Hva farger mest - effekt eller surroundprosessor? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Kanonbra, dette skal jeg teste. Jeg bruker Audyssey ja. Vet ikke om dette står i brukermanualen men har du noen linker som tar for seg dette emnet? Andre lure tips?
    At ikke Audyssey korrigerer ved 176.4/192 kHz står muligens i brukermanualen. Når det kommer til oppsampling og frekvens output har jeg kommet fram til dette ved litt research på nettet og utprøving.

Kommer ikke på noen andre lure tips i farten, men håper du får et bra resultat ved bruk av disse innstillingene. Forresten så får jeg litt bedre lyd ved bruk av oppsampling mode 2 enn 3. Mode 2 bruker en kjent medtode som skal være mer avansert enn mode 1. Mode 3 er spesielt utviklet av Sony for PS3 uten at jeg har funnet noen som vet hva slags metode som benyttes. Men det antas etter hva jeg lest at mode 2 og 3 skal fungere på ca. samme måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg havnet på mode 2, synes at det ble litt renere i toppen en de andre alternativene, selv om jeg sleit litt med å høre forskjell.

Har deaktivert 176.4, skal jeg gjøre det samme med 192 kHz? Mister jeg noe med disse innstillingene når jeg ser film?

Kan også nevne at for første gang så står det nå HD Master i displayet på receiveren når jeg ser på BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det bare er enkelte DVD-Audio innspillinger som anvender 176.4 kHz. Du trenger ikke deaktivere noen av 48/96/192 kHz output frekvensene.

Hvordan ble sluttresultatet? Blir det oppgradering av effekt eller elektronikk eller ble du fornøyd?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvordan ble sluttresultatet? Blir det oppgradering av effekt eller elektronikk eller ble du fornøyd?
    For min del så skal jeg jobbe litt mere med høytalerplasseringer og romkorreksjon, utstyret er nyinnkjøpt så det blir ingen oppgraderinger med det første. Låter helt klart bedre nå.

Spent på hva trådstarter konkluderer med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:

Min PS3 stod innstilt som anbefalt over her, så jeg gikk gjennom høyttalerpos. nok en gang og vinklet enda litt mer mot lyttepos., med positivt resultat! Men det jeg opplevde var at vanlig stereomode på forsterkeren låt bedre enn Pure Audio på cd...det hørtes både klarere og luftigere ut. Men store forskjeller fra plate til plate. Motsatt når jeg streamet mp3 via PS3 med Medialink Server fra MacBooken, da var Pure Audio best, også her hørtes noen album veldig bra ut, mens andre forsvant "inn i veggen".

Med MacBook oppkoblet via Project USB Box (avspilte medier Spotify Premium og iTunes) så var det igjen Pure Audio som var best, også her var det STORE forskjeller på innspillinger...

Så hva kan jeg konkludere med? Tja, at anlegget mitt som det står nå er annerledes enn det jeg hadde før, på både gode (bedre kontroll) og dårlige (litt mindre attack) måter! I tillegg er det kresent på innspillinger, men dette er vel kanskje et kvalitetstegn, jfr "shit in, shit out" ?

Jeg har for tiden ingen planer om å legge så mye penger i anlegget som en eventuelle integrert forsterker med prosessorinngang vil koste, så foreløpig skal jeg jobbe mer med høyttalerpos. og rommet generelt (nyoppusset). Eventuelt vil jeg låne meg en effektforsterker for å se om det har merkbar effekt (pun intended)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager mange redigeringer av innlegget over, skulle i utgangspunktet bare rette skrivefeil, men så forsvant deler av innlegget ved lagring, etc..

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •