Rørdempere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Rørdempere

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rørdempere

Vurderer å kjøpe og lurer på om det er noen som har noen erfaring med slike..
    Og da spesielt Duende Criatura?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vurderer å kjøpe og lurer på om det er noen som har noen erfaring med slike..
    Og da spesielt Duende Criatura?
    Bumpti-bump!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nok en kabeltråd dette vel, hø-hø? Kødda bare! Tube dampers har vel likevel større effekt på lyden enn all verdens kabelskifter. Men trenges de hvis ikke rørene er plagsomt mikrofoniske da? Vet ikke, men folk som lytter sier de tweaker lyden. Interessen for utstyr og lyd her på forumet går uansett kanskje mer i retning av solide state.

Regner med at leddene i signalkjeden på anleggene mine utfyller hverandre. Så lenge det er "jevnt ujevnt" lyder det bra nok er min filosofi. Har igrunnen ikke tid til å sette meg for nilytting, har derfor ikke hevet meg på tweaking i retning bruk av demperinger.

Regner med du har søkt inne på Audioasylet (audioasylum.com)? Tråder som behandler emnet: 1, 2, og mange fler..

De `Herbies HAL-O`- demperingene som det snakkes så varmt om fant jeg ikke spor av på eBay. Derimot her.

Lykke til videre i jakten på maxlyd!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fasinerende med de som tar det så til de grader ut som dere nisser. Det er nesten så jeg er litt misunnelig på at dere er så utrolig engasjert og innvolvert i hobbyen deres at dere tar det til de absolutte grensene for hva som er mulig. Samtidig så er jeg glad for at jeg er skeptiker for da unngår jeg mye pes og irritasjon. Men artig er det uansett om man er skeptiker eller nisse.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Zeezar! Hehehe... Grunnen til at jeg er "nisse", har vel utgangspunkt i det jeg har lært om hi-fi: At ett anlegg sjelden er bedre enn sitt svakeste ledd. personlig synes jeg at det er viktig å ikke glemme noen ledd når man setter sammen ett anlegg. Om effekten er minimal på ett punkt, hvilken effekt vil det kunne ha i ett helt anlegg?

Skal sjekke ut den Herbie-greia.
    Ser veldig grei og diskre ut i forhold til mange andre som dekker hele røret, og prismessig helt ok Lyset er jo endel av eieglede u know

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden