DENSEN Beat 200/300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENSEN Beat 200/300

Da har vi fått litt tid til lytting og har lyst å dele intrykk med dere.
    Oppsett er som følger. NAD C542 cd, Densen beat 200 pre, Densen beat 300 power, Dali silverwave Høytaler kabler, AudioQuest signal kabler, XTZ 99.26 høytalere.

Låter fett 8)

Skjønner hva folk som har dette mener når de sier at det er glede i lydlevering. Det er ikke den mest nøytrale forsterkeren, men den er så oppløst og thight og leverer msuikken med engagement.

På høyt lydtrykk så sliter den litt sammen med XTZ'ene, melomtonen blir, etter mine ører, litt hard når du drar på. Men vi snakker da over nachspiel volum Tenker det kommer en Beat 300 til etter hvert (når den dukker opp brukt).

Allt i allt er dette knall bra, jeg har brukt hele dagen på å lytte på gamle CD'er som nå har fått ntt liv, kjempe gøy. Nyanser i lydbildet er av en annen klasse en det jeg har vært vannt til.

I tillegg så er den koblet op med surroundreceiver og driver frontene når vi ser på tv/film. Egen prosessor inngang på forforsterkeren sørger for at det er lett og kombinere ren stereo og surround, bra funksjon.

Kvalitet oser det av, og design er det ikke noe å utsette på.

Ser det ligger en DM 10 ute på finn nå, løp og kjøp (2500,- er en kjempe pris på en klasiker av en forsterker (2x75w))kan ikke annent en å anbefalle Densen for de som er glade i musikk.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Da har vi fått litt tid til lytting og har lyst å dele intrykk med dere.
    Oppsett er som følger. NAD C542 cd, Densen beat 200 pre, Densen beat 300 power, Dali silverwave Høytaler kabler, AudioQuest signal kabler, XTZ 99.26 høytalere.

Låter fett 8)

Skjønner hva folk som har dette mener når de sier at det er glede i lydlevering. Det er ikke den mest nøytrale forsterkeren, men den er så oppløst og thight og leverer msuikken med engagement.

På høyt lydtrykk så sliter den litt sammen med XTZ'ene, melomtonen blir, etter mine ører, litt hard når du drar på. Men vi snakker da over nachspiel volum Tenker det kommer en Beat 300 til etter hvert (når den dukker opp brukt).

Allt i allt er dette knall bra, jeg har brukt hele dagen på å lytte på gamle CD'er som nå har fått ntt liv, kjempe gøy. Nyanser i lydbildet er av en annen klasse en det jeg har vært vannt til.

I tillegg så er den koblet op med surroundreceiver og driver frontene når vi ser på tv/film. Egen prosessor inngang på forforsterkeren sørger for at det er lett og kombinere ren stereo og surround, bra funksjon.

Kvalitet oser det av, og design er det ikke noe å utsette på.

Ser det ligger en DM 10 ute på finn nå, løp og kjøp (2500,- er en kjempe pris på en klasiker av en forsterker (2x75w))kan ikke annent en å anbefalle Densen for de som er glade i musikk.

Kan ikke annet enn å bekrefte lytteinntrykket ditt. Har selv en Densen Beat 300SX som poweramp sammen med en Copland pre. Densen leverer virkelig varene som du sier. Tight og fin bass og en jevnt frekvensbånd hvor egentlig ingen områder dominerer over andre. Meget musikalk og god dynamikk. At du sliter med litt "forvregning" over nachspiel nivå trenger nødvendigvis ikke skyldes forsterkeren, men og delefilteret i høytalerne. Men Densen er vel en forsterker som er mer fokusert på detaljer og musikalitet fremfor nachspiel-power

Er meget godt fornøyd med poweramp fra Densen (selv om planen er etterhvert å også gå over til Copland her, når en gang oppgraderingsspøkelse tar meg)

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, endelig en som kom seg ut av OL-studio og tok seg tid til litt av-nyttig påfyll

Hva er forskjellen på 300 og 300xs? Jeg kan kansje kjøpe den av deg når du er klar for oppgradering

Delefilter kan være årsak til hard mellomtone på høyt volum? Noe jeg kan gjøre for å bedre dette, har hørt om oppgradering av delefilter?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    He he, endelig en som kom seg ut av OL-studio og tok seg tid til litt av-nyttig påfyll

Hva er forskjellen på 300 og 300xs? Jeg kan kansje kjøpe den av deg når du er klar for oppgradering

Delefilter kan være årsak til hard mellomtone på høyt volum? Noe jeg kan gjøre for å bedre dette, har hørt om oppgradering av delefilter?
    er ikke sikkert det er det, bare en hypotese fra min side.

Beat 300Sx som jeg har er vel en 5-6 år. sx utgaven som ble laget (vet ikke om det gjør det nå lengre) har i hvertfall en større kondesatorbank og større trafo, som gjør den litt mer strømsterk. Om det er andre forskjeller er jeg usikker på.

Hadde jeg hatt råd til en ny Copland nå skulle du fått kjøpt den med en gang.

Forøvrig er og Densen noe det bedre jeg har hørt sammen med B&W høytalere.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noter meg, jeg vil vurdere kjøp. Har ikke noe stress akkurat nå, koser meg med knall lyd, men når tiden er inne så blir det en 300, 300xs eller 320 for bi amping.
    Jeg kan tenke meg at det låter bra på B&W:-D

Låter nydelig på XTZ'ene.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på her, Densen klarer å få musikk til å låte veldig bra!

Veldig tight, fin, oppløst, luftig og detaljert lyd som kommer ut av denne. En av de produsentene jeg har hørt som "farger" minst, lydsignaturen er jeg litt usikker på, da jeg ikke hørte noe antydning av tilføring av så masse nyanser.

Sitter å følger med på brukten nå for å kjøpe litt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •