Støy i HT når jeg bruker pre out...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i HT når jeg bruker pre out...

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle prøve litt mer strøm på mine Ikon 6, så da lånte jeg med meg SDA2175 og satte den på min RX-V765. Skrudde av bi-amp som jeg hadde og koblet pre out til effekten og kjørte i gang.

Problemet mitt er at når HDMI-kabelen fra PCen står i og lyden ikke er muta på PCen så er det summing og støy i HT. Denne støyen finnes ikke når jeg ikke bruker pre out.

Jeg har et ATI 4890 og kjører både lyd og bilde over HDMI.

Noen tanker rundt hvorfor jeg kun har støy når jeg bruker pre out?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å få støy hvis signalkabelen mellom pre og effekt ikke er skjermet. Prøv en annen kabel, eller bare flytt på kabelen slik at den ikke er i nærheten av andre kabler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg koblet til effektforsterkerne mine første gangen hadde jeg støy i diskantene.Prøvde med ett par forskjellige rca kabler fra receiver til effekt og når jeg kjøpte supra signalkable med ekstra støyskjerming så ble det helt stille.

Pluss at det sikkert hjalp litt og få rydda i kabelrotet bak benken samtidig, prøvde og legge strøm for seg og signalkabler for seg.
    Prøv med det først og kansje også med en annen signalkabel til effekt.
    Jeg er hvertfall ganske sikker på at problemet ligger i en kabel(som evt tar i mot/sender støy som en annen kable fanger opp)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen er kun når lyden kommer fra PCen, ikke når jeg kjører lyd fra PS3. Hvis PCen er på og er koblet i receiver så er det støy uansett, men bare når jeg bruker effekten. Blir ikke klok på det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd en skjermet kabel da?
    Pc er en kilde til støy, vanligvis må man enten ha galvanisk skille imellom pc og anlegg eller en løsning med jord på støpslet til pc`en f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har du prøvd en skjermet kabel da?
    Pc er en kilde til støy, vanligvis må man enten ha galvanisk skille imellom pc og anlegg eller en løsning med jord på støpslet til pc`en f.eks.
    Skjermet HDMI kabel mener du? Får man tak i galvanisk skille til HDMI?

Jeg har desverre ikke jord i mine stikkontakter så det blir vanskelig. Kabel til effekten var van den hul - the name.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det samme når bærbar PC er tilkoblet anlegget, men bare når PC-en går på strømforsyning, på batteridrift er det helt tyst.

Men du skriver ikke hva slags PC du bruker, om den er stasjonær eller bærbar, men det er kanskje stasjonær siden du bruker HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg opplever det samme når bærbar PC er tilkoblet anlegget, men bare når PC-en går på strømforsyning, på batteridrift er det helt tyst.

Men du skriver ikke hva slags PC du bruker, om den er stasjonær eller bærbar, men det er kanskje stasjonær siden du bruker HDMI.
    Det er en stasjonær PC. ATI 4890 finnes ikke til bærbar. Har en god PSU med lav ripple, så det skulle ikke være den.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet med summing når jeg bruker preout på min Onkyo TX-NR906. Tar jeg bort HDMi mellom Onkyo og TV blir summingen borte. Kobler jeg Front HT rett i Onkyoen, ingen summing. Da tror jeg det er et alternativ:

Signalkablene mellom effekt og Onkyoen er for dårlig skjermet (ligger et kaose av ledninger der...)

Men hvorfor forsvinner summingen når hdmi kabel fjernes...?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •