Valg av forsterker for en uvitende

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker for en uvitende

Hei,

Førstegangsposter her, som forsøker seg på litt veiledning i jungelen av utstyr.

Jeg er på jakt etter en ny receiver, har en Sony STR DB940, men kunne tenkt meg minimum 3 HDMI inn og 1 HDMI ut, for å slippe en del kabelfloker blant annet.

Jeg har et par Mindtech F1 817 som jeg bruker som fronter (har ikke senter og bakhøyttalera oppkoblet, men har de og).
    Tenkte at når jeg får en ny forsterker så kobler jeg opp de og, og på sikt bytte ut i allefall senter og bakhøyttalere til noe litt mer diskret som kan stå i hylla uten å ta masse plass. Har også en MindTech aktiv Sub i boden som jeg skal koble opp. Har ikke specsa på den, men er en 10" som visstnok skulle være ganske grei fra da jeg kjøpte det.

Nå finner jeg meg selv forvirra og usikker på hva slags receiver jeg skal kjøpe. Det går stort sett i film / Xbox 360. Kjører mesteparten av film gjennom en Asus O!Play.

Jeg regner å bruke fra 2.500 til 4.000 på en receiver, gjerne et sted midt i mellom da jeg har planer om å kjøpe et speilrefleks og.

Har titta på en Yamaha RXV565B, men har også sett på flere andre fra Sony, Denon og Pioneer.

Jeg vil ha en receiver som driver høyttalerne greitt, har tidligere nevnte HDMI-muligheter, og noe jeg på sikt kan kjøpe bedre høyttalere til i framtiden. Som dere skjønner ut av prisen er jeg ikke interessert i å bruke mye penger på dette ennå, før jeg har en egen leilighet/hus jeg kan tenke ut et eget rom på.

PS! Er ikke nødvendigvis nødt til å handle på Lefdal, men alle receiverne jeg har titta på er tilfeldigvis der. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo et godt utvalg allerede der. Både Yamaha, Denon og Pioneer tilhører eliten i alle prisklasser, og du vil få problemer med å skille de fra hverandre. Du kan nok trygt stole på magefølelsen.

PS; hvis noen av dem har pre-out er det en fordel som gir muligheter for tilkobling av effektforsterker.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem Harman/kardon (feks avr255 eller 355) og Onkyo.

Har selv Harman/Kardon, og er kjempefornøyd med denne.
    Avr355, som stiller med mye krefter for fremtidige høyttaler-prosjekt får du for 5000kr hos Netonnet.no

Når det gjelder Denon avr1910 mener jeg å huske at Hifiklubben har en bedre pris på den enn Lefdal. (Siden deres er under oppussing, så får ikke sjekket :P )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-1910 har HiFiklubben til 2790,- og falt virkelig for den, og bestemte meg omtrent der og da, men så fins den ikke på lager noen steder :P

H/K hadde vært kult også, men den er litt pricy for øyeblikket :-)

Newcomer christopher89 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RXV465 ser ut til å være kraftigere per kanal enn RXV565

Elkjøp - Yamaha AV-receiver

Test av Yamaha RX-V465 / NS-210 - teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reciver

Må jo si at den denon 1610 få hifiklubben er virkelig billig nå også da, bare 1998kr,-
    Ellers så har jeg yamaha selv og er kjempe fornøyd, dem er det mye bra av på brukten, husk å sjekke rundt på finn.no eller torget her for den saks skyld. Det gir ofte mye for pengene=)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag, og nærmer meg en løsning etterhvert. Har snakket litt med HiFi-klubben, og de mener de forsterkerene jeg har sett meg ut muligens er litt for svake for frontene mine.

Så de greide absolutt å gjøre meg mer usikker, men de som alle andre butikker vil jo selge dyrere løsninger som regel, men han anbefalte i allefall at jeg så meg om etter en forsteker med pre-out så jeg på sikt kunne koble opp en effektforsterker.

Så heller ha en god effektforsterker, å så kjøpe rimeligere hjemmekinoreceivere etterhvert som jeg vil oppdatere det.

Ikke enkelt. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ikke lett å velge seg en reciver.
    har samme problem.
    men har funnet ut en ting, se etter reciver som har pre-out og glem hvor mye reciveren kan klare å drive.

jeg ser på recivere i 10-15k og selv her får jeg anbefalinger å kjøpe en effektforsterker ved siden av.
    og jeg har høytalere som er lette å drive.

mulig jeg finner meg en rimligere reciver nå, men mulig jeg kjøper reciver først så en effektforsker senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •