Trenger konkrete tips ang forsterker/receiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger konkrete tips ang forsterker/receiver.

Jeg har planer om å kjøpe meg et surround-anlegg. Men jeg vil starte med å kjøpe meg et par satelitt-høytalere (XTZ 93.23 WMT) og en forsterker. Det vil i første omgang altså bli brukt som stereo, til jeg får råd til å kjøpe flere høytalere. Planen er vel å ende opp med 5.1.

Sannsynligvis vil jeg etterhvert gå til innkjøp av (XTZ 99.26 WMT), og bruke de som fronthøytalere for så å plassere 93wmt bak. Samt kjøpe center og sub.

Burde jeg gå for stereoforsterker først?

Eller surroundreceiver?

Jeg har sett på endel receiverer; Onkyo TX-SR507B, Yamaha RX-V465T, Onkyo TX-SR607B, DENON AVR-1910, DENON AVR-1610. Trenger tips til hvilken forsterker jeg burde gå for, eventuelt nye forslag. (Ikke over 4000.-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du begynner på 4000 er det vel best å gå for en stereoforsterker, som senere kan være en del av anlegget. Harman Kardon har bra tilbud på komplett har jeg sett. Men man får jo mest dersom man kjøper brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Når du mener det er best å starte med stereoforsterker, er dette på pga generell lydkvalitet eller pga at de høytalerne jeg har sett meg ut er tungdrevne?

På hvilken måte kan stereoforsterkeren inngå i anlegget senere.

(mulig jeg stiller rare spm, men har ikke noen spesiell teknisk innsikt når det kommer til audio)

Jeg tar gjerne imot tilbud om brukt forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det blir litt lite futt i en surroundreciever til den prisen, og jeg vet ikke om du finner noen med pre-out som kan kobles sammen med mer effekt senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, er litt ny it dette selv.
    men har lest en del her inne nå og fått noen gode svar selv.
    det som går igjen når folk spør om hjelp til kjøp av reciver er at du skal se etter en som har pre-out, med dette kan du koble ekstra effektforsterkere til.

jeg har en tråd om reciver til 15.000kr selv her med lett drevene høytalere fikk tips om å kjøpe med en flerkanals effektforsterker.

virker som de fleste bruker mindre penger på selve reciveren for så å kjøpe en god effektforskterker.
    jeg fikk også svar om å kansje kjøpe en billigere reciver til rundt 8.000 og en effektforsterker.

men tror jeg kommer til å kjøpe meg onkyo tx-nr3007 og senere tilføre en effektforsterker.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=60212&cat=13

Kjøp denne da vel? Da har du krefter i bøtter og spann. For HD-lyd må du senere kjøpe en BD-spiller med analoge utganger og som kan dekode.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med denne?

Harman/Kardon AVR255? Denne har preouts står det.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rimelig receiver og 5-kanals effekt og med det har jeg alle kreftene jeg trenger i all overskuelig framtid. Det som dog er litt kjipt er at jeg merker begrensninger på musikk med den rimelige receiveren. På film er det helt rått, men synes at det mangler noe på musikk. Mulig en DAC hadde gjort seg siden jeg kun bruker PC som kilde, men en dyrere receiver regner jeg med har bedre DAC. Hvis musikk er viktig så er dette noe å tenke på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger da annet enn effekt for å oppnå god lyd, og de billigste surroundrecieverne (2000-4000 kr) er jo satt sammen av de billigste komponentene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. om du kan klare deg med stero lyd til musikk er det greit med stero forsterker pga lyd kvalitet. Men en stero forsterker inngår jo lite i ditt annlegg når du skl få ``et nytt`` sorround anlegg mener jeg,
    jeg hadde kjøpt sorround forsterker med engang, siden budsjettet ditt ligger lavt som du sier. blir ganske lik lyd tenker jeg stero messig unasett med sattelitt høytalere og i det pris nivå. Men det er det jeg mener bare SMil))

Jeg har problemer med nytt valg av forsterker selv også. Problemet er at jeg aldrig har hatt så dyrt hifi utstyr som nå, så jeg trenger hjelp til finne det som passer utstyret jeg har kjøpt.
    Jeg har dali Helicon mk2 400 25th utgaven i piano lakk som front høytalere og dali s600 mk2 sub, noen fine snell bakhøytalere og center mk2 som hører til dali s600 mk2 (center skal ligge oppe på s600)

Jeg MÅ ha - HD DTS-Master audio slik at HDMI er et must. Problemet som vanlig sikkert.. er at jeg også vil ha bra dynamikk og go lyd når jeg spiller cd/musikk/stero-lyd, begge deler er egentlig like viktig for meg!:-D

Jeg har sett på et sett fra denon : AVP-A1HDA Hjemmekino sammen med : Denon POA-A1HD Effektforsterker. Prisen på disse totalt er 130.000, Mitt evt valg om det ikke blir disse fra denon bør ikke koste noe mer enn 130. Er dette et bra valg ? eller skl jeg skikke andre steder ? Noen der ute som har erfaring og prøvd mye selv?

Mvh ))

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel relativt meningsløst å kjøpe en stereoforsterker hvis du skal bygge surroundanlegg.
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •