Forsterker til cerwin vega al 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til cerwin vega al 1000

Hei, lurer på hvilken forsterker jeg burde ha til cerwin vega al 1000 for å drive dem på fullt? har en nad 218 thx nå men syns de er elendig bass, vil ha noe som yter mer.

Noen som har noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er kanskje ikke noe annet som er feil her da...
    nad 218 skal jo lissom levere the shit da..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo kjøpe deg en NAD 218 til da.. da har du vertfall nokk effekt!

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klasse D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme kombinasjon selv og det leverte så det sang etter det.

Men jeg hadde et problem engang og det viste seg å være bananplugger. Bruker du bananplugger av middels/lav kvalitet blir bassen borte og elementene står bare å plafrer omtrent når du spiller.

Bananplugger/spader har ingenting å gjøre på et anlegg med annet du er pina nødt til å ha det fordi du kobler til og fra anlegget hver dag.

De er et ekstra hinder signalet må igjennom uansett hvordan man vrir å vender på det og de gir ihvertfall ingen forbedring av signalet da det er stikk i strid mot fysikkens lover.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns eg skimta et par midgard oberon 4.1 blokker forleden,det må da være ypperlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slashiroth
    Hei, lurer på hvilken forsterker jeg burde ha til cerwin vega al 1000 for å drive dem på fullt? har en nad 218 thx nå men syns de er elendig bass, vil ha noe som yter mer.

Noen som har noen forslag?
    Det finnes allerede en egen tråd om hvilke forsterkere som passer til CV. Hvorfor ikke lese litt der?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Syns eg skimta et par midgard oberon 4.1 blokker forleden,det må da være ypperlig?
    Ja, Kjøp ett par midgard blokker. det hadde vert rått!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr AL1000mk2 selv. Brukt følgende på dem:

NAD 319 +216 = tynn og jævelig lyd.
    NAD S100+S200 = Mye bedre, men fortsatt noe tynt *
    Electrocompaniet 4.7mk2 + Midgard Audio 6.1 = Kontroll og trøkk, men litt mye fokus oppover.
    Fikk så inn en Audionet pre1g2 preamp.. ting ble nok kanskje enda slankere, men i et "highend oppsett" som jeg EGENTLIG brukte låt det svært bra på.

* Dette er en veldig forfinet utgave av NAD 218. Og det er håp... men du må finne et PREAMP som er bra!!! samt en signalkilde som er bra!! Det er store forskjeller der ute! PArasound 2100 preamp og NAD C165 (som ikke kan sammelignes med f.eks C162) burde vegge liv i dine høyttalere . Opplevde at NAD S200 kunne mangle litt når man dro på veldig mye, der var midgard uslåelige, men at det låter tynt, det skal ikke S200/218 ha skylden for alene .

Mitt tips, finn en god preamp!!!! samt bruk god signal kilde, bruker du PC, skaff deg en DAC med USB e.l. Feks Abrahamsen DAC 6. Preamp, der ville jeg sett på NAD C165!!

EDIT: Nå har jeg brukt Dynamic Precision 6.12HP på 2x250 watt (og en ENORM strøm reserve!!), det knuser hva Midgard Audio / ICEPOWER greide å gjenngi.. mye mer "musikalsk" og behagelig i toppene o.l.. En kombo jeg tipper vil spille rått på AL1000 er :
    Parasound 2100 +2250 poweramp. . Ingen kan slå skikkelig amerikansk gromlyd .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa med søskenbarne mitt sinn cerwin vega 2,6 kw effektforsterker, det spillte helt sykt!

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

Jeg selger carver pt2400 for 10 lapper å den drar dine al1000 til HIMMELEN , den knuser den 2.6kw å du kan kjøre 2 par al1000 uten at ampen blir varm

750w 8 ohm per channel
    1200w 4 ohm
    1500w 2 ohm

Det er dobbelt strømkontakt på den så denne er STRØMSTERK !

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har hatt samme kombinasjon selv og det leverte så det sang etter det.

Men jeg hadde et problem engang og det viste seg å være bananplugger. Bruker du bananplugger av middels/lav kvalitet blir bassen borte og elementene står bare å plafrer omtrent når du spiller.

Bananplugger/spader har ingenting å gjøre på et anlegg med annet du er pina nødt til å ha det fordi du kobler til og fra anlegget hver dag.

De er et ekstra hinder signalet må igjennom uansett hvordan man vrir å vender på det og de gir ihvertfall ingen forbedring av signalet da det er stikk i strid mot fysikkens lover.
    Denne var ny. Gjelder dette samme med Nordost kabler som bananplugger selges med?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Denne var ny. Gjelder dette samme med Nordost kabler som bananplugger selges med?
    Bruker du bananplugger av middels/lav kvalitet
    Så nei du vil nok ikke merke noe særlig til forskjell der nei.
    Tatt i betraktning hva slags anlegg vi snakker om her regner jeg ikke med at han har Nordost kabler eller f.eks Synergistic Research med ferdig påmonterte spader/plugger som koster mer enn høyttalerene.

Men at det er et ekstra hinder for signalet er ikke til å komme utenom. Om man ville klart å høre det på kabler i denne klassen eller måle det tviler jeg på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Så nei du vil nok ikke merke noe særlig til forskjell der nei.
    Tatt i betraktning hva slags anlegg vi snakker om her regner jeg ikke med at han har Nordost kabler eller f.eks Synergistic Research med ferdig påmonterte spader/plugger som koster mer enn høyttalerene.

Men at det er et ekstra hinder for signalet er ikke til å komme utenom. Om man ville klart å høre det på kabler i denne klassen eller måle det tviler jeg på.
    Litt OT,men hvorfor er banaplugger et hinder for signalet? Synes du skal begrunne påstandene dine litt. Så lenge pluggene er av god kvalitet/god ledeevne så skulle vel ikke det bety noe? tror ikke det er mange som kan høre forskjell på et anlegg med eller uten plugger av ymse slag. Jo...kansje Superman.......

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhm... Al-serien må ha MYE effekt (du må spille HØYT) før de skal ta av på bassfronten, spesielt hvis du sammenligner med eks. DC12 og annen vega.

Kanskje du har valgt gal høyttaler etter din smak?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Litt OT,men hvorfor er banaplugger et hinder for signalet? Synes du skal begrunne påstandene dine litt. Så lenge pluggene er av god kvalitet/god ledeevne så skulle vel ikke det bety noe? tror ikke det er mange som kan høre forskjell på et anlegg med eller uten plugger av ymse slag. Jo...kansje Superman.......
    Du vil aldri oppnå 100% kontakt i overgangen mellom kabel og plugg med annet de er loddet sammen med et godt strømførende metall.

Dette er vel egentlig ren logikk og føler det ikke nødvendig å måtte finne masse svada på nettet om målinger utført i hytt å gæver av fagfolk for å kunne bevise det.

Jeg nevnte dette utifra de erfaringene jeg har hatt med samme høyttalere og samme forsterker. Jeg brukte et sett med plugger fra Elkjøp til 100,- og de var av såpass laber kvalitet at det forringet lyden i høyttalerene. Det var en enorm forskjell ved å fjerne de. Det var sjokkerende faktisk da jeg ikke ville trodd dette skulle være så utslagsgivende som det var.

Jeg har selv nå et sett med Synergistic Research kabler som har fabrikk monterte spader og kan ikke utsette noe som helst på de. Hvilket vil si at kvaliteten av materiale og hvordan de er montert er alfa/omega for kvaliteten på sluttproduktet.

Man kan ikke utelukke at det vil være en målbar forskjell om de hadde vært levert uten spader men i dette tilfellet snakker vi promiller.

Edit : jeg knakk den ene pluggen for å se hva som skjulte seg under "gullbelegget" og utifra det jeg kunne se minte metallet meg om det samme de brukte/bruker på matchbox lekebiler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil en alto mistral 2500 vekke liv i dem? eller blir de elendig lydkvalitet da?

Eller ville det vert bedre å brokoble 2 nad thx 218??

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil en alto mistral 2500 vekke liv i dem? eller blir de elendig lydkvalitet da?

Alto mistal 2500 er ikkeno å satse på , hatt den å jeg sier det ALDRI igjen ,flat å kjedelig lyd. Utrolig dårlig bass å mye kraft har den ialfall ikke, det er ikkeno å satse på til al1000 , lydkvaliteten er ikkenoe serlig: Kjedelig forsterker er det eneste jeg har å si til den !

jeg har en Forsterker til salgs som kan dra 2 par al1000 å 215 å 1515 å 1215 å hp215 , 2 par av det meste. Drar vel alt av høyttalere

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ser du har den til salgs, men trenger ikke så kraftig forsterker.

Ville de spillt høy og bra bass om jeg kjøpte 1 nad 218 thx til å brokobla?

Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ser du har den til salgs, men trenger ikke så kraftig forsterker.

Ville de spillt høy og bra bass om jeg kjøpte 1 nad 218 thx til å brokobla?

hehe okei

Di spiller nok høyere da men blir nok litt slappere i bassen pga du brokobler men kan jo kjøpe å prøve siden det er vel ikke så vanskselig å få solgt dem igjen?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •