2 problem: Onkyo 607 receiver mister HDMI og Composite problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 problem: Onkyo 607 receiver mister HDMI og Composite problem

Problem 1: Jeg har koblet min HTPC til HDMI1 på min nye Onkyo TX-SR607EB receiver. Den finner kun HDMI hvis jeg slår på PC mens jeg har valgt kanalen jeg har bundet HDMI1 på. Jeg har bundet den til "DVD"-knappen. Det er vel ett fett hvilken kanal den bindes til? Hvis jeg velger bort DVD-kanalen og så tilbake så blinker det "HDMI" i displayet på receiveren og til slutt så skjer det ingenting på TV eller receiver. Hvis jeg plugger HDMI-kabelen direkte til TV så fungerer alt finfint hele tiden (velger andre kilder på TV og så tilbake fungerer finfint). Jeg har funnet en måte å omgå problemet på og det er å slå av og på min HTPC, eller sleepmode og så på igjen, da sendes tydeligvis et kontrollsignal til receiveren. Men dette virker svært tungvindt.

Problem 2: Jeg har en Canal Digital-boks (parabol) som er ganske gammel. Den har kun composite ut og ingen HDMI. jeg har plugget composite i Onkyoen og bindet det til TV kanalen i receiveren. Men når jeg velger denne kanalen så får jeg bare sort-hvitt bilde med mye striper på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant løsningen på problem nummer 1. det var løsbart fra windows sin side. når man skifter kilde på en receiver så blir hdmi-pluggen i praksis koblet fra på receiveren, siden den switcher vekk fra receiveren. Problemet er da at Windows-driveren oppdager at HDMI er koblet fra og dermed gjør den noe fiksfakseri på sin side.

Jeg har et Intel skjermkort i HTPC'en. Jeg brukte programmet Autoruns for Windows og stanset alle programmer under "logon" som er laget av Intel Corporation. Dette stoppet disse programmene som ligger i bakgrunnen og eventuelt detekter at HDMI faller ut. Dermed var problemet løst etter neste reboot.

Problem 2 er fortsatt uløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok da var problem 2 fikset.
    jeg hadde koblet video, left og right-kablene til component istedetfor composite.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •