Koble opp anlegg til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer ZayCube sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble opp anlegg til PC

Jeg har et surroundanlegg (Sony DAV-DZ260: Komplett.no - Sony DAV-DZ260 hjemmekino, 5.1,) som jeg har tenkt til å koble opp mot lydkortet til PCen. Lydkortet er et ASUS Xonar DX/XD: Komplett.no - ASUS Xonar DX/XD, 7.1 channel

Alt av fysiske tilkoblinger er gjort riktig. Fra forsterker til lydkort bruker jeg denne kabelen: http://www.clasohlson.no/Archive/Ima...065614_391.jpg
    Jack fra lydkort, og optisk ende inn i forsterker.

På "System menu" på forsterken har jeg valgt: "A.F.D. STD" - Auto Format Direct Standard.
    Onboard lykdkort er deaktivert. Innpå Control panel> Sound har jeg valgt "S/PDIF Pass-through Device" som Default Device.

Innpå lydkortets lydmeny (Xonar DX Audio Center) har jeg valgt innstillingene vist på bildet under. Jeg er usikker på om disse innstillingene er riktige. Vet heller ikke om instillingene på forsterkeren er riktige.

Problemet er altså at jeg ikke får noe lyd. Høyttalerne funker, det kommer nemlig skurrelyd fra høyttalerne når jeg skifter til "Tuner FM" på forsterkeren (det er ingen antenne tilkoblet).

Setter pris på svar

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De linkene dine fungerer ikke. Du gjør et eller annet tull for å få det slik, med ... inne i linken.

Men "Jack fra lydkort, og optisk ende inn i forsterker" høres ut som du kan ha tatt feil. Jack på lydkort er vanligvis ikke optisk.

Newcomer ZayCube sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi beklager, ordnet linkene nå. Se den clahs ohlson linken, så ser du hvilken kabel jeg mener. Er altså en overgang.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overgang? Nei, absolutt ikke. Det er en ren optisk kabel.
    "Optisk fiberkabel for enheter med 3,5 mm kontakt".
    At den passer i hullet til en minijack hjelper ikke stort.

Enten må du ha optisk utgang på PC, eller du må bruke analog inngang på receiver. Du må uansett ha en annen kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •