Forsterker til B&W DM602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W DM602

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg et par nye høyttalere av typen DM602, og det jeg nå trenger er en ny forsterker.

Jeg sitter nå med en DENON DRA-F107. Føler ikke det er helt optimalt. Synes det er en "hul" lyd.

Kilden er pc'en som er koblet til DacMagic til forsterker med rød-hvit-kabel (Phono?)

Noen som har noen forslag til forsterker 2000+-? Kan godt kjøpe brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt at NAD passer fint sammen med B&W, så kom jeg over denne: NAD C315BEE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben

Ser at den har fått "Best product 2008-2009", men vil den spille noe bra til mine høyttalere?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    315 har jeg hørt med Bowers & Wilkins 685. det spillte bra, men tror nok jeg vill gått for Nad 355.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den koster over dobbelt så mye enn det jeg hadde tenkt meg, så den er utelukket.

Har du erfaringer fra noen andre modeller eller merker?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt og har flere B&W modeller, jeg har selv brukt Nad 372 på de.
    Du kan no sjekke bruktmarkedet, mye bra på finn.no og her på avtorget.
    315 går nok fint, men er nok ikke optimal.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM602 er en overraskende tungdreven sak. Ikke sånn følsomhetsmessig regnet i disse intetsigende dB pr. Watt - men de har lett for å låte ganske sidrumpa og dvaskt hvis de får for lite krefter. En brukt Primare A20/I20 tøyer muligens budsjettgrensene noe - men passer fint til disse høyttalerne. NAD - som allerede er foreslått - burde også gå bra - men ikke kjøp de aller minste.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt 602s3, og de spiller vesentlig bedre med litt ekstra strøm! Faktisk meget gode ht til prisen, etter min mening. Hadde de selv parret med en gammel EC som passet meg og min musikksmak veldig bra.
    EDIT: ser det ligger en ECi2 på hifisentralen...koster dog 4k. En skikkelig forsterker til 2k er ikke bare-bare å finne.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og hører på akkurat samme høyttalere nå, og har akkurat investert i ny forsterker.
    Tidligere brukte jeg en NAD C320 som har blitt byttet ut til fordel for en XTZ A100. Har testa høyttalerene på en eldre NAD (3020 var det kanskje den het), og på en JVC CD-spiller med integrert forsterker.

Nå har jeg flust med krefter, og merker at midbassen er mye strammere, samt at mellomtonen er mer detaljert, og at flere detaljer i lydbildet kommer frem.
    Mye av dette skyldes nok at jeg har gått fra en litt rimelig til en litt mer påkosta forsterker, men akkurat det med midbassen går nok på effekten i forsterkeren.

Hvis du først skal oppgradere fra den recieveren du har, så ville jeg ikke slått meg til ro med noe mindre enn f.eks. en NAD C326.
    Evt. selg DACen din og kjøp XTZ forsterkeren som har flere digitalinnganger og integrert DAC. Samme DAC som brukes i CD-spiller toppmodellen til Cambridge Audio.

Du sier at lyden er "hul". Kan det utdypes litt mer?
    Har du forsøkt å plugge igjen bassporten i høyttalerene, eller å flytte høyttalerene litt lengre ut i rommet?
    Hvor står høyttalerene nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VA GEORGE
    Hørt at NAD passer fint sammen med B&W
    Skulle ønske at denne myten kunne ha blitt avlivet en gang for alle. :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD C326 vil dessverre sprenge budsjettet mitt fullstendig. Innkjøp av nytt anlegg var bare noe jeg fikk for meg, og siden jeg fremdeles går på VGS, så har jeg ikke allverdens med penger. Så kan egentlig ikke strekke meg lenger enn 3000.

Vet ikke helt hvordan jeg skal utdype at lyden er ”hul”, men føler det er noe som mangler. Føler at mellomtonen er borte. Forsterkeren jeg har nå, er mine foreldres, og de spiller på noen Dali Fazon, som jeg mistenker er langt mindre krevende enn mine 602.
    Hva skal jeg tette igjen bassporten med? Høyttalerne står nå på et 14 kvm, og de står omtrent på hver side av rommet. De peker skrått inn mot sittestilling, og de står omtrent 50 cm utifra veggen.

Skal forresten en tur innom Sverige til helgen. Er det noen Hifi-butikker i nærheten av Norby/Strømstad? Hvis ja, er det noe å spare ved å kjøpe i Sverige?

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD C326 vil dessverre sprenge budsjettet mitt fullstendig. Innkjøp av nytt anlegg var bare noe jeg fikk for meg, og siden jeg fremdeles går på VGS, så har jeg ikke allverdens med penger. Så kan egentlig ikke strekke meg lenger enn 3000.
    Hva med Yamaha? Jeg ser at Elkjøp har Yamaha AX397B til kr. 2390,-

2 x 60W, og Yamaha pleier å være sånn jevnt over bra.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at det er lagertømming på HFK, og da får jeg NAD C326 til 2998 i morge . Tror jeg slår til på det.

Hvis ingen har noen andre forslag. Jeg synes Yamaha er litt billigmerke.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er jo langt penere i lyden enn hva Nad noen gang vil bli. Men det er jo min mening etter bare 25 års erfaring med lyd produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Yamaha er jo langt penere i lyden enn hva Nad noen gang vil bli. Men det er jo min mening etter bare 25 års erfaring med lyd produkter.
    Hehe, må altså ta det du sier med en klype salt :P

Synes du den Yamahaen er et bedre forslag enn Nad'en?

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg med Dm602 FLOTTE høyttalere , beste paret jeg har hatt noen gang

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden av nad har jeg aldri likt så ja jeg synes forslaget med Yamaha er bra. Men vi oppfatter jo lyd på forskjellige måter, så muligheten for at du liker noe annet enn meg er jo tilstede. Uansett lykke til med ny forsterker. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, må altså ta det du sier med en klype salt :P

Synes du den Yamahaen er et bedre forslag enn Nad'en?
    For å si det sånn, jeg testet en NAD C275 på mine DM683, og det låt elendig i forhold til hva jeg har nå, skarpt og skjærende er noen stikkord. Kommer ikke ett NAD produkt innenfor disse dørene mer. Synes dette er viktig å få frem, jeg tok det selvfølgelig for god fisk at "B&W og NAD er en god match", noe det slettes ikke er i mine ører.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at B&W og NAD er en knallmatch - det er noe som sannsynligvis har oppstått fordi det tilfeldigvis er Hifiklubben som selger begger her i Norge - og fordi Hifiklubben - i hvert fall etter min smak - ikke har noen andre forsterkere i budsjettklassen som evner å drive B&W-høyttalere på en god måte. Verken Denon eller Cambridge - Hifiklubbens andre budsjettvarianter - er mine favoritter i så henseende.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det med at B&W og NAD er en knallmatch - det er noe som sannsynligvis har oppstått fordi det tilfeldigvis er Hifiklubben som selger begger her i Norge - og fordi Hifiklubben - i hvert fall etter min smak - ikke har noen andre forsterkere i budsjettklassen som evner å drive B&W-høyttalere på en god måte. Verken Denon eller Cambridge - Hifiklubbens andre budsjettvarianter - er mine favoritter i så henseende.
    Er personlig helt enig med Zebby, men det er jo personlig. Jeg kjenner mange som synes det er en meget god match. Min teori er at de har spillt litt for høyt litt for ofte slik at de ikke hører hvor skarpt og ubehagelig det er men for all del, så lenge de er fornøyde.

At ikke Denon og Cambridge greier å drive B&W høytalere vil jeg si er ganske langt fra sannheten. De kan kanskje ikke spille like høyt som feks nad pga strømforsyning. Men snakker en om noe annet enn type fyllefest og hørselskade volum finnes det meget gode og ikke minst velspillende alternativ fra både denon og cambridge

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •