Pioneer sc-lx71 vs harman kardon avr460

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer sc-lx71 vs harman kardon avr460

Har rf82 og kjører sc-lx71 nå.

Vil det lønne seg og bytte til harman kardon??
    vil det låte bedre??
    Større?

Er hk'en kraftigere enn pioneer'en??

Noen med tips her???

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ikke kraftigere enn pio LX 71 nei,heller tvert imot!
    Ved de samme målinger,så yter H/K 140w pr. kanal v 6 ohm,mens LX 71 yter 180w pr.kanal v 6 ohm!
    Det ser du også på vekta - H/K 13.5 kg,mot LX 71 sine 18,5 kg! Og det er til og med Ice power!!
    Når det gjelder ren lydkvalitet tror jeg heller ikke den har noe mer og by på enn Pioneer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo,fårsåvidt!

Men pio oppgir jo ikke effekt kjørt i alle kanaler.
    Det er det vel bare noen få produsenter som gjør!

Jeg er sugen på og teste noe nytt,og sikter litt til h/k.
    Men må kanskje opp i str på disse da.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på denne målingen da Sound & Vision Magazine - Pioneer Elite SC-07 A/V receiver
    Dette er den amerikanske utgaveb av LX 71/81
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Har rf82 og kjører sc-lx71 nå.

Vil det lønne seg og bytte til harman kardon??
    vil det låte bedre??
    Større?

Er hk'en kraftigere enn pioneer'en??

Noen med tips her???
    Watt er akkurat som hestekrefter....de fleste tror at den bilen med størst motor går best(ikke fortest)....men det er sammensetningen som teller...
    Så ettersom Pioneeren din bruker "klasse D forsterkere", så ville jeg tro at den spiller bedre enn HK'en...fordi det er en "nyere" måte å forsterke signaler på....og regner med at Pioneer har brukt bra komponenter ellers også, slik at det blir en helhet....Ikke glem at den største Pioneeren som har fått super kritikk også bruker Ice power...bedre utnyttelse av forsterkning vs varme....
    Mens HK er av de bedre vanlige surroundredeiverne....fordi deres måte å bruke mye strøm i forsterkerleddet gir BRA lyd...
    Ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd...:-)
    Så det er ikke watt som teller, men sammensetningen....
    Jeg har HK fordi jeg liker deres måte å gjøre ting på, og fordi det låter bra hos meg...
    Ellers så er det flere varaianter å forsterke signaler på, innenfor Klasse A-A/B og D....så man må lese seg opp på slikt, og så høre, snakke med andre...men ikke glemme å nyte det man har...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som jeg sier,jeg er godt fornøyd med pioneeren!
    Men synes at den er litt pinglete på mine ht.

Den blir litt slapp i bassen,skarp i de høyeste tonene.
    At den er meget pen og er spekket med alt som trengs og ikke treng er jo en ting.

Den er flott til filmbruk,og musikk høres nåkkså balansert ut.
    Men fylden i nedre toner savnes.
    Og den litt mere tilbakelente toppen savnes også.

Nå vet jeg ikke hvordan H/K er i forhold til dette,men jeg er nyssgjerrig!
    Og vet av tidligere modeller at det var rock'n roll forsterker,både til film og musikk.
    Da den også godt tok seg helt fint av mer krevende musikk vist det skulle nytes!

Litt bekymret for vifte bruken til H/K!
    Synes det høres ut som en litt dårlig løsning på en såpass ny og moderne forsterker.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

At den er meget pen og er spekket med alt som trengs og ikke treng er jo en ting.

Og vet av tidligere modeller at det var rock'n roll forsterker,både til film og musikk.
    Da den også godt tok seg helt fint av mer krevende musikk vist det skulle nytes!

Synes det høres ut som en litt dårlig løsning på en såpass ny og moderne forsterker.
    Viftebruk?? til HK....på grunn av varmeutvikling så er det vifter i alle boksene mine, også TV'en....
    Har hatt HK AVR 255 fra 0808 til Januar i år...da byttet jeg til AVR 460...den har visstnok vifter...men har aldri hørt den....trikset er plasering og god lufting....og spiller du så høyt at det blir SÅ varmt at den går i gang...så vil du jo ikke høre den....og det kan jo hende at du trenger en subwoofer i bånn hvis du mangler bass....jeg har jo bare små satelitter og en liten sub...så jeg vet ikke hvordan min HK "spiller" i bånn....men som sagt test i neste Hjemmekino...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar til nå

Skal lese testen i hjemmekino.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du er klar over denne x-kurve funksjonene til pioneer??
    Den kan vere kjekk,hvis du synes den er litt skarp i toppen

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er jeg klar over...har justert den ganske mye...

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Den er ikke kraftigere enn pio LX 71 nei,heller tvert imot!
    Ved de samme målinger,så yter H/K 140w pr. kanal v 6 ohm,mens LX 71 yter 180w pr.kanal v 6 ohm!
    Det ser du også på vekta - H/K 13.5 kg,mot LX 71 sine 18,5 kg! Og det er til og med Ice power!!
    Når det gjelder ren lydkvalitet tror jeg heller ikke den har noe mer og by på enn Pioneer!
    vell, f.eks Onkyo 807 veier 18,5kg mens Min H/K 355 veier 14,5kg.
    Onkyoén klarer bare 30W i 8 ohm på alle kanaler i drift, men H/K klarer 65W.
    vekt har ikke alltid så mye å si...
    h/k avr460 er oppgitt til 140w med 0,1% forvregning på 6 ohm én kanal i drift(netshop.no), mens Pioneer lx72 med 1%!(netshop.no) pioneer er vell ikke kjent som noe monster på effekt uansett...

LX-71 kan muligens ha litt mere å stille opp med i to-kanals etter som jeg ser, men alt-i-alt er de ikke langt unna hverandre på effekt. Pioneer har sikkert mer avanserte instillinger enn H/K, uten at det trenger å være en fordel. har en kompis som eier en 4-5 år gammel Pioneer reciever, å jeg tør ikke tenke på hvor mange timer/dager han har måtte brukt på å teste, plages og ellers lære seg å bruke den! han vurderer også å gå over på H/K-avr460 eller eventuelt Onkyo-807.

Det er lite informasjon og tester på H/K-avr460 enda, så det gjør ikke vurderingen noe lettere... eneste er jo vist du har muligheten til å dra å lytte, eller å ta med hjem å lytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Georgk
    vell, f.eks Onkyo 807 veier 18,5kg mens Min H/K 355 veier 14,5kg.
    Onkyoén klarer bare 30W i 8 ohm på alle kanaler i drift, men H/K klarer 65W.
    vekt har ikke alltid så mye å si...
    h/k avr460 er oppgitt til 140w med 0,1% forvregning på 6 ohm én kanal i drift(netshop.no), mens Pioneer lx72 med 1%!(netshop.no) pioneer er vell ikke kjent som noe monster på effekt uansett...

LX-71 kan muligens ha litt mere å stille opp med i to-kanals etter som jeg ser, men alt-i-alt er de ikke langt unna hverandre på effekt. Pioneer har sikkert mer avanserte instillinger enn H/K, uten at det trenger å være en fordel. har en kompis som eier en 4-5 år gammel Pioneer reciever, å jeg tør ikke tenke på hvor mange timer/dager han har måtte brukt på å teste, plages og ellers lære seg å bruke den! han vurderer også å gå over på H/K-avr460 eller eventuelt Onkyo-807.

Det er lite informasjon og tester på H/K-avr460 enda, så det gjør ikke vurderingen noe lettere... eneste er jo vist du har muligheten til å dra å lytte, eller å ta med hjem å lytte.

I siste Hifi og musikk HK 460 målt til 112/191 Watt 8/4 ohm pr kanal og 38/41A de har også målt LX71 til 195/370 Watt 8/4 ohm og 28/30A tidligere så LX71 ER kraftigere! Må nesten sammen ligne med 660 for LX71. Har ikke hørdt HK460 men utfra deg jeg har hørdt tidligere har HK ikke vært roligere i toppen enn Pio heller motsatt. Kan også nevne at PIO LX52 ble i samme test målt til 160/272 Watt 8/4 ohm med 18/19A.

Så det beste er å ta med reciver hjem og teste.

Newcomer Georgk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    I siste Hifi og musikk HK 460 målt til 112/191 Watt 8/4 ohm pr kanal og 38/41A de har også målt LX71 til 195/370 Watt 8/4 ohm og 28/30A tidligere så LX71 ER kraftigere! Må nesten sammen ligne med 660 for LX71. Har ikke hørdt HK460 men utfra deg jeg har hørdt tidligere har HK ikke vært roligere i toppen enn Pio heller motsatt. Kan også nevne at PIO LX52 ble i samme test målt til 160/272 Watt 8/4 ohm med 18/19A.

Så det beste er å ta med reciver hjem og teste.
    hva var målespesefikasjonen i testene? (ohm/kanaler i drift/tone)
    sikker på at de ikke har endret metode å teste på i mellom de to utgavene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De måler på 1% THD i 8,4,2 og 1 Ohm i 60,30, 0,30,60 cap ind grader. De har brukt samme måle kuben i mange år og måler ALLE forsterkere likt.

HK pleier å ha veldig stabile kuber ned til 1 ohm mens Pio og flere har fine kuber i 8 og 4 ohm for så å falle i 2 og 1 ohm pga beskyttelse kretser. Yamaha sine kuber pleier og være best på 0 for så å falle på begge sider og de er typisk lite strøm sterk pga Yamaha sin oppbygging med mange raske kondiser. Yamaha blir som en liten kvass motor mens HK blir som en Lat stor V8 uten store maks krefter men mye dreie monent over hele registert.

Så både HK og NAD har nok blitt "avslørt" slik jeg ser det av disse målingene at de gir så veldig MYE mere enn de andre "japse" merkene i ren Watt. Men som kjent så går ikke lydkvalitet på Watt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •