dc trigger output

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dc trigger output

hei
    noen som vet hvilken spenning det er forforsterkeren skal gi til for eks. en amp. ut fra trigger utgangene?

er det noen forskjell mellom de forskjellige merkene?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har bragt i erfaring, er det ikke noen standard for dette. De fleste snakker om 12V-triggerutgang - men det varierer. F.eks. spesifiserer Primare 5V spenning på triggerutgangen til Primare Pre30 stereo forforsterker - mens Primare SP31 surroundprosessor (som jeg har) leverer 12V på triggerutgangen. Mine Bryston effekttrinn krever 9-14V inn for å reagere - andre effekttrinn har andre krav.

Vær oppmerksom på at slike triggerutganger kan bli overbelastet hvis de skal styre mange bokser. Jeg klarte å overbelaste en 12V triggerutgang ved å koble til effekttrinn, subwoofer og et surround effekttrinn på samme 12V utgangen.

PS. Noen triggerutganger leverer DC - andre leverer AC. Men det er litt forskjellig hva effekttrinnene godtar. Mine Bryston effekttrinn godtar "alt" - mens andre effekttrinn er mer kresne. Dette må åpenbart sjekkes ut før man kjøper og kobler opp utstyr.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

det var akkurat dette jeg var redd for:cry:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja - det meste lar seg løse. Jeg har brukt f.eks. avdankede 12V-strømforsyninger til PCer og slikt som er blitt til overs på jobben som 12V DC-kilde. Så kjøper jeg noen 12V-230V-releer på Clas Ohlson - kjører spenningen fra triggerutgangen på forsterkeren inn på releets manøverspole - og spenningen fra den avdankede strømforsyningen inn på de andre kontaktene på releet - og dermed har jeg en 12V-trigger. Et multimeter er lurt å ha. Clas Ohlson leverer også slike 3,5mm mono-jack som ofte trengs i slike sammenhenger. Litt lampettledning og en loddebolt - og man er i business.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Rotel tar både AC og DC fra 3v til 30v.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •