Headamp til max 500 kr - Forslag! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    900 kr vs 100 kr så vil jeg nå si at Fiio E5 er ett bedre kjøp, Euphoric.
    At en DAC er bedre ifra en laptop har jeg ingen tvil på, men som nevnt tidligere i tråden så har jeg ingen USB-porter ledig som kan benyttes. Og da vil det være unødvendig å legge ekstra penger i en DAC-Headamp som ikke kan benyttes fult ut.

GWH: Så godt på Little Dot mkI+ selv, men den havner på en pris over mitt budsjett, så enn så lenge vil den være uaktuell.

Er jeg ikke fornøyd med lyden noen av Fiio'ene leverer, så vil man nok vurdere å søke enda bedre på nettet og kanskje gå opp i pris.

Takk for alle forslag i allefall

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har en jeg muligens skal selge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    900 kr vs 100 kr så vil jeg nå si at Fiio E5 er ett bedre kjøp, Euphoric.
    At en DAC er bedre ifra en laptop har jeg ingen tvil på, men som nevnt tidligere i tråden så har jeg ingen USB-porter ledig som kan benyttes. Og da vil det være unødvendig å legge ekstra penger i en DAC-Headamp som ikke kan benyttes fult ut.

GWH: Så godt på Little Dot mkI+ selv, men den havner på en pris over mitt budsjett, så enn så lenge vil den være uaktuell.

Er jeg ikke fornøyd med lyden noen av Fiio'ene leverer, så vil man nok vurdere å søke enda bedre på nettet og kanskje gå opp i pris.

Takk for alle forslag i allefall
    Ja, på samme måte som at den til 900 kroner er et bedre kjøp enn den til 2000 osv. Innen hifi får man mindre og mindre for pengene jo dyrere det blir. Når det er sagt har jeg angret mye mer på fiio'en min, som bare samler støv, enn zero dac'en som blir brukt 24/7.

Du vet at de aller fleste moderne laptoper har SPDIF ut? Det vanligste er minijack toslink, men finnes faktisk noen Dell som har coax ut med en spesiell adapter og...

Fiio har mye støy og en lei bass-boost som ikke kan justeres

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aller fleste moderne har SPDIF ut? Javell?
    Må isåfall kun være toppklassen av enkelte modeller, og ekstremt langt ifra alle moderne modeller. Og har det ikke på noen av mine bærbare, selv den nyeste som går innom "moderne modell".

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min øko-Acer (Aspire 5737z) har det, ikke akkurat noen dyr maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Aller fleste moderne har SPDIF ut? Javell?
    Må isåfall kun være toppklassen av enkelte modeller, og ekstremt langt ifra alle moderne modeller. Og har det ikke på noen av mine bærbare, selv den nyeste som går innom "moderne modell".
    Hvilken laptop har du?

Som sagt, den er som regel gjemt inni headphone-jacken og du trenger en 3.5mm minijack-toslink adapter/kabel for å bruke det, men det er der... som regel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ærligtalt såpass god peiling på pc, at jeg vet jeg ikke har det på noen av mine 3 bærbare pc'r i div aldre.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten rørhybridamp fra Indeed eller Bravo koster ikke mye og låter overraskende bra tatt prisen i betraktning. Kan anbefales
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode forslag til en ikke så alt for ille pris

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med en liten oppdatering.

Fiio headampene kom på lørdag (2 dager ifra riksgrensen til de lå i postkassen er imponerende til Posten å være).
    Og fikk hentet de ut idag.

Har til nå kun fått testet E5, siden jeg ikke hadde batteri liggende til å teste E3, men er storfornøyd med E5.

Eneste ulempen er at jeg har oppdaget headsettet sine begrensninger og forstår nå hvorfor bass-området ikke har noe særlig volum, rett og slett fordi elementene ikke er direkte laget for det.

E5 klare å fullføre lydbildet ellers, slik at man fikk meget god lyd ut av headsettet (opp til ett viss volum på enkelte sanger, desverre)
    Og jeg finner egentlig ingen negative sider annet enn at man nå hører godt når det kommer inn en mld eller tlf. samtale på mobilen (Ikke at det direkte er negativt, da jeg uansett ikke får inn andre sine mobiler)

Lyden ellers ble ikke påvirket noe som helst, eneste bassen som ble framhevet litt (bassboost på)
    Støy var ikke eksisterende og lyden ellers var krystallklar.

Volumet ble noe forsterket, men ikke nevneverdig. Uansett så fjerner man en stor belastning på utgangen til pc og mobil.

Alt i alt så er dette ett 6/6 produkt, spesielt ut ifra pris og er noe jeg anbefaler alle å kjøpe om de er mye på farten og savnet det lille ekstra.
    Den reddet i allefall en 5-6 timers lang busstur for meg idag. Og fikk headsettet til å vibrere godt i enkelte frekvensområder.

Vil komme tilbake med en liten opplevelsesbeskrivelse av E3 også når jeg har fått tak i batteri og benyttet meg av muligheten til å teste det ut. (Mulig på neste busstur på søndag/mandag.)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du ble fornøyd da. En amp gjør vel aldri hodtelefonene/pluggene dårligere. Med en motstand på 55 Ohm på det AKG-settet kan du ikke regne med stor hjelp av FiiO E3. Men plugger og lettdrevne saker krever ikke alltid forsterkning. Billig er FiiO uansett, på alt de har.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektronikken kan jo være dårlig og ødelegge helt.

Vil tro at E3 klarer å tilføre litt, og generelt avlaste batteriet på pc/mobil såpass at man i allefall får litt lengre batterilevetid.

Normale ørepropper trenger generelt skjeldent ekstra kraft i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har Audio Technica ATH-M50 headphones. Lurer på om dersom jeg skulle ønske å ta med disse ut med en ipod nano, vil E5 hjelpe på lyden? Finnes det evt bedre alternativer til under 300 kr?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E5 har i allefall gitt meg mulighet til å ta med mitt headsett uten problemer.
    Til prisen er den uansett verd et forsøk, i tilfelle den ikke fungerer godt med ditt headsett =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Med den prisen føler jeg også at oppsiden er større en nedsiden hvis det er en ok sjanse for suksess (god lyd). 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulli
    Takk for svar. Med den prisen føler jeg også at oppsiden er større en nedsiden hvis det er en ok sjanse for suksess (god lyd). 8-)

Lyden endres jo ikke direkte, da det bare er en nivå-forsterker.
    Så fremt man ikke benytter seg av bass-boost funksjonen, som da øker nivået ekstra på de nedre frekvensene.

Men, når elementene i headsettet får mer å jobbe med, så åpnes de gjerne mer opp og man får fram det potensialet de har (evt de begrensninger)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig sak som skal være klar i juni: Little Dot Q - amp og DAC. Litt over pristaket på 500 kr. Kanskje et alternativ til Bravo og Indeed-ampene ute på eBay?

Edit: Flere bilder.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •