Forsterker anbefalinger til Acoustat Z1100!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker anbefalinger til Acoustat Z1100!

I kveld kommer Acoustat Z1100 i hus, og derfor er jeg på utkikk etter tips til forsterker til disse høyttalerne som ikke er alt for dyrt. Brukt er mest aktuelt.

Budsjett må sees ann med tid, men tips settes stor pris på.:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acoustat Z1100 har jeg faktisk hørt, for to-tre år siden. Av det jeg husker så har høyttalerne nok godt av litt pulver, da de er oppgitt med litt mindre enn "grei" sensitivitet. Panelene bidrar nok til et noe vanskelig impedanseforløp, som krever sitt fra forsterkeren for å prestere selv om laveste punkt etter sigende ligger på rundt 4Ohm.

Dessverre så er det vel ikke omsatt så mange av disse høyttalerne på det norske markedet, selv etter at Acoustic Tuning har formidlet de, derfor er det ikke så lett å hente inn erfaringer i forhold til forsterkervalg her på berget, i det store utland ser det ut til at det er flere som har tips å komme med. Dersom responsen i denne tråden blir laber så anbefaler jeg en runde på Google for å oppsøke informasjon fra andre markeder og kontakter den norske forhandleren for å høre hvilke erfaringer og anbefalinger de har i forhold til forsterkere til disse høyttalerne.

Lykke til!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg helt glemte når jeg la ut denne tråden, var at jeg snakka med Frode hos Acoustat Tuning, og han kunne anbefale meg KRELL, men dette er et über dyrt merke også, så dette er neppe aktuelt for meg. Men skal tråle google jeg, og se om jeg finner noe nyttig. :-) Takker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •