Headamp til max 500 kr - Forslag!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headamp til max 500 kr - Forslag!

Hei!

Da har jeg endelig fått på plass mitt nye headsett, og er meget fornøyd med lyden, men savner det lille ekstra i bunn og litt ekstra trykk, og vil tro at en headamp vil kunne løse dette.

Problemet mitt er budsjettet, og det ligger på rundt 500 kr (helst ink frakt.)
    Så, eksisterer det noe brukbart i det området som kan levere det lille ekstra ?

Headsett: AKG K530 (Er dermed ønsket at det er jack utgang, men mini-jack fungerer det også)
    Kilde: Bærbar og stasjonær pc

Har strømkilde i områdene den skal brukes, så den trenger ikke å være portabel.
    Hadde ikke skadet med en t-amp også i samme pakken, men er på ingen måter nødvendig.

Vil anta at e-bay er den rette plassen å finne noe slikt til budsjettet.

Takker for alle forslag

-BlackkoZ

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du sparer litt til så kan du få deg en knall amp fra Meier Audio

* Meier-Audio
    * The HEADSIX, a Head-Fi support sales-action - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg fikk headsettet gratis, så er det ikke ønsket å bruke så alt for mye på headamp til det. Har stortsett anlegg musikken går via så. Men i ny og ne må man ty til headsett, da spesielt på TG.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kjøp denne og juster EQen til du får ønsket bassnivå, kan sikkert sende deg mine innstillinger (har denne til AKG K601 på jobben).

Jeg har riktignok headamp i tillegg, men det er strengt tatt ikke nødvendig. en annen kollega har AKG K242 med kun dette lydkortet, og det fungerer helt flott.

Komplett.no - Creative SB X-Fi Go!
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite ønskelig å kjøre via USB, da jeg kun har 2 og 3 USB porter på de pc'ne som skal benyttes på det bærbare området.
    På stasjonære har jeg allerede godt lydkort. (Enda ikke testet headsettet på den - mulig jeg får en bedre opplevelse da iforhold til bærbar)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Lite ønskelig å kjøre via USB, da jeg kun har 2 og 3 USB porter på de pc'ne som skal benyttes på det bærbare området.
    På stasjonære har jeg allerede godt lydkort. (Enda ikke testet headsettet på den - mulig jeg får en bedre opplevelse da iforhold til bærbar)
    Finnes også som pci-kort Komplett.no - CreativeÂ*SoundÂ*BlasterÂ*X-FiÂ*Notebook

Målet her er å få et lydkort med en brukandes hardware EQ så du kan justere bassen / lyden uavhengig av kilde.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke EC på noen av de bærbare...

Må nok bli phono/jack/minijack inn. Er ingen andre alternativer for meg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke EC på noen av de bærbare...

Må nok bli phono/jack/minijack inn. Er ingen andre alternativer for meg.
    EC?

har du ikke PCMCIA-slot på de bærbare? Finnes det bærbare uten? Og hva har du koblet til de bærbare som gjør at du trenger tre ledige USB-slotter?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC = expresscard.
    Og ja, ekstremt mange pc'r idag er uten EC.

Står som oftest alltid koblet til 1-2 eksterne disker + iphone på usb portene.
    I tillegg så brukes det ofte tastatur og mus. Og da er jeg oppe i 5 porter.
    Hub er et alternativ, men vil ikke ha værken ex.disk eller lydkort på noe slikt, så da er man like langt.

Som sagt, (mini-)jack/phono inngang er eneste alternativ som er aktuell for meg på en headamp.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC = expresscard.
    Og ja, ekstremt mange pc'r idag er uten EC.

Står som oftest alltid koblet til 1-2 eksterne disker + iphone på usb portene.
    I tillegg så brukes det ofte tastatur og mus. Og da er jeg oppe i 5 porter.
    Hub er et alternativ, men vil ikke ha værken ex.disk eller lydkort på noe slikt, så da er man like langt.

Som sagt, (mini-)jack/phono inngang er eneste alternativ som er aktuell for meg på en headamp.
    vel, såvidt meg bekjent finnes det ingen gode headamper til 500kr. Da eliminerer du heller ikke eventuelt støy fra laptopen. å få lydkortet digitalt tilkoblet og litt vekk fra pcen er en stor fordel. Men men, går det ikke så går det ikke.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zero DAC

Dette er definitivt det beste produktet du får til noe som ligner din prisklasse. Veldig godkjent DAC + preamp får du på kjøpet. Tror dette er et av mine beste hifikjøp Har en rørforsterker til ca 4k, og for å være helt ærlig så hører jeg ikke noe særlig forskjell på mine K701.

Blir ca 900, men da har du en veldig fleksibel enhet med DAC

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få noe for 500 kroner til et sett AKG K530, med impedans på 55 Ohm, er vel nesten ikke mulig. Særlig hvis ønsket er en DAC i samme pakke. Det eneste jeg kommer på i farta er FiiO E7 (portabel AMP-DAC, forhåndstest på head-fi.org). Enda ikke i salg men like om hjørnet. Prisen vil ventelig ligge på rundt $80. En skrivebordsAMP (E9) ligger deretter på beddingen.

FiiO ser jo ut til å ha planer om verdensherredømme med produktserien sin, alt til røverpriser og av brukbar kvalitet. Her er alt fra bærbare AMPer til stereohøytalere med radio og slot for avspilling av SDkort. Og mye, mye mer (produktkatalog) - fremtiden er tydeligvis bærbar. Endel av utvalget er å få på DealExtreme.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke ute etter en DAC.

Kun analog -> analog. (mini)jack -> phono/[mini)jack -> headamp -> (mini)jack -> headset.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å bestilte meg Fiio E3 og E5 ifra Dx. Kom totalt på 140 kr.

Er igrunn ikke noe slikt jeg er ute etter, men i værste fall så får man testet det ut, og om man får kraft nok til å drive headsettet bedre så kan det godt være at jeg sier meg fornøyd.

Skal også ta turen innom Hifi-klubben sine lokaler neste helg å få prøvelyttet til Argon Ha-1, den er 500 kr over mitt budsjett, men da får jeg sammenlignet med amp ifra iphone. Og 2 uker senere får jeg en liten sammenligning iforhold til Fiio'ene.
    Så får man sett hvor stor effekt noe slikt har

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på så du ikke blir bitt av "head-fi" basillen nå da !

Du får nemlig ekstremt god lyd for lite penger på en hodetelefonrigg kontra vanlig stereo.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke noe bitt på det området, selv om headsett nok vil bli mer brukt i avvente på en pengbok som har råd til å kjøpe ny sub.

Har allerede alt for mange headsett liggende, men aldri vært den største fan av de. Lyd skal kunne nytes over hele kroppen, ikke bare ørene ^^,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok å bestilte meg Fiio E3 og E5 ifra Dx. Kom totalt på 140 kr.

Er igrunn ikke noe slikt jeg er ute etter, men i værste fall så får man testet det ut, og om man får kraft nok til å drive headsettet bedre så kan det godt være at jeg sier meg fornøyd.

Skal også ta turen innom Hifi-klubben sine lokaler neste helg å få prøvelyttet til Argon Ha-1, den er 500 kr over mitt budsjett, men da får jeg sammenlignet med amp ifra iphone. Og 2 uker senere får jeg en liten sammenligning iforhold til Fiio'ene.
    Så får man sett hvor stor effekt noe slikt har
    Fiio E3 er helt rass i forhold til den jeg nevnte. Liker ikke lyden på Fiio i det hele tatt. Har en slik i en skuff og

Ser at du ikke er ute etter DAC, men hvis det er snakk om laptop vil nok en DAC gjøre langt mer for lyden i seg selv, enn en hodetelefonforsterker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av euphoric
    Fiio E3 er helt rass i forhold til den jeg nevnte. Liker ikke lyden på Fiio i det hele tatt. Har en slik i en skuff og

Ser at du ikke er ute etter DAC, men hvis det er snakk om laptop vil nok en DAC gjøre langt mer for lyden i seg selv, enn en hodetelefonforsterker.
    Tja, FiiO er vel for nærmest for "tomme kalorier" å regne, men hva får man under $100? Det går liksom ei grense på 1200 kr. Har sjøl E5, den er jo hakket bedre enn E3 mtp å booste opp effekten på strømkrevende headset. Til prisen fra DealExtreme er det uansett ikke noe tapskjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lav pris + ok kvalitet