Hjelp til valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av forsterker

Jeg skal kjøpe meg nytt anlegg snart og har bestemt meg for
    Bowers&Wilkins CM9 Høyttalere, men er veldig usikker på valg av forsterker. Er ikke så veldig dreven på hva jeg skal se etter, hva som låter bra osv... Når det gjelder pris så bør det helst ikke overstige 10-13.000. Har snakket med to forskjellige avdelinger på HIFI Klubben og fått anbefalt to forskjellige typer.
    NAD C375BEE og Lyngdorf SDAI 2175
    Håper noen kan komme med noen forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv vært og sett på cm9 nå. hørt lenge på disse med begge sterkerne. Nad'en er bedre! hadde til og med nad m3 oppe men fortsatt var 375 bedre syns jeg!
    håper dette hjalp!
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk! det hjalp jo litt det. det er samme inntrykket jeg også har. noen andre som har meninger rundt dette. hvis ikke så ryker visakortet på en smell hvert øyeblikk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Rotel? Samme firma som B&W.

Rotel lanserer receiver med internettradio - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjenner lite til dette. derfor jeg har dratt på hifi klubben for litt veiledning. vet at CM9 krever en del power og at det har NAD nok av... Mer enn det vet jeg ikke. Hva er det som er bra med Rotel?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berntsen
    kjenner lite til dette. derfor jeg har dratt på hifi klubben for litt veiledning. vet at CM9 krever en del power og at det har NAD nok av... Mer enn det vet jeg ikke. Hva er det som er bra med Rotel?
    Vurder alt annet før NAD er min anbefaling, låter skarpt på DM683 og vil tro du får samme effekt på CM9 uten å ha hørt akkurat den komboen.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde spart litt mer kronasjer, og satset på denne.
    Harman/Kardon HK990 Integrert forsterker | Soundgarden
    Så hadde du nok blitt mer fornøyd enn med en NAD. Den har masse av power til å drive de elementene til B&W. Låter skikkelig kult denne forsterkeren.

Tenkte på en ting bare. Siden du er å hører på høytalere i den prisklassen.
    Har du lånt øret til denne: Dynaudio Excite X36 GulvstÃ¥ende høyttaler | Soundgarden ?

Fantastisk rett og slett.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Vet ikke helt hvordan B&W lyder på rørforsterkere, men det ligger en "Ayon Spirit" på torget for 12K. Dette er en fantastisk forsterker som jeg ikke kan få skrytt nok av.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Hei,

Vet ikke helt hvordan B&W lyder på rørforsterkere, men det ligger en "Ayon Spirit" på torget for 12K. Dette er en fantastisk forsterker som jeg ikke kan få skrytt nok av.
    Ayon Spirit til 12k ? Løp å kjøp ! :razz:
    Ayon er en rørforsterker som har en helt fantastiks oppløshet og bredde i lydbilde. Noe som burde passe B&W utmerket.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av berntsen
    Jeg har for liten erfaring til å uttale meg på egne ben, men alt jeg har lest av tester på Rotel er at de har bra med krefter og låter bra. Ofte likestilt med mye dyrere merker. Klasse D er nøytral i lyden og kan sikkert passe godt sammen med B&W som har en tendens til å være tilbakelent. Om CM9 er det vet jeg ikke.

Jeg har selv SVS STS-01 fronter drevet av Rotel RMB-1575 og Rotel'en har stålkontroll og spiller veldig pent sammen med STS'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at en av hybrid forsterkerene (rør i forforsterker delen) til Vincent, kan være et godt alternativ. Har selv en sv-226, og denne er mer enn sterk nok til mine høyttaler med følsomhet på 88db.
    Tror det ligger noen til salgs på torget på finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hi END og svar på inlegge først

Hei . jeg hadde gått for nad i den pris klassen på hifiklubben siden du handler der.

Jeg har problemer med nytt valg av forsterker selv også. Problemet er at jeg aldrig har hatt så dyrt hifi utstyr som nå, så jeg trenger hjelp til finne det som passer utstyret jeg har kjøpt.
    Jeg har dali Helicon mk2 400 25th utgaven i piano lakk som front høytalere og dali s600 mk2 sub, noen fine snell bakhøytalere og center mk2 som hører til dali s600 mk2 (center skal ligge oppe på s600)
    Har denon 4010UD bluray spiller. med denon link..... burde kanskje benyttes? aldrig prøvd før.

Jeg MÅ ha - HD DTS-Master audio slik at HDMI er et must. Problemet som vanlig sikkert.. er at jeg også vil ha bra dynamikk og go lyd når jeg spiller cd/musikk/stero-lyd, begge deler er egentlig like viktig for meg!:-D

Jeg har sett på et sett fra denon : AVP-A1HDA Hjemmekino sammen med : Denon POA-A1HD Effektforsterker. Prisen på disse totalt er 130.000, Mitt evt valg om det ikke blir disse bør ikke koste noe mer enn dette. Er dette et bra valg ? eller skl jeg skikke andre steder ? Mvh ))

Greit å tilføye at jeg liker detaljer i lyden (derfor har jeg dali helicon) , et åpent lydblide som det heter, men jeg vil ikke miste den Deilige stramme pang lyden heller (noe jeg følte CLASSE gjorde, det spilte helt rent med classe som forsterker og med Sub i dts hd lyd var det perfekt, men stero lyden likte jeg IKKE! likte høre på Michael Jackson med NAD M3 faktisk bedre der, det er jo over 100.000 i pris under classe sitt, men likte den bedre i stero lyd merkelig nok :? (tør jeg si det høyt ? gjorde vist det) Smil))

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •