoustics Anat Reference II Professional loudspeaker
    For det første synes jeg innledningen til den artikkelen er noe av det tåpeligste Stereophile har kommet med noen sinne. Det at irrasjonelle mennesker står bak den egentlige utviklingen er det største BS jeg har hørt. Det vitner bare om at mannen ikke helt forstår hvordan man utvikler audioprodukter.

Når det er sagt så modererer jo YG-konstruktøren seg til at "det er de best målende høyttalerne i verden"... noe som ikke akkurat understøttes av Stereophiles målinger, men nok om det.

Poenget mitt er snarere at slike uttalelser er komplett uinteressante. Det som er interessant er hva man har gjort for å nå et mål, ikke om man selv mener at ens eget produkt er bra eller ikke. Denne høyttaleren taper jo så det synger (bokstavlig talt?) på spredningsmønster der den får bank av ganske mange andre konstruksjoner i markedet. Man kan da også legge merke til at spredning knapt nok er noe tema når de hevder at høyttaleren måler bedre enn noe annet. Man bruker med andre ord en definisjon på hva som er en god måling som ligger temmelig langt fra den vitenskaplige konsensus.

Når man hevder at noe måler bedre enn alt annet i verden, bør det ikke da være vitenskaplig konsensus bak en slik påstand?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man hevder at noe måler bedre enn alt annet i verden, bør det ikke da være vitenskaplig konsensus bak en slik påstand?
    "Måler bedre enn alt annet i verden" er jo bare svada. Uten detaljert beskrivelse av hva som måles og under hvilke omstendigheter, sier det jo egentlig ikke noe som helst...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...I Norge er jo den type markedsføring rett og slett ulovlig, dvs. en kan gjerne påstå at en er "billigst" eller "best", men da må en altså dokumentere dette over enhver tvil. Selv Rimi-hagen ga opp å påstå at han var billigst i sin "superbilligperiode" på 90-tallet, da han måtte fremlegge dokumentasjon fra samtlige øvrige butikker ukentlig landet rundt som påviste nettopp dette...

Når det gjelder å påstå at en er "best" er vel det uansett ikke tillatt her til lands, da det i alle tilfelle blir såpass subjektivt at det ikke kan måles på objektivt grunnlag.

...du har med andre ord helt rett, snickers, men jeg antar vel uansett at høyttalerne låter sånn tålig bra i sweetspot i alle tilfelle...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du har med andre ord helt rett, snickers, men jeg antar vel uansett at høyttalerne låter sånn tålig bra i sweetspot i alle tilfelle...
    Det er jo som alltid vanskelig å uttale seg om et produkts absolutte kvaliteter ut fra enkeltstående demoer, men det er jo en gjenganger at de på messer ikke har overbevist tilhørerne om at deres påstander holder vann, dels gjennom at man ikke har fått til et godt lydmessig resultat på de mange refererte messer, og dels ved at de har vist seg vrange når folk har ønsket å høre kjent materiale.

Mest korrekt er det nok å sidestille dette med andre dårlige demoer og holde produktene helt utenfor, uten at det heller bekrefter noe som helst (alle er jo best i verden inntil det motsatte er bevist kan man jo si).

Ellers er jo spredning, som jeg har påvist gjennom mitt arbeide, og som mange før meg, helt fra så langt tilbake som på 30-tallet, et emne som er meget viktig selv om man måtte befinne seg i sweetspot. Lyden treffer jo ørene selv om den har tatt turen rundt i rommet først, og hvordan vi identifiserer ulike typer lyd og klangstrukturer henger nøye sammen med hvordan ulike instrumenters spredningsmønster ser ut.

Den kanskje mest interessante og kjente studien av dette ble gjort i Canada, jeg tror det var på 80-tallet. Der forsøkte man å legge inn representative feil som representerte forvrengning, spredningsavvik, avvik i frekvensrespons, avvik i faserespons, avvik i gruppeløpetid, ikkeharmonisk forvrengning osv. Dette ble presentert for et blandet panel og konklusjonen var helt entydig at frekvensresponsen var den viktigste, men ganske tett bak kom spredningsmønsteret. Derfra var det imidlertid langt ned til neste parameter, så langt at jeg ikke en gang husker hvilken parameter som var nr 3.

I nyere tid er også en slik studie gjort av Harman, der de har kommet frem til samme konklusjon. Allikevel kan det se ut til at langt over halvparten av alle konstruktører ute i den store vide verden faktisk ikke benytter seg av disse studiene i sitt arbeid. Dette er nok med på å bekrefte, slik Stereophile hevder, at en del irrasjonelle mennesker jobber med utvikling og står bak "the baldest claims", men betyr det nødvendigvis at de står bak de beste produktene?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbakemeldingene fra de som de har lyttet til YG er veldig gode, men flere kommenterer også at de blir for korrekte og kjedelige. Magico er derimot en høyttaler med en lydsignatur som virker til å tilta nesten alle. Synd at Magico er over budsjettet for de aller fleste.

Enig at reklamen til YG er tåpelig. Det er vel neppe noen høyttaler som måler best på alt. Mange målinger oppgis heller ikke. Så vidt jeg vet er det ikke så vanlig å oppgi polar responsen som f.eks Gedlee gjør:
    Summa

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en glimrende bildereportasje.

Bra jobbet, BEF og devilej!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er vel neppe noen høyttaler som måler best på alt. Mange målinger oppgis heller ikke. Så vidt jeg vet er det ikke så vanlig å oppgi polar responsen som f.eks Gedlee gjør:
    Summa
    Man skal vel heller ikke overvurdere folks evne til å forstå verdien av ulike egenskaper som kommer frem på ulike målinger.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal vel heller ikke overvurdere folks evne til å forstå verdien av ulike egenskaper som kommer frem på ulike målinger.
    Absolutt ikke. Noe jeg selv er et knakende godt eksempel på. :-D

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "sitte i glasshus og kaste stein"....

MonoPulse er også friske i sin produktbeskrivelse

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...-speakers.html

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder det med OT i denne tråden. Ta diskusjonene på produkter i diskusjons tråder.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil komme med mere bilder og info fra messen de nærmeste dagene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte dere på YG-oppsettet? Hvordan var det i deres ører?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte dere på YG-oppsettet? Hvordan var det i deres ører?
    Ja det gjorde vi, kort oppsummert var det ikke et av de bedre oppsettene på messen. Skal komme med en oppsummering av messen der vi skriver mere om opplevelsene våre.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håpet å se Magnepan sin nye 1,7 - var de ikke der på messen?

Herlige bilder og kommentarer - slikt liker jeg!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på deg når jeg så disse Helge. De sto ikke å spilte, men kun utstilt. Fikk dessverre ikke med skiltene og må innrømme at jeg ikke kjenner forskjellene på modellene

-img_5824-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •