Reportasje: HighEnd 2010 München Oppdater 19.05.10 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 241
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse aktive monitorene imponerte stort

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -_mg_4426-jpg

-_mg_4413-jpg

-_mg_4415-jpg

-_mg_4418-jpg

-_mg_4417-jpg

-_mg_4423-jpg

-_mg_4420-jpg

-_mg_4427-jpg

-_mg_4428-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På demorommet til Opera

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var flere produsenter fra vårt naboland i sør, Danmark. Raidho Acoustics er en meget bra og etablert høyttaler produsent. Når vi var innom for demo spilte de helt ukjent musikk, så vanskelig og gi noen god tilbake melding på de.

-_mg_4459-jpg

-_mg_4460-jpg

-img_5210-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var det Krell, en god gammel kjenning fra USA. Krell har som mange andre High End leverandører begynt å tenke grønt. Deres nye effektforsterker har dermed en mye lavere tomgangsstrøm, før lå den på 280watt mens på den nye modelen er den på 2watt. Krell innrømmer at dette har godt på bekostning av god lyd fra 1 sekund, men de sier det tar ikke lang tid før den er oppe i rett temperatur og god lyden er et faktum.

Når det gjelder lyden på Krell oppsette kan man dessverre ikke skryte dem opp i skyene. Er nok ikke utstyret som skal få skylden her, rommet var elendig!! Det var som å komme inn i en diger boks med masse av klang... Så lyden ble deretter... Dessverre...

-_mg_5544-jpg

-_mg_5291-jpg

-_mg_5289-jpg

-img_4933-jpg

-img_4934-jpg

-img_4936-jpg

-img_4937-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nederlandske firma Kharma hadde noen utrolig lekre produkter og var et av våre favoritt oppsett. Dette systemet spilte stor, dynamisk og engasjerende. Det som er det store minuset med Kharma er prisen, dette er et designe produkt som leverer masse av vel lyd.

-_mg_4973-jpg

-_mg_5697-jpg

-_mg_5677-jpg

-_mg_4972-jpg

-img_4821-jpg

-img_4823-jpg

-_mg_5679-jpg

-img_4816-jpg

-_mg_5686-jpg

-_mg_5682-jpg

-_mg_5683-jpg

-_mg_5688-jpg

-img_4820-jpg

-_mg_4967-jpg

-_mg_5694-jpg

-_mg_5696-jpg

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må igjen få berømme dere begge for fantastiske bilder, og en god reportasje!
    Misunnelsesverdig, rett og slett. Får jeg lov til å tigge meg en plass, til neste år?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for super dokumentasjon BEF og DEVILEJ

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Må igjen få berømme dere begge for fantastiske bilder, og en god reportasje!
    Misunnelsesverdig, rett og slett. Får jeg lov til å tigge meg en plass, til neste år?
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Takk for super dokumentasjon BEF og DEVILEJ

Takk for hyggelige tilbake meldinger.

Hadde vært veldig gøy å kunne vært flere på en slik tur. For denne turen var det ikke mye tid som ble brukt på sosiale ting, her var det messe fra fra morgenen av, til hotellet og redigerte bilder og la ut til dere... slik gikk alle dagene

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M&K er nå blitt Dansk uten at det har gått ut over kvaliteten. Snarere tvert imot, de nye eierne driver med videre utvikling av disse små dynamikk bombene.

-_mg_4469-jpg

-_mg_4462-jpg

-_mg_4466-jpg

-_mg_4465-jpg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De var ikke mange men et og annet innslag fta HT verden var å spore innimellom

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangle, hadde bare en liten lytte seanse med Triangle. De spilte da på MAGELLAN sw2, de var mere oppløst enn hva jeg har opplevd på andre Triangle demoer. Triangle som mange andre utstillere spilte kun egen musikk, så dermed blir det vanskelig å dra noen gode konklusjoner.

-img_5349-jpg

-img_5345-jpg

-img_5342-jpg

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    -_mg_5696-jpg
    High-end på fotosiden også ser jeg

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Er ikke dette 12" + 18"? Den virket så liten på bildet
    Den virket ikke liten når man sto ved siden av den.....
    Det hjelper å sette en fyrstikkeske ved siden, ja

IMG_0297 on Flickr - Photo Sharing!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Constellation sine produkter var bare helt magisk og være i nærheten av. Det er en byggekvalitet av de helt sjeldne. Det kan jo nevnes at Constellation sin minste pre-amp blir brukt av TAD til deres demo oppsett. Ikke alle produktene Constellation stilte ut her på messen er ennå i butikk hyllene, da siste finpuss på elektronikken er klar om 2-3 måneder. Bildene under er av topp modellene av DAC, pre-amp og amp.

-img_5176-jpg

-img_5175-jpg

-img_5181-jpg

-_mg_5163-jpg

-img_5179-jpg

-img_5173-jpg

-img_5174-jpg

-_mg_5165-jpg

-img_5167-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    High-end på fotosiden også ser jeg

Jepp, siklet litt på det å De er såpass bevist på hva dem gjør at de hadde to studio blitzer på i rommet slik at produktene skulle komme best mulig fram ved foto. Så det var mange med kompakt kamera som ble relativt paff over hvor bra bilde deres ble

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med en oppsummering av min messeopplevelse

Vi har lagt ut mange bilder, men likevel er vi ikke i nærheten av å klare å gjengi helheten av alt som var å oppleve på HighEnd Munchen 2010. For min del var dette mitt første møte med denne messen og jeg er dypt imponert over mangfoldet innen hifi som ble presentert. Det finnes så uendelig mye mer spennende der ute enn det lille man finner her på berget. På godt og vondt......
    Likevel savnet jeg noen av produsentene som f.eks B&W, Martin Logan og Monitor Audio. At B&W ikke var der for å stille ut sin nye Dimond serie synes jeg var pussig. Men, men. Det var mer enn nok å oppleve, og selv på femte døgnet var det fortsatt nye ting å se som man hadde misset tidligere.
    Da denne messen er 95% highend lyd var det stor fokus på horn, rør og vinyl. Veldig gøy å se at vinyl er i skuddet som aldri før, men de fleste rør/horn settene som sto å spilte slet dessverre med å gjengi noen troverdig bunndynamikk. Heldigvis med et par hederlige unntak.
    Når vi kom inn på rommet til Avantgard sto Ramstain å dundret løs på høyt volum. Dette låt mildt sagt skranglete da Duoene ikke klarte å fylle på med dypbass. Lettere skuffet gikk vi ut igjen, men ved neste besøk der inne ble det spilt en låt (husker ikke hvem i farten) som hadde noen ekstreme trommer i mellombassen. Jeg var ikke forberedt på dette og holdt på å få hjertestans når det første slaget traff meg i brystet. Nå spilte det utrolig tøft, og jeg satt bare å måpte etterpå. Gøy å høre hvordan høyttalerene løftet seg fra førsteinntrykket med bedre tilpasset musikk
    En av de største skuffelsene for meg lydmessig var Tannoy rommet hvor vi var innom flere ganger. Med de enorme Tannoy Kingdom Royal stående å spille på en skammelig dyr Esoteric rigg var forventningene høye, men det eneste de spilte var "pling plong" på så vidt over hørbart volum. Synd, for dette oppsettet kunne blitt en av messas store opplevelser.

I motsatt ende har jeg noen klare favoritter. TAD rommet må jo trekkes frem da det som alltid spilte fortreffelig. Det er ekslusivt, og spiller deretter. Enormt trykk i hele registret, og det uten å tape en eneste microdetalj. Deres egenutviklede pre var dessverre fortsatt ikke ferdig, men nye effektblokker til lillebror Reference var på plass.

Kharma rommet var også verd mange besøk, og vi var nok innom der daglig.

På høyttalersiden var det noen som utmerket seg i mine ører.
    Den som sitter best i minnet er nok Magico V5 og lillebroren V3. Disse leverte en enorm holografi jeg ikke opplevde fra noen annen høyttaler på messen. V5 er en forholdsvis sto konstruksjon på hele 165 kg, men lillebror V3 hadde passet godt inn hos meg

Av ikke fullt så highend likte jeg disse hvite fra Davis Acoustics. Tørr, kjapp og oppløst mellomtone med godt driv i bunnen. Kansje ikke de som gikk dypest, men musikaliteten sto absolutt i høysetet. Minnet endel om AudioNote i spillestilen.

På stativ nivå var det ingen hverken over eller ved siden av de fullaktive monitorene fra Manger. Disse produserte et enormt lydbilde som man bare satt å gliset av

Skal man trekke frem design kom ingenting i nærheten av denne lekre kreasjonen fra Albedo. Dessverre sto den kun i utstilling

Den siste høyttaleren jeg vil dra frem er denne fra Unison. Med sin bestykning og sitt design er den for meg en drømmehøyttaler i et kinorom. Dessverre ble det brukt en alt for liten rørforsterker for å drive den på messa, så vi fikk ikke oppleve dens fulle potensiale

Av elektronikk var det enormt mye spennende og svindyrt som vi normale mennesker bare kan drømme om.
    Likevel er nok det som har festet seg best i hukommelsen denne lille desigforsterkeren fra DeVialet. Den beviser at go`lyd ikke nødvendigvis behøver å komme fra 100 kilos bokser

CD-spilleren som sto å spilte i Kharma rommet er også verd et bilde til

Det var mange lekre og godt gjennomførte stand, men det jeg synes stakk seg best ut var nok et av messas største som Burmester sto for. Her sto de fleste modeller utstilt med muligheter for både å se og høre. Eier og konstruktør Dieter Burmester viste seg også å være en svært hyggelig kar.

Alt i alt har messen vært en flott opplevelse og jeg må berømme arrangørene for hva de har fått til. De fleste steder fikk man spille medbragt musikk og utstillerne hadde det meste av opplysninger rundt sine produkter tilgjengelig med det samme man spurte om noe.
    Når jeg i tillegg hadde flott reiseselskap i BEF gikk dagene fort. Litt trøbbel med en askesky på hjemturen, men det løste seg til slutt det også.

Skal man bare på en liten guttetur neste år anbefaler jeg at den legges til HighEnd Munchen 2011

Mvh
    Einar J
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burmester stilte som vanlig med et meget vellydende oppsett. Demoene deres var alltid meget folke rike. De hadde veldig mye utstyr stilt ut,men det var umulig å få noen gode bilder av det da de hadde satt det til utstilling bak vinduer langs hele standen sin.

De hadde i tillegg tatt inn en Porsche Panamera for å vise fra bilstereoen de har utviklet for denne bilen. Det er nok det beste originale bilstereo oppsette jeg har hørt, men langt fra det beste bilstereo oppsette jeg har hørt. Tonalt sett var det bra, minus for sub integreringen den er veldig fra bagasjerommet. Det ble som mange andre bilstereo orginal monterte oppsett, det blir lagt mere fokus på å fylle hele bilen med lyd framfor å levere god lyd fra front. Man sitter jo ikke hjemme å hører på 7.1 stereo...

-img_5007-jpg

-_mg_5889-jpg

-_mg_5008-jpg

-_mg_5884-jpg

-_mg_4664-jpg

-_mg_4668-jpg

-_mg_4670-jpg

-_mg_4663-jpg

-_mg_4669-jpg

-img_5617-jpg

-img_5619-jpg

Under High End 2010 i München ble Oslo HiFi Center tildelt utmerkelsen "Årets distrutør 2009" for Europa av Burmester, Pressemelding

-img_5025-jpg

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •