HK Avr460

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: HK Avr460

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK Avr460

Hei hei

Første post her Har bestemt at jeg skal bygge hjemmekino i sommer, kan derfor bruke tiden fram til da for å finne gode tilbud på de komponentenen som kan passe inn hos meg. Veldig lite som er bestemt enda ang komponentene, men skal ikke bli noe "High class system".

Har tittet en del på onkyo 807 og falt litt for denne, men så dukket HK 460 opp på tilbud til 6750,-. Prøvd å finne noen tester men har ikke funnet noen. Derfor lurer jeg da på om noen her inne kan hjelpe meg :-D

Er denne forsterkeren noe å satse på ? Hvordan er den opp mot onkyo 807 ? Har som sagt ikke valgt høyttalere enda.

Har tenkt å bygge et 7,1 system når den tid kommer.

Takker for svar

chris

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=sopp]Hei hei

Første post her Har bestemt at jeg skal bygge hjemmekino i sommer, kan derfor bruke tiden fram til da for å finne gode tilbud på de komponentenen som kan passe inn hos meg. Veldig lite som er bestemt enda ang komponentene, men skal ikke bli noe "High class system".

Har tittet en del på onkyo 807 og falt litt for denne, men så dukket HK 460 opp på tilbud til 6750,-. Prøvd å finne noen tester men har ikke funnet noen. Derfor lurer jeg da på om noen her inne kan hjelpe meg :-D

Er denne forsterkeren noe å satse på ? Hvordan er den opp mot onkyo 807 ? Har som sagt ikke valgt høyttalere enda.

Har tenkt å bygge et 7,1 system når den tid kommer.

Takker for svar

Kommer test i neste Hjemmekino.....hatt min 460 i 5 uker nå...byttet fra 255....leser om andre som har problemer med de enkleste ting....ikke med HK....
    :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K spiser Onkyo til frokost når det gjelder kraft, design og brukervennlighet.
    Onkyo har et totalt håpløst menysystem i forhold til H/K.
    Du er også mer låst til hvordan Onkyo mener du skal utnytte høytalerene dine. spesielt med tanke på sub.
    jeg hadde 707 hjemme 1 dag og leverte den tilbake igjen til H/K 260's fordel.

Jeg er kjempefornøyd med mine H/K produkter selv om jeg har en tråd her inne ang defekt H/K 970. Var tydeligvis et mandagsprodukt.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay.. så dette er et tilbud jeg burde slå til på da ? Skulle vel egentlig lest testen først når den kom ut i hjemmekino men det står ikke hvor lenge tilbudet varer...hmmm..

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    H/K spiser Onkyo til frokost når det gjelder kraft, design og brukervennlighet...
    Smaken er delt ser jeg. Kommentaren om kraft er derimot mindre riktig. I samme (norske) prisklasse er Onkyo kraftigere(eller lik) enn H/K.
    Onkyo 807 er "normalt" et bedre kjøp enn H/K 460, men alt kommer selvfølgelig an på hvilken pris du får dem til.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i mitt tilfelle så er H/K AVR260 og Onkyo TX-SR707 i samme prisklasse og der er det iallefall mye mer muskler i HK'en.
    jeg måtte ofre 1 stk HDMI inngang men ser ikke det som det store tapet.

Den oppgitte effekten til Onkyo er jo en vits
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar... ser at onkyo 807 koster nå under 7 lapper.. må nok fundere og lese litt til :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var hjemmekino sa om 260 ble testet samtidig med 707
    460 skall bli testet i neste nr.

"Femti watt du liksom! Ikke la deg lure av spesifikasjonene på hjemmekinoreceivere. Denne «lille» saken spiller ringer rundt de andre på film, og gir som en ekstra bonus mye gøy også på musikk. Underholdende! - Hjemmekino 01/2010 -.

resten av testen kan du lese her
    http://www.soundgarden.no/fileupload/HK-AVR260.pdf

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    ...Den oppgitte effekten til Onkyo er jo en vits...
    Er det? Her er et eksempel med 875, men tror ikke de andre modellene er så veldig forskjellig. Etter det jeg kan se stemmer tallene bra med oppgitte data.

Sound & Vision Magazine - Test Bench: Onkyo TX-SR875 A/V Receiver

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Er det? Her er et eksempel med 875, men tror ikke de andre modellene er så veldig forskjellig. Etter det jeg kan se stemmer tallene bra med oppgitte data.

Sound & Vision Magazine - Test Bench: Onkyo TX-SR875 A/V Receiver
    Og samme blad om AVR 330 :Up and running, the Harman Kardon consistently impressed me sonically as a very clean, dynamic receiver. And don’t let the comparatively modest seven-channel power ratings mislead you: 55 watts represents only 2.6 dB less potential dynamic output than 100 watts. This was born out by the AVR 330’s having no difficulty at all in driving my modest-sensitivity speaker array to movie-theater volumes with convincing authority even on demanding program material.
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR 460 på tilbud til 6.750,-

Kan noen gi meg et tips om hvor dette tilbudet er å finne? Finner ingen priser under ca. 8.000.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BørreM
    Kan noen gi meg et tips om hvor dette tilbudet er å finne? Finner ingen priser under ca. 8.000.
    kr 5995,- her:

Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Harman/Kardon - Receiver/Forsterker - Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Må jo være årets kjøp dette - ihvertfall nominert til årets kjøp...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

helt klart...løp og kjøp...veldig fornøyd med mon AVR 460 som jeg har hatt i 2 mnd nå...

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk jo kjempe review i siste Hjemmekino blad, er der faktisk oppgitt til og koste 8990,- så til 5990,- er det småsykt

men det er supertirsdag, så eventuell handling må skje i dag, i morra er det dor sent....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •