Audio drop out ved S/PDIF pass through kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio drop out ved S/PDIF pass through kabel

Hei.

Jeg har nå gått over fra å bruke en phono/phone-3,5mm minijack kabel ifra pcn. Til heller å bruke en S/PDIF pass through kabel til skjermkortet for å bruke HDMI kabel ifra pcn til lyd å bilde.

Det denne gjør er å koble sammen hovedkortets S/PDIF utgang intern på hovedkortet med skjermkortet. Ifra skjermkortet er det et DVI-HDMI adapter, og videre med HDMI kabel inn til receiveren.

Og det som er selve problemeet er at lyden plutseligt detter ut i et par sekunder for å så komme tilbake igjen, mens bilde holder seg helt fint.

Dette sker på intervaller mellom 1-5 minutter. Men det rare med det hele er att hvis jeg kobler HDMI kabelen direkte til tvn så skjer ikke dette fenomenet. Når lyden har komt tillbako komemr det opp en melding på receiveren " 0/0/.0 192 Khz" men dette er sannsynligvis bare en indikasjon på hvilket signal den får etter lyden er tillbake.

Håper det er noen som har en fiks til problemet mitt.

Legger ved et bilde av hvordan det er "koblet".

Mvh
    Anders Grødeland

Utstyrliste:

HK AVR 255
    Klipsch RF 82
    Hovedkort Asus P5Q3
    Sjermkort XFX Geforce 260 GTS
    HDMI kabel/adapter ukjent

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enten oppgrader drivere til skjermkort/lydkort/chipset, eller installer siste firmware til receiveren din. Når det er gjort, feilsøk videre.

Leste noe på avsforum.com om EDID trøbbel, men kan ikke huske om dette gjorde at kun lyd droppet ut. I såfall kan du mekke din egen EDID fil ved hjelp av guidene på forumet. Husker ikke helt hvor tråden lå, men det var mange som hadde fått fikset opp i problemer når pc var inkludert i kjeden.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •