Yamaha 663 problemer med altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 663 problemer med altibox

Hei.
    Jeg har prøvd å koble altiboks dekoderen min gjennom forsterkeren med HDMI, men får ikke frem bilde fra PJ. Jeg har prøvd å koble HDMI direkte i PJ, og det virker bra da, men via 663 får jeg ikke bilde eller lyd. Jeg har også ps3 gjennom forsterkeren, og det funker bra.
    Jeg har prøvd å gå inn i menyen for å se at innstillingene for HDMI inn var riktige, men ble ikke helt klok på det...
    Hadde vært kjekt å få det til før utfor i kveld!
    Hilsen
    Michael

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er min 663 på verksted så jeg får ikke sjekket ut menyen, men du må vel velge at du skal ha HDMI-ut på de inngangene du bruker HDMI-inn.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR michael
    Hei.
    Jeg har prøvd å koble altiboks dekoderen min gjennom forsterkeren med HDMI, men får ikke frem bilde fra PJ. Jeg har prøvd å koble HDMI direkte i PJ, og det virker bra da, men via 663 får jeg ikke bilde eller lyd. Jeg har også ps3 gjennom forsterkeren, og det funker bra.
    Jeg har prøvd å gå inn i menyen for å se at innstillingene for HDMI inn var riktige, men ble ikke helt klok på det...
    Hadde vært kjekt å få det til før utfor i kveld!
    Hilsen
    Michael
    Utfor er utsatt på grunn av dårlig vær!

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter ennå...
    Det jeg absolutt ikke forstår, er at jeg får frem oppstartsbilde fra dekoder, men med en gang den er oppdatert og skal sende bilde, blir skjermen svart.
    Er det problemer med signalstyrken? Blir helkt oppgitt av dette, klarer ikke engang å finne ut hvor problemet ligger, i dekoder eller forsterker, eller er det PJ som lager krøll???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd ennå litt mer. Nå ser det ut som om signalet bir for svakt når jeg kjører gjennom forsterkeren. Prøvde igjen, og PJ klarte å vise ett "snøbilde" i noen sekunder før skjermen ble svart, så da taper altå signalet seg så mye når jeg kobler meg via forsterkeren at dette ikke lar seg gjøre eller ?
    Endte opp med å koble pj direkte i dekoder og analog Rød hvit i forsterker, så jeg fikk iallefall sett utfor...
    jeg har 1,5 m HDMI fra dekoder til forsterker og 15m HDMI fra forsterker til PJ, tror dere det vil hjelpe å gå ned til 12m?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står flere steder at 15m HDMI krever en god kabel. Kanskje problemet ligger der. Men prøv om du kan få lånt en kabel et sted for å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat levert tilbake 15m og bestilt 12 m Better Cables fra Lsound...

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett på Altibox

Har du gjort om oppsette på dekoderen til å sende ut på hdmi?
    Altibox - aktivere HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har jeg kontroll på
    (men måtte sjekke nå for sikkerhets skyld!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det funker fremdelse ikke,hverken med 12m eller 1 m kabel...
    1. bildet er bra koblet fra PS3 til forsterker og ut fra forsterker til PJ.
    2. bildet er bra med PJ koblet direkte i dekoder.
    3 bildet er bra på oppstart av dekoder, men blir svart idet tv sendingen skal vises.
    Det skjer et eller annet når tv signalet kobles via forsterker.

Har jeg koblet noe feil i fra dekoder? Jeg har satt den til å sende 1080i, og skulle vel ikke trenge å gjøre noe mer?
    Og sålenge PS3 virker er det vel heller ikke innstillinger i forsterkeren som er problemet? Kan det ha noe med innstillingen av lyd å gjøre?
    Jeg kan jo koble PJ direkte i dekoder og bruke optisk på lyd, men det er irriterende å ikke få det til å funke!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjenner meg igjen.

Jeg har hatt akkurat samme problemet. Har selv brukt Yamaha rx-663 og har slitt med å sende signalet fra altibox via denne til skjerm. Ble til slutt så irritert at jeg bestemte meg for å kutte ut reciveren og heller kjøpe en ren stereoforsterker og sende bildesignalet rett fra dekoder til skjerm. Det merkelige er at det funket så lenge jeg brukte Epson TW-700, det var først når jeg gikk over til LCD-skjerm det begynte å trøble seg. Som deg har jeg også PS3 og har aldri hatt problemer med å sende det bildesignalet igjennom reciveren.

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe galt med innstillingene mine, og jeg har hatt kort kabelstrekk. Bare 1 m med HDMI fra reciever til skjerm.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som om at det er sltibox'en som krangler med 663'en. Jeg har 663 med en CD HD-dekoder og TV og det fungerer helt fint. Prøv å gjør om tittelen på tråden til "Yamaha 663 problemer med altibox".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •