Oppgradering til Onkyo receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering til Onkyo receiver

Hei! Jeg har nå en Blu-Ray spiller som jeg har koblet til en DVD-spiller med 5.1 høyttalere via optisk kabel. Har dog planer om å kjøpe en Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver. Kan jeg bruke høyttalerene fra DVDspilleren på receiveren helt til jeg får råd til å kjøpe ordentlige høyttalere?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskeligt å vite noe om når du ikke opplyder hvilket utstyr det er du har....
    Er det høyttalerkablene løse, og satt i terminaler på din dvd spiller kan du jo bare flytte de over på en annen receiver, går de inn i kabinettet må du kutte ledningene og koble de på den nye receiver.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lorre
    Hei! Jeg har nå en Blu-Ray spiller som jeg har koblet til en DVD-spiller med 5.1 høyttalere via optisk kabel. Har dog planer om å kjøpe en Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver. Kan jeg bruke høyttalerene fra DVDspilleren på receiveren helt til jeg får råd til å kjøpe ordentlige høyttalere?
    Hei, og velkommen til forumet:lol:
    Tipper det går fint med de vanlige høytalerne,men suben er det kanskje verre med!
    Er ofte passive disse "alt i ett" subene - er det sånn hos deg?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ledningene er "løse" å kan kobles fra ja. Jeg aner ikke om suben er passiv eller ikke! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ledningene er "løse" å kan kobles fra ja. Jeg aner ikke om suben er passiv eller ikke! :-?
    De aller fleste vil si at en sub er aktiv når den har innebygget forsterker, og dermed har den også en egen strømtilkobling.

Men søker du litt om aktiv/passiv sub hær på forumet finner du nok mye info om dette

edit: bl.a hær: http://avforum.no/forum/hoyttalere/2...orsterker.html

er en del kværulering der, men de kommer nu fram til penget anyways:P er andre tråder også der ute^^

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er passiv,betyr at den ikke har innebygd forsterker!
    Må den ha egen strømtilkobling,eller er det kun høytalerkabler fra forsterkeren?
    I så fall er den passiv,og kan ikke brukes sammen med noe annet enn det oppsettet den ble solgt sammen med!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må altså ha nok til både sub og receiveren i starten da!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spørsmål til her tilslutt: 8)
    Men hva skjer om jeg kobler til suben allikevell?
    Og jeg er fornøyd med 5.1 lyden jeg har nå. Vil lyden endre seg med de samme høyttalerene?

Takk for all hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •