surround-forsterker eller surround-prosessor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

surround-forsterker eller surround-prosessor?

Ja, jeg sitter å lurer litt på hva jeg skal gå for. Surround-Forsterker eller en Video-/Surround-prosessor.

Har i dag 2 stk. Vincent SP991-pluss m/1.8uF til hver av frontene.
    Så jeg er på en måte godt rustet forran. Men så er det bak da. Det som er, er at de nye bakhøyttalerene ikke er sånne små veggmonterte fiser, men 2 stk. gulvstående kraftkarer. Identiske til frontene mine. "Dobbel 8" som jeg kaller dem (Selvbygget).

De krever litt strøm og effekt for å få utnyttet dem's virkelige potensiale.
    Så det er derfor jeg er litt bekymret for at en surround-forsterker ikke vil klare å gi det jeg ønsker/forventer?
    Det som er, er at uansett om jeg velger å gå for en forsterker da, så må den ha pre-out så jeg fortsatt kan benytte Vincent blokkene til frontene hvertfall. Men det er vel ikke noe stress i dag. Dem fleste har vel det mener jeg på.

Så er det det da, men å ha komponenter, herlige greier det der...
    Tenker da på ett 3-kanals effekttrinn, som har noe av samme signatur som Vincent'ene, og en video/surround-prossesor.
    Denne måtte da naturligvis hatt min. 2x HDMI ut (TV og PJ) samt støttet remote (trådløs IR/RF eller 12V-trigger løsning).

se signatur

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker at neste investering hos meg blir denne:
    AVshop.no / ONKYO PR-SC5507 9.2 AV-forforsterker
    Har allerede effekten på plass, men bruker en billig receiver til pre/pro.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, 9.2 er vel kansje noe overkill i dagligstua. Hadde vert konge til ett dedikert kinorom hvor man kunne stappe inn endel høyttalere etc.
    Men, no-can-do-here med tanke på de siste 2/3-delene av husholdningen... Men 2 subber er aktuelt da...
    Fått gjennom endten en av SVS ...13-Ultra'ene eller 2 stk. noe mindre, men med mer design:P hehee

Så en elektronikk med:
    > min. 2x HDMI ut
    > gjerne mulig for 2 stk. subber
    > muligheter for Remote (IR, RF eller 12V trigger)

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart anbefale deg en pre/pro om du ønsker godt med krefter. Du kan få relativt rimelige og gode effektrin på brukten. En pre/pro med to hdmi ut derimot er det få av brukt. Har selv Marantz AV8003 som jeg godt kan anbefale, ellers er også Onkyo Pr-sc5507 et godt valg. (Du må jo ikke bruke 9.2 fungsjonen selvfølgelig). Og denne er det gode priser på om dagen også har jeg hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Tenker at neste investering hos meg blir denne:
    AVshop.no / ONKYO PR-SC5507 9.2 AV-forforsterker
    Har allerede effekten på plass, men bruker en billig receiver til pre/pro.
    Mener du dette, Gurba? Altså denne foran Emotivas prosessor, og til den prisen tilogmed? Lær meg hvorfor, er du snill.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du synes det å importere selv blir alt for mye stress kan du se på denne: Integra DHC-40.1

7.2 pre/pro med 6+1 hdmi inn og 2 ut. Og selvfølgelig 12V trigger + alt du kan tenke deg av formater, Audyssey funksjoner ++. Og denne har listepris på 1200 bucks i USA! 8)

Hadde jeg ikke allerede hatt en Integra skulle jeg gått for denne eller storebroren. Kan på det varmeste anbefale Integra.

Edit: DHC-40.1 har kun Audyssey MultEQ. Du må opp på DHC-80.1 for å få med Audyssey MultEQ-XT.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Mener du dette, Gurba? Altså denne foran Emotivas prosessor, og til den prisen tilogmed? Lær meg hvorfor, er du snill.
    Jeg føler at Emotiva har blitt hypet litt for mye. Jeg har litt problemer med å stole på et merke som skrytes opp i skyene som Emotiva, men som allikevel ofte blir bytta ut nokså kjapt av mange. Dessuten endel prat om trafostøy gir ikke god magefølelse og den er viktig. Stadige utsettelser og løfter som ikke holdes er heller ikke bra. Jeg kjøpte hypen til SVS, men der har jeg ikke hørt noe negativt og er heldigvis veldig godt fornøyd.

Aller helst ville jeg hatt Rotel RSP-1580 når den kommer, men den passerer nok 30.000kr og da må lotto'en slå til med mer enn 45kr. Jeg valgte dessuten Rotel effekt foran Emotiva.

Jeg sier ikke at Emotiva er dårlig og Onkyo er bra, men Emotiva gir meg ingen god følelse. Onkyo har vel hatt sin andel av problemer med med receiverne sine, men uansett så stiller den bedre i min bok enn Emotiva.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    hmmm, 9.2 er vel kansje noe overkill i dagligstua. Hadde vert konge til ett dedikert kinorom hvor man kunne stappe inn endel høyttalere etc.
    Men, no-can-do-here med tanke på de siste 2/3-delene av husholdningen... Men 2 subber er aktuelt da...
    Fått gjennom endten en av SVS ...13-Ultra'ene eller 2 stk. noe mindre, men med mer design:P hehee

Så en elektronikk med:
    > min. 2x HDMI ut
    > gjerne mulig for 2 stk. subber
    > muligheter for Remote (IR, RF eller 12V trigger)
    Du er jo ikke nødt til å bruke alle 9 kanalene. Jeg kan også bruke presence, men har bare 7.1(2). Vurdere å ta ned ene surroundparet og flytte opp på soverommet til SB Boom'en for på de få 7.1 filmene jeg har så har jeg ikke følt noe annerledes/bedre med lyden enn de med bare 5.1. Jeg har også bare vanlig stue og mulig det er der problemet ligger, men da innretter jeg med etter det.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hvis ikke du synes det å importere selv blir alt for mye stress kan du se på denne: Integra DHC-40.1

7.2 pre/pro med 6+1 hdmi inn og 2 ut. Og selvfølgelig 12V trigger + alt du kan tenke deg av formater, Audyssey funksjoner ++. Og denne har listepris på 1200 bucks i USA! 8)

Hadde jeg ikke allerede hatt en Integra skulle jeg gått for denne eller storebroren. Kan på det varmeste anbefale Integra.

Edit: DHC-40.1 har kun Audyssey MultEQ. Du må opp på DHC-80.1 for å få med Audyssey MultEQ-XT.
    Import er no-stress... Jobbet med import, så skal nok klare å få til noe der...
    Mest fra asia da, men burde ikke være så stress fra andre plasser heller...
    DHC-80.1 er den som anbefales mest da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Import er no-stress... Jobbet med import, så skal nok klare å få til noe der...
    Mest fra asia da, men burde ikke være så stress fra andre plasser heller...
    DHC-80.1 er den som anbefales mest da?
    Ja, siden DHC-40.1 ikke har Audyssey MultEQ-XT ville jeg nok gått for DHC-80.1 selv. Men den er jo nesten dobbelt så dyr, ikke at den egentlig er dyr i forhold til hva vi er vant med å betale for produktene som selges her til lands. Her er kan du gange alt med 10+ i forhold til dollarprisen.

DHC-80.1 er nok det råeste som er å få tak i for tiden. Integraen jeg kjøpte for noen år siden ble kåret til best pre/pro under $5000 da, og hadde listepris $1600. DHC-80.1 har jo alt det DTC-9.8 har + alt nytt som har kommet etter det. Sikket blitt enda noen forbedringer i forhold til lyd og bilde også.

Men husk at den trenger en 200 Watts omformer 110/220V. Det er egentlig ikke noen ulempe for et produkt som dette fordi den også fungerer som en skilletrafo (nettfilter).

Tror faktisk Integra også selges i Asia så da burde det ikke være noe stress å skaffe en for deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHC-80.1 = ONKYO PR-SC5507

Dvs samme innhold men forskjellige navn på boksen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden DHC.80.1 og PR-SC5507 er samme burken og 80.1 koster 13.500kr + frakt, mva, mva på frakt og omformer og PR-SC5507 koster 15000kr + evt frakt, hva er det da å hente på å kjøpe Integra'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Siden DHC.80.1 og PR-SC5507 er samme burken og 80.1 koster 13.500kr + frakt, mva, mva på frakt og omformer og PR-SC5507 koster 15000kr + evt frakt, hva er det da å hente på å kjøpe Integra'en?
    Det var mitt poeng også.

Med prisen på Onkyoen her så er det ikke noe poeng å importere selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Det var mitt poeng også.

Med prisen på Onkyoen her så er det ikke noe poeng å importere selv.
    Jeg må si meg enig her. Jeg var ikke klar over at søster-modellen ble solgt så billig her til lands. Disse modellene skal være helt identiske bortsett fra designet.

ONKYO PR-SC5507 9.2 AV-forforsterker (PRSC5507)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    DHC-80.1 = ONKYO PR-SC5507

Dvs samme innhold men forskjellige navn på boksen.
    En måned gammel tråd men jeg kommenterer likevell.

Det er noen forskjeller på disse to. Det er kun 80.1 som har støtte for Audyssey MultEQ™ PRO. PRO versjonen må kjøpes som kit utenom og koster en del, men gir enormt med muligheter for finkalibrering samt har en mer nøyaktig mikrofon.

Onkyo er den eneste med mulighet for individuell kalibrering av to suber så her trekker den det lengste strået. Onkyo har også på papiret bedre DACèr med 32 bit oppløsning og mulighet for pure direct mode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •